Osmišljene pre čak 80 godina

Ovako se pravilno izvode Kegelove vežbe: Donose neverovatne blagodeti ženama, ali i muškarcima!

Vežbe je prvobitno razvio američki akušer doktor Arnold Kegel četrdesetih godina prošlog veka i njihova glavna svrha u to vreme bila je rešavanje problema urinarne inkontinencije kod žena koje su se tek porodile

Lepi & Zdravi 14.01.2021. - 11:33h Autor: Stil.kurir.rs / Mayo Clinic / BastaBalkana
Foto: Shutterstock

Kegelove vežbe su sve popularnije i među muškarcima i među ženama, iako je u početku ova vežba bila popularna najviše kod žena koje su se tek porodile. Međutim, ispostavilo se da Kegelove vežbe nude bezbroj pogodnosti koje nisu dobre samo za novopečene majke, već žene uopšte.

 

Stoga se Kegel uvek preporučuje svima koji žele da treniraju ili zategnu karlične mišiće. Kegelove vežbe zapravo su lagana aktivnost za stezanje samo mišića donjeg dela karlice. Zbog toga ostatak tela i udovi ne moraju da se kreću. Donji karlični mišići nalaze se u predelu karlice (prepone) i to su zapravo mišići koji se koriste za kontrolu brzine mokraće.

 

Vežbe je prvobitno razvio američki akušer dr Arnold Kegel četrdesetih godina prošlog veka i njihova glavna svrha u to vreme bila je rešavanje problema urinarne inkontinencije kod žena koje su se tek porodile. Međutim, danas Kegelove vežbe korisne su i za ostale žene.


Mogu se izdvojiti najmanje pet koristi koje za žensko telo pružaju ove vežbe.


1. Održavanje zdravlja tela

 

Redovnim praktikovanjem Kegelovih vežbi održava se telesna kondicija, jer one ojačavaju muskulaturu karlice. Dakle, snažni mišići karlice učiniće naše telo zdravijim i ono će uvek izgledati kao da je u top formi. Preporučuje se da se ove vežbe praktikuju ujutru.

 

2. Prirodno zatežu vaginu

 

Kako zategnuti vaginu može biti jedna od stvari na koju treba obratiti pažnju nakon što se majka porodi. Majke obično osećaju da im vagina nije tako zategnuta i elastična kao pre porođaja.

 

Zbog opuštene vagine mnoge žene ne osećaju samopouzdanje tokom seksa. Zato majke često razmišljaju o pronalaženju načina da zategnu svoj polni organ nakon porođaja. Vagina može izgledati šire i labavije nego pre porođaja, dok se vaginalno stanje obično malo poboljša u nekoliko dana nakon porođaja.

 

Kegelove vežbe mogu biti način za stezanje vagine nakon porođaja. Služi za jačanje mišića karličnog dna koji podržavaju matericu, bešiku, tanko crevo i rektum (anus). Svakako da su trudnoća i porođaj među faktorima koji uzrokuju slabljenje mišića karličnog dna.

 

Ove vežbe se mogu raditi bilo gde, pa je prikladno da ih radi majka koja se upravo porodila i želi da joj vagina ponovo bude kao nekada.

3. Smanjuju rizik od hemoroida

 

Hemoroidi su bolest uzrokovana proširenim krvnim sudovima (venama) u rektalnom području. Oni nastaju usled nedostatka količine vlakana koja ulaze u telo, zbog čega konzistencija stolice postaje tvrda.

 

Kod Kegelovih vežbi rizik od hemoroida može da se smanji, jer se veruje da bi one mogle da ojačaju karlične mišiće koji su veoma povezani sa rektumom.

 

4. Povećavaju intimno zadovoljstvo

 

Da bi se postiglo maksimalno zadovoljstvo tokom seksualnog odnosa, može se učiniti nekoliko stvari. Kegelove vežbe mogu povećati seksualno zadovoljstvo, jer će vaginalni stisak biti jači, dok će povećati genitalnu izdržljivost za muškarce.

 

Žene koje redovno rade Kegela lakše će iskusiti seksualne stimuluse, čak mogu postići orgazam jednostavnim primanjem nadražaja u pravom trenutku, dok će muškarci moći da postignu moćniji orgazam usled uticaja snažnih mišića karlice.

 

5. Mogu da olakšaju porođaj

 

Kegelove vežbe mogu olakšati proces porođaja, jer su u stanju da ojačaju mišiće dna karlice tako da cirkulacija krvi oko vaginalnih i rektalnih područja teče glatko i bez problema.

 

Sa jakim karličnim mišićima, vreme naprezanja koje je trudnicama potrebno prilikom porođaja biće kraće, tako da ove vežbe podržavaju rođenje bebe sa manje komplikacija i teškoća.

Karlica, Kegelove vežbe, Bešika
foto: Shutterstock

Kako se izvode Kegelove vežbe

 

1. Pronađite prave mišiće

 

Za početak, morate identifikovati gde se nalaze mišići karličnog dna. Da biste to otkrili, kada mokrite, zaustavite proces otpuštanja urina na pola. Tako ćete shvatiti koji potez treba da pravite prilikom izvođenja Kegelovih vežbi. Ove vežbe su neprimetne, pa se mogu izvoditi bilo gde i bilo kada. Možda će vam biti najlakše da ih u početku radite u ležećem položaju.

 

2. Usavršite tehniku

 

Tokom izvođenja vežbi, zamislite da je ispod vas maleni okrugli teg, pa stegnite mišiće kao da pokušavate da ga podignete. Zadržite tri sekunde, a onda opuštajte mišiće u trajanju od tri sekunde.

 

Najvažniji saveti:

 

  • Strogo pazite da tokom izvođenja vežbi ne stežete i mišiće abodomena, butina ili zadnjice. Izbegavajte i zadržavanje daha tokom vežbi, već dišite slobodno.

 

  • Ponavljajte vežbe tri puta dnevno. Najbolje je raditi tri serije od po 10 do 15 ponavljanja.

 

  • Nemojte koristiti Kegelove vežbe da zaustavite nagon za mokrenjem. Izvođenje vežbe tokom uriniranja može da dovede do nepotpunog pražnjenja bešike, zbog čega se može povećati rizik od infekcije urinarnog trakta


Ako redovno izvodite Kegelove vežbe, rezultate kao što su ublažena inkotencija, možete očekivati nakon nekoliko nedelja do nekoliko meseci. Za najbolji efekat, neka Kegelove vežbe postanu deo vaše svakodnevne rutine. 

 

(Stil.kurir.rs / Mayo clinic / Bašta Balkana)

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs