Istraživanje

Jutarnje sunce za mršavljenje: Ranoranioci brže gube kilograme

Ljudi koji su bili izloženi jutarnjem suncu imali su manji indeks telesne mase od onih koji su svetlosti bili izloženi kasnije tokom dana, pokazala je nova studija
Lepi & Zdravi 14.04.2014. - 13:50h
Foto: Thinkstock

Želite da smršate? Iskoristite noć da se dobro naspavate. Najnovija istraživanja pokazuju da ukoliko se hronično lišavamo sna, možemo biti na odličnom putu da steknemo višak kilograma. Ali prošle nedelje dokument u Javnoj biblioteci nauke pokazuje da nije važno samo koliko sati spavamo, već i kada se budimo.

 

Ljudi koji su bili izloženi jutarnjem suncu imali su manji indeks telesne mase od onih koji su svetlosti bili izloženi kasnije tokom dana. Rezultat nije bio u vezi sa brojem kalorija koje su uneli. Doktor Filis Zi, jedan od glavnih autora dokumenta ističa da je i 20 do 30 minuta na prepodnevnom svetlu dovoljno da se utiče na indeks telesne mase.
Magija blještavosti svetla je na 500 luksa (jedinica osvetljenosti po kvadratnom metru). Dnevno svetlo kreće se od 1.000 luksa po oblačnom danu do 10.000 tokom sunčanog jutra. To je mnogo blještavije nego svetlo koje koristimo u zatvorenom prostoru koje se kreće između 200 i 500.

 


Kako da vam jutro donese produktivnost i koji su trikovi za uspešno buđenje pročitajte OVDE.

 

Rano jutro sadrži mnogo više plave svetlosti što ima najjači uticaj na cirkardijalne ritmove (dnevni ritmovi uslovljeni smenjivanjem dana i noći). Istraživanje je bilo relativno malo i uključivalo je 45 volontera prosečne starosti nešto preko 30 godina, koji su beležili šta su koristili u ishrani, a na zglobu su nosili mali monitor koji je merio njihovu izloženost svetlu i obrazac spavanja.

 

Tako da, ukoliko bi vas izlazak na jutarnje sunce mogao koštati gubitka kilograma, zašto to ne biste i učinili?

 

Rešenje

 

Autori studije sugerišu da ako zbunimo telo oko toga da li je dan ili noć (na primer upotrebom gedžeta u ponoć ili ako uskratimo sebi svetlost u toku dana) oslobađanje horomona melatonina će kasniti, zbog čega ćemo teže da zaspimo.

 


Manjak sna povećava apetit podizanjem nivoa hormona grelina, a smanjuje fizičku aktivnost (s obzirom na to da smo previše umorni). Jutarnje svetlo smanjuje nivo melatonina i pomaže u održavanju cirkardijalnog ritma. Povezanost između lišavanja sna i gojenja je dosta velika. Nedavno istraživanje je pokazalo da oni koji spavaju 5 sati ili manje imaju 15 odsto veće šanse da postanu gojazni u odnosu na one koji su spavali 7 sati.

 

OVDE saznajte kako da započnete dan pozitivnom energijom.

 

Mala studija u Analima interne medicine pokazala je da manjak sna vodi do toga da masne ćelije postaju manje osetljive na insulin, što bi teoretski moglo da poveća šansu za dobijanje dijabetesa i gojaznost. Ovo istraživanje obuhvatilo je ljude koji su išli kasnije na spavanje, oko pola dva uveče. Međutim, ova studija može da ima ograničenja jer još uvek možemo da razumemo samo deo odnosa između sna i težine. Ali jedno je sigurno - ukoliko spavate dovoljno (sedam i po do 8 sati) i ako bar na kratko boravite napolju u toku prepodneva, to će vam i te kako koristiti.

 

A koje su zdrave bjuti navike kojima bi trebalo da započnete dan pročitajte OVDE.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...