Nisu energetski napici

Za momentalan skok energije: 5 prirodnih trikova koji otklanjaju umor!

Naučnici su istraživali kako da najefikasnije podignete raspoloženje i koncentraciju bez konzumiranja šećera, kafe ili popularnih energetskih pića
Lepi & Zdravi 06.02.2015. - 10:34h Autor: Stil
Foto: Shutterstock/Ilustracija

Brz način života ostavlja posledice po organizam, a umor, iscrpljenost i manjak energije su jedne od neizbežnih. Kako biste na najbrži, ali i najzdraviji način, otklonili umor i napunili baterije, u nastavku saznajte šta vam sve u tome može pomoći.

 

1. Pijte čaj

 

Da, dobro ste pročitali: čaj, a ne kafu! U jednoj naučnoj studiji koju je predvodio Dženet Brajan, psiholog na Univerzitetu u Južnoj Australiji, 95 ljudi imalo je zadatak da deset radnih dana piju čaj bez kofeina, mleka ili šećera kako bi ostvarili najbolje performanse na poslu. Konzumiranje čaja bez šećera u uskoj je vezi sa smanjenjem umora, a kada se doda šećer to više nije slučaj. Istraživači tvrde da je čaj bogat flavonoidom, jedinjenjem koje poboljšava protok krvi kroz mozak, i koje poboljšava spoznaju i raspoloženje.

 

Prepoznajte na vreme nedostatak gvožđa: Telo vas upozorava na 10 načina!

 

2. Jedite čokoladu

 

Verovatno ste za ovo čuli i ranije: jedenje male količine crne čokolade može povećati fizičku izdržljivost. U jednoj naučnoj studiji rađenoj na miševima, oni su hranjeniepikatehinom, glavnim flavonoidom u crnoj čokoladi, dva puta dnevno. Za 15 dana na “traka” testu, njihovi mišići su bili otporniji na zamor.

 

Da li upijate negativnu energiju od drugih: 8 načina da se očistite od loših emocija!

 

Razlog je taj što epikatehin povećava broj energetskih mitohondrija u mišićnim ćelijama, objašnjava Francisko Viljareal, profesor medicine na Univerzitetu u Kaliforniji, koji je sarađivao na istraživanju. Međutim, postoji jedna začkoljica: korist će vrlo verovatno nestati ako jedete previše ovih jedinjenja, zato što ćelijski receptori koji su uključeni postaju preopterećeni.

 

"Ono što je iznenađujuće je da je potrebna samo mala doza jedinjenja koja donosi veliki efekat, a naši podaci ukazuju na to da od više njih nije bolje", ističe Viljareal. Optimalna dnevna doza nalazi se u pet grama komadića tamne čokolade, što je veličina dve kockice.

 

3. Slušajte energične pesme

 

Svako ko je ikada radio neke naporne vežbe, zna da se najbolji podsticaj dobija od neke energične pesme. "Muzika je neverovatno moćna", kaže Trejsi Anderson, trener holivudskih zvezda. Istraživanje sa Brunel Univerziteta u Engleskoj pokazuje da, što je ritam pesme brži, veća je motivacija.

 

Recite zbogom iscrpljenosti ujutru: 4 mala rituala za nalet energije!

 

4. Bademi

 

Kada je nivo šećera u krvi izrazito nizak, snaga volje opada zajedno sa njim. Kada osetite da energija počinje da vam opada, Džoj Bauer, autor jedne knjige o zdravom kuvanju, kaže da je “najbolje sipati gorivo jabukom i šačicom badema, jogurta i banana jer je to savršena kombinacija visokokvalitetnih ugljenih hidrata, vlakana i proteina".

 

4 razloga zašto je znojenje dobro za zdravlje: Sprečava nastanak kamena u bubregu!

 

 

5. Vežbanje

 

Tomas Plante, profesor psihologije na Univerzitetu Santa Klara u Kaliforniji kaže da vežbe povećavaju krvni pritisak i puls, pa se aktivira ceo nervni sistem. "Za one bez većih kardiovaskularnih problema, daje zdrav podsticaj ", naglašava on.Takođe, preporučuje se vežbanje na otvorenom mestu i na dnevnom svetlu.

 

Uzmite zdravlje u svoje ruke: Napravite smuti od cvekle i ananasa koji snižava krvni pritisak!

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs