Neočekivani efekti

5 čuvara zdravlja: Brinu o našem imunitetu, a ne obraćamo pažnju na njih!

Jednim istraživanjem koje je pratilo 276 ljudi između 18 i 55 godina života dokazano je da su oni sa šest i više društvenih veza četiri puta bolji u borbi protiv virusa i prehlade
Lepi & Zdravi 18.01.2015. - 12:22h Autor: lisa.rs
Foto: Shutterstock

Pranje ruku, vitamini, dobar san, higijena i zdrav režim ishrane prvi su elementi u borbi protiv infekcija. Međutim, na neke činioce moćnog imuniteta ne obraća se dovoljna pažnja. Evo šta još utiče na naše zdravlje, prenosi Lisa.rs.

 

1. Dobar izbor masnoća

 

Hrana bogata dobrim mastima, poput oraha, lososa, avokada je zdrava i korisna. Ona pruža zdravu masnoću koju koristimo za negu tela i mozga.

 

Sa druge strane, nezdrave masti nisu ni od kakve pomoći. Velike količine kolača, pomfrita i pice sa sobom nose lošu mast koja nije hranljiva. Loše masti vode ka gojenju, holesterolu, što narušava naš imuni sistem.

 

Kako da napravite vitaminsku bombu od suvog voća po receptu ruskog akademika, za zdravo srce i jak imunitet, saznajte OVDE.

 

2. Hitno rešavanje problema konstipacije

 

Ključni sistem za naš imunitet je digestivni trakt. Zatvor znači da će otpadni proizvodi metabolizma u crevima sprečavati adekvatnu apsorpciju hranljivih materija, ali i da je ugrožen balans dobrih bakterija u probavnom sistemu.

 

OVDE saznajte kako da sredite probavu za pola sata pomoću 3 najefikasnija saveznika za zdrav stomak.

 

3. Kretanje

 

O fizičkoj aktivnosti se najviše piše u tekstovima o gojaznosti i dijetama, odnosno postizanju vitke linije. Međutim, uz regulisanje holesterola ili visokog pritiska, kretanje deluje blagotvorno i na imunološke snage organizma kao što je lučenje endorfina ili dobar ritam kretanja limfe kroz telo.

 

4. Ograničene količine šećera u ishrani

 

Ponovo tema koja se povezuje sa telesnom težinom. Međutim, korisno je znati i da 100 grama šećera u odraslom ljudskom organizmu prosečne težine umanjuje sposobnost belih krvnih zrnaca da eliminiše klice za 40 odsto.

 

Šećer je krivac i za loš ten. OVDE saznajte više o tome.

 

5. Druženje

 

Socijalna interakcija može da poboljša funkcije imunog sistema, dok stres ima isključivo negativno delovanje. Pojedinim studijama je dokazano da uz aktivno druženje živimo znatno zdravije, a i duže.

 

Jednim istraživanjem koje je pratilo 276 ljudi između 18 i 55 godina života dokazano je da su oni sa šest i više društvenih veza četiri puta bolji u borbi protiv virusa i prehlade.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs