Nećete pogrešiti

Trčanje ili brzo hodanje: Najbolji trening koji umesto novca troši kalorije

Vežbanje će učiniti da se osećate osveženo i aktivno. Za to vam nije potreban trener, teretana ili specijalne sprave. Dovoljno je samo da se opredelite između trčanja i brzog hodanja
Fitnes 05.05.2014. - 14:26h Autor: centarzdravlja.rs
Foto: Thinkstock

Proleće je kao stvoreno za džoging ili brzo hodanje. Uz pomoć ovih vežbi oslobodićete se viška kilograma, osnažićete mišiće, a ujedno ćete provesti i vreme na svežem vazduhu.

 

Kardiovaskularne vežbe se smatraju najboljima za mršavljenje i održavanje zdravlja. Lake su za izvođenje, nije potrebna dodatna oprema i efikasno sagorevaju kalorije. Brzo hodanje, plivanje i trčanje su samo neke od vrsta kardiovaskularnih vežbi.

 

Kako da zavolite džoging, više možete da pročitate OVDE.

 

Postoji prava debata oko toga da li je brzo hodanje bolje i efikasnije od trčanja. Stručnjaci još uvek nisu otkrili tačan odgovor jer sve zavisi od pojedinca.

 

Koje god vežbe da izaberete, treba da znate da svaka nosi prednosti i mane. U obzir morate uzeti svoj cilj, starosno doba i telesnu težinu jer nije svaka vežba za svakoga i neće svaka vežba postići iste rezultate.

 

Zapamtite da treba započeti polako i postepeno povećavati vreme i intenzitet vežbanja. Ako patite od bilo kakvih medicinskih stanja, svakako se posavetujte s lekarom pre početka svakodnevnog vežbanja.

 

Efikasnost

 

Veliki broj ljudi smatra da trčanje troši više kalorija, što i jeste istina. No, nije sve tako jednostavno kada je u pitanju brojanje kalorija. Brzina je važan faktor.

 

Ako trčite polako, a brže hodate, to znači da ćete brzim hodanjem potrošiti više kalorija. Takođe, ako ste u stanju da hodate duže, a trčate kraće, moguće je da ćete hodanjem potrošiti više kalorija. Stručnjaci ističu da je za potrošnju kalorija najbolja kombinacija trčanja i hodanja.

 

Trčanje jača mozak, više možete da pročitate OVDE.

 

Kako bismo ravnopravno upoređivali trčanje i hodanje, obe aktivnosti se moraju odvijati pri istoj brzini i udaljenosti. Kada bi svi faktori bili na jednak način zadovoljeni, trčanje bi zauzelo prvo mesto.

 

No, efikasnost brzog hodanja možete značajno povećati nošenjem tegova za noge i ruke. Takođe probajte da hodate što brže i duže, jer ćete na taj način povećati potrošnju kalorija.

 

Što se tiče prednosti za zdravlje srca i krvnog sistema, obe vrste vežbi su jednako efikasne jer ubrzavaju rad srca, disanje i podstiču znojenje.

 

Rizici

 

Brzo hodanje sa sobom nosi znatno manje rizika od nastanka povreda, u odnosu na trčanje. Sigurno je za sve osobe, nezavisno od uzrasta, pola i telesne težine.

 

Ustvari, brzo hodanje se smatra jednom od najbezbednijih vežbi. Trčanje, s druge strane, povećava rizik od nastanka povreda, naročito na području kolena.

 

Faktori kao što su telesna težina i životna dob se svakako moraju uzimati u obzir kada je trčanje u pitanju, dok kod brzog hodanja to postaje manje važno.

 

Zašto je dobro trčanje noću, više možete da pročitate OVDE.

 

Trčanje je vežbanje jačeg intenziteta, u odnosu na brzo hodanje, i ne preporučuje se osobama koje pate od medicinskih stanja kao što su bolovi u leđima ili kolenima.

 

Rizik od nastanka povreda tokom trčanja možete značajno smanjiti ako ćete uložiti u kvalitetne patike i odabrati dobru površinu za trčanje. To može biti staza za trčanje, travnata površina bez rupa ili pak beton.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...