Četiri stvari koje već danas možete da učinite za svoje zdravlje

Specijalista opšte medicine dr Aleksandra Ješić daje jednostavne savete koje svako može da primeni

Lepi & Zdravi 27.11.2019. - 14:42h
Foto: Aleksandra Ješić, lekar specijalista opšte medicine/ Privatna arhiva

Koliko puta ste do sada rešili da „od ponedeljka“ iz korena promenite svoj život i koliko puta se to nije desilo? Iako velike promene uglavnom podrazumevaju dosta planiranja, zaokret ka boljem i kvalitetnijem životu moguće ih je napraviti i bez velikih napora, menjanjem i uvođenjem zdravijih navika.

 

Dr Aleksandra Ješić, lekar specijalista opšte medicine, daje vam savete kako da već danas načinite jednostavne korake koji će doprineti vašem zdravlju i značajno uticati na kvalitet života.

 

Redovno vežbajte

 

Svakodnevno vežbanje, pored toga što je neophodno za održavanje kondicije, doprinosi i emocionalnoj, mentalnoj i fizičkoj dobrobiti organizma, pa je samim tim jedan od ključnih elemenata ličnog rasta i razvoja. Potrudite se da ga pretvorite u rutinu tako što ćete bar 30 minuta dnevno brzo hodati, ili, ukoliko se ne možete pohvaliti sjajnom formom, makar šetati. Redovna fizička aktivnost jedan je od preduslova za zdraviji i dugovečniji život, a brojna istraživanja pokazala su da redovno vežbanje smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i pomaže u prevenciji ili kontroli širokog niza zdravstvenih problema i hroničnih oboljenja, uključujući moždani udar, metabolički sindrom, dijabetes tipa 2, depresiju, određene vrste karcinoma i artritis. Zato kad god možete da izaberete da li ćete negde ići prevozom ili peške – opredelite se za ovo drugo.

foto: Shutterstock

Ostavite cigarete

 

Ukoliko pripadate onoj trećini odrasle populacije u Srbiji koja puši, bitno je da stalno imate na umu sve negativne posledice koje po vaše zdravlje mogu imati cigarete – od toga da menjaju čula ukusa i mirisa, utiču na fizičku kondiciju i izgled (žuti zubi, prevremeno starenje kože, neprijatan miris) do toga da njihova upotreba vodi pojavi ozbiljnih zdravstvenih problema – od svakodnevnih smetnji i tegoba poput kratkog daha, kašlja, respiratornih infekcija i bronhitisa, do teških oboljenja pluća i kardiovaskularnog sistema. Imajući to u vidu, najbolja odluka koju možete da donesete za sebe i za svoje najbliže – jeste da prestanete da pušite. Ukoliko pak, ne možete da se oslobodite ove loše navike, tradicionalne cigarete zamenite bezdimnim uređajima nove generacije, kao što je IQOS. Ovaj uređaj je manje štetan jer počiva na tehnologiji zagrevanja, a ne sagorevanja duvana i njegovom upotrebom oslobađa se aerosol, koji sadrži i do 95 odsto manje štetnih materija u odnosu na dim cigarete.

foto: Arhiva

Zdravo se hranite

 

Ishrana je, bez sumnje, jedan od najznačajnijih činilaca koji utiče na naše zdravlje, te je stoga od velike važnosti da unosimo hranu koja će doprineti pravilnom radu celog organizma. Da bi telo moglo nesmetano da obavlja sve svoje funkcije, potrebno je da se hranimo zdravo i raznoliko i da unosimo namirnice iz svih sedam grupa (žitarice, meso, riba i jaja, mlečni proizvodi, voće, povrće, masti i ulja i šećeri), a ne samo iz kategorije voća i povrća, kako većina nas misli. Pored toga, izuzetno je važno da vodimo računa da termičkom obradom namirnice ne izgube svoja prirodna svojstva, da imamo redovne obroke (bez obzira da li smo na dijeti ili ne) i da redovno i optimalno hidriramo organizam.

foto: Shuterstock

Idite na preventivne preglede

 

„Bolje sprečiti nego lečiti“ kaže stara poslovica. Značaj preventivnih pregleda je mnogostruk za rano otkrivanje bolesti, ali i kvalitet lečenja. Zato, bez obzira da li osećate tegobe ili ne, brinite o svom zdravlju i redovno odlazite kod lekara.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs