Stanje mnogo češće nego što mislite

Hiperaktivna bešika, simptomi i lečenje: Ovih 5 stvari svako mora da zna!

Saznajte i koje dve greške nikako ne smete da činite, jer samo pogoršavaju stanje

Medicina 03.03.2020. - 10:10h Autor: Stil.kurir.rs
Foto: Shutterstock

Hiperaktivna bešika ili učestalo mokrenje mnogo je češće stanje nego što mislite. Procenjuje se da gotovo 30 miliona Amerikanaca u četrdesetim godinama i stariji pate od ovog sindroma bar povremeno. 

Simptomi uključuju hitnu i nekontrolisanu potrebu za mokrenjem, koja je veoma česta (više od 8 puta dnevno). Nije retkost ni da se malo mokraće oslobodi pre nego što osoba stigne do toaleta. 

 

Pogađa i muškarce i žene, ali je kod pripadnica nežnijeg pola ipak češća.

 

"Problemi sa zdravljem bešike gotovo uvek imaju značajan uticaj na kvalitet života, isto kao i psihičko i fizičko zdravlje", kaže urolog dr Eken Enemčakvu sa Univerziteta Stenford.

 

5 stvari koje treba da uradi svaka osoba koja pati od hiperaktivne bešike:

 

1. Pričajte sa bliskim ljudima

 

Hiperaktivna bešika nije najlakša tema za razgovor, ali otkrivanje problema porodici i najbližim prijateljima može puno da vam pomogne kada vam u budućnosti to bude neophodno.

 

2. Posetite lekara

 

Ako vas hiperaktivna bešika ometa u obavljanju svakodnevnih aktivnosti, obavezno zakažite lekarski pregled. Doktor vam može pomoći da umanjite simptome ovog stanja i popravite kvalitet života, ali i da vam da savete kako da lakše izađete na kraj sa hiperaktivnom bešikom. Takođe, potrebno je da lekar dijagnostikuje ovo stanje i odredi adekvatnu terapiju, ukoliko je potrebno,

 

"Postoje druga stanja koja oponašaju simptome hiperaktivne bešike, i zato je važno da se pregledate", poručuje dr Enemčakvu.

 

Urolog dr Bančević sa VMA: Baš sve što treba da znate o upali, bolu i infekcijama bešike, naročito tokom zime!

foto: Profimedia

3. Napravite male promene

 

Kofein je čuveni diuretik (supstanca koja podstiče češće mokrenje), pa bi smanjivanje količine kafe koju ispijate moglo da vam pomogne da ublažite simptome. Urolog Enemčakvu kaže da vaše navike mogu da budu i okidač hiperaktivne bešike. 

 

"Faktori poput unosa tečnosti i kofeina, kao i nivo hidratacije imaju veliki uticaj. Kofein je mač sa dve oštrice - ne samo da proizvodi više urina u bešici, već je i iritira", otkriva stručnjak.

 

Ono što takođe iritira bešiku jeste ljuta hrana i citrusno voće, pa bi ih trebalo izbegavati ukoliko patite od hiperaktivne bešike.

 

4. Pratite broj poseta toaletu

 

Teško je zapamtiti koliko puta ste imali potrebu za mokrenjem u toku dana, pa počnite da zapisujete. Procenite i pribeležite i koliko urina je oslobođeno, kako bi moglo da se uporedi sa količinom tečnosti koju unosite tokom dana.

 

5. Vežbe za bešiku

 

Ovo je još jedan zdrav način da ublažite simptome hiperaktivne bešike, pogotovo jačanjem mišića karličnog dna. Kegelove vežbe su najbolji izbor, jer opuštaju bešiku, ublažavaju bol i smanjuju nagon za mokrenjem. 

 

Puna vam je bešika, a odlažete odlazak u kupatilo: Evo kako to utiče na vaše telo!

foto: Profimedia

Dve stvari koje NIKAKO ne treba da radite

 

Sledeće navike samo će pogoršati problem hiperaktivne bešike: 

 

1. Smanjivanje unosa tečnosti

 

Ako nas tečnosti teraju na mokrenje, prvo ćemo pomisliti da smanjimo unos tečnosti. Ali, to je greška, jer ova navika može da uzrokuje dehidraciju, koja sa sobom vuče druge neprijatne simptome među kojima su i mučnina i nesvestica, a naročito je opasna za starije osobe.  

 

2. Izolovanje od društva

 

Jedino što će ovak korak učiniti jeste što će stvoriti rizik za depresiju. Hiperaktivna bešika je zdravstveno stanje kao i svako drugo i ne treba se stideti.

 

(Stil.kurir.rs)

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs