brzo mršavljenje

Jeftina krompir dijeta: Topi kilograme ludom brzinom, ali morate biti oprezni!

Još jedna u nizu dijeta za brzo skidanje kilograma koje ne bi trebalo da budu prvi izbor kada je u pitanju mršavljenje

Lepi & Zdravi 17.10.2020. - 14:37h Autor: stil/krenizdravo.hr
Foto: Shutterstock

Krompir dijeta je sve popularnija poslednjih godina zbog skidanja oko 0,5 kilograma dnevno za 3 do 5 dana konzumiranja isključivo krompira.

 

Šta je krompir dijeta?


Pretpostavlja se da potiče još iz 1849. godine, ali svoje ponovo rođenje doživela je 2016. godine nakon što je Tim Stele, diplomirani biotehnolog i penzionisani član Vazudšnih snaga Amerike, objavio svoju knjigu Potato Hack: Weight Loss Simplified, u kojoj je navodi da su krompiri najbolja tableta za mršavljenje ikada izmišljena.

 

On navodi prednosti krompira:

 

 

Krompir dijeta bazira se na 7 jednostavnih pravila:

 

  • 3 do 5 dana jedenja samo krompira ( preporuka je pojesti dnevno 

 0,9 – 2,3 kg )


Danska dijeta: Za 13 dana skida i do 10 kilograma! (JELOVNIK)

foto: Shutterstock
  • Nemojte jesti nikakvu drugu hranu, čak ni začine i soseve.


So je dozvoljena samo ako baš ne možete bez nje, ali je treba izbegavati.


Od napitaka se pije samo voda, običan nezaslađeni čaj ili crna kafa.


Intenzivna fizička aktivnost se ne preporučuje, već samo lagana aktivnost, poput šetnje.


Uzimajte uobičajenu dozu lekova koje vam je prepisao doktor, ali suzdržite se od korišćenja dodataka ishrani, osim ako vam nisu propisani.


Osim Stelove verzije krompir dijete, postoje i druge verzije ovog režima ishrane.

 

Neke od njih dozvoljavaju upotrebu minimalnih količina začina, ali u svim verzijama krompir dijete jasno je naglašena važnost načina pripreme ovog povrća bez upotrebe dodatnih masnoća.

 

Krompir se preporučuje pripremati:

 

  • kuvanjem,
  • pečenjem (bez dodatka masti ili ulja),
  • kuvanjem na pari,
  • kao pire krompir (bez dodataka) – u nekim verzijama dijete može se dodati bujon za bolji ukus.
foto: Shutterstock

Takođe, dok se Tim Stele u svojoj verziji fokusira na konzumiranje isključivo belog krompira, u drugim verzijama mogu se pronaći i druge vrste ovog povrća.

 

Iako autor dijete navodi da se može konzumirati i sirovi krompir, nipošto to nemojte činiti jer konzumiranje sirovog krompira može izazvati probavne smetnje. Osim toga, zelene delove krompira uvek treba ukloniti jer sadrže toksični sastojak solanin.

 

Što se tiče termičke obrade, kuvanjem na pari čuva se najveća količina hranjivih materija, dok se dugim kuvanjem one gube. Skuvani krompir može se jesti i ohlađen. Takav krompir sadrži dodatni bonus – rezistentni skrob koji se ne može probaviti, niti ima energetsku vrednost.

 

Rezistentni skrob mogu iskoristiti korisne bakterije u ljudskim crevima za svoj rast i razmnožavanje.

 

Tokom ove dijete reba izbegavati sve druge namirnice.

 

Osim toga, u dijetu nisu uključeni:

 

  • slatki krumpir,
  • batat,
  • prženi krompirići
  • čips,
  • druga slična jela i proizvodi.


Krumpir dijeta – prednosti

 

  • Ova dijeta privlači jer kratko traje, svega 3 do 5 dana za razliku od drugih vrsta dijeta.

 

  • Jednostavna je i jeftina s obzirom na to da uključuje samo krompir.

 

  • Krompir dijeta zaista može dovesti do gubitka kilograma, i to zbog smanjenja unosa energije. 

 

  • Krompiri sadrže inhibitor proteinaze 2 – sastojak koji može pomoći u smanjenju osećaja gladi usporavanjem probave, smanjujući unos hrane, tj. krompira, tokom dana. Međutim, ovaj učinak dokazan je za sada samo u istraživanjima na  miševima.

 

  • Reč je o nutritivno bogatoj namirnici koja organizam puni mnogim važnim  mineralima i vitaminima.

 

  • vitaminom C,
  • kalijumom
  • folatom,
  • vitaminima B5 i B6,
  • gvožđem

 

Jedan kilogram krompira može napuniti telo dovoljnom količinom vitamina C. Osim toga, kilogram zadovoljava 70 odsto dnevnih potreba za unosom kalijuma, te 20 odsto potrebe za unosom gvožđa.

 

  • Krompir obiluje i prehrambenim vlaknima, zbog čega je bitan za zdravlje creva.

 

Krumpir dijeta – nedostaci


Iako krompir dijeta ima svoje prednosti, postavlja se pitanje isplati li praktikovati je jer ima i nedostatke.

 

Naime, ekstremna je i vrlo restriktivna dijeta. Zbog toga što ovu dijetu karakteriše jedenje isključivo krompira bez uključivanja bilo kakvih drugih namirnica, ona nije uravnotežena, tj. ne sadrži sve hranjive materije koje su potrebne ljudskom organizmu.

 

Još od 1999. godine je hit u celom svetu: Dijeta dr Protasova skida 20 kilograma za 5 nedelja!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...