ČOVEK KOJI JE PRKOSIO BOGU I SUDBINI DOŽIVEO JE FATALAN KRAJ: Spavao je s 5.000 žena, samo SMRT je mogla da ga ZAUSTAVI

Onako kako je živeo Džejms Hant malo ko je smeo i mogao, a njega je samo smrt mogla da zaustavi.

Vip priča
22:35h Autor:
ČOVEK KOJI JE PRKOSIO BOGU I SUDBINI DOŽIVEO JE FATALAN KRAJ: Spavao je s 5.000 žena, samo SMRT je mogla da ga ZAUSTAVI
Foto: Profimedia

Džejms Hant rođen je 29. avgusta 1947. u Londonu, a postao je poznat kao šampion u automobilskim trkama. Naime, on je pobedio na Svetskom šampionatu Formule 1 (F1) 1976. godine. Uspeo je da porazi svog velikog rivala Niki Laudu.

Zahvaljujući svojoj živopisnoj ličnosti, lepom izgledu i imidžu plejboja, zaslužio je ljubav i naklonost mnogih mladih ljudi. Sledio je svoje snove i često išao glavom ktoz zid, ali uvek je ostvariovao ciljeve. Jedan je od retkih koji je uspeo mlad da se obogati.

"Pravila su tu da se krše"

Hant je često umeo bos da dolazi na poslovne sastanke, i to nakon dugih pregovora jer Hant nije želeo slediti stroga korporativna pravila poput onih da na službene večere mora dolaziti u odelu. Hantu to nije padalo na pamet i jedva je nagovorio ljude iz McLarena da tu i takve stavke izbace iz ugovora i onda je potpisao.

Džejms Hant
foto: Profimedia

- Mi organizujemo sastanak sa svim ljudima iz tima, sponzorima i svima, a eto Džejmsa u farmerkama, običnoj majici i potpuno bosog. Smeje se, rukuje se sa svima, a svi redom padaju na njegov šarm. Bio je neverovatan - prepričao je Hogan.

Do te 1976. godine Džejms Hant bio je jedna od zvezda Formule 1 iako nije bio toliko uspešan na stazi. Atraktivnog izgleda, plave kose i velike harizme, Hant je punio naslovnice časopisa nevezanih s Formulom 1, a u novinama su tokom sezona izlazile njegove fotografije s hotelskih bazena u društvu brojnih lepotica.

Formula je u tim godinama bila dijametralno suprotna današnjoj. Za početak, bila je strašno opasna. U sezoni 1975. poginuo je Mark Donohue, još dva vozača poginula su godinu dana ranije, a 1973. također dva. Osim toga, vozači su imali puno više međusobne interakcije, bili su otkačeniji i opušteniji i sve skupa nekako je bilo bliže običnim ljudima nego što je danas.

Džejms Hant
foto: Profimedia

Kad je došao u McLaren, Hantu je sve došlo na svoje mesto. To je bio bolid koji mu je trebao da pokaže svu raskoš svog talenta u jednoj od najdramatičnijih sezona u istoriji Formule 1. Huntovi nastupi u Hesketu nisu bili nezapaženi, ali uglavnom se sumnjalo u to da u kompetitivnom bolidu može biti dovoljno dobar kroz čitavu sezonu.

Hant je slavio na prve dve neslužbene trke 1976. da bi na onoj prvoj u Brazilu u zadnjoj minuti uzeo pole-position ispred Nikija Laude s kojim će, pokazat će se, voditi jednu od najdramatičnijih, a po mnogima i najdramatičniju sezonu u isroriji Formule 1.

Iako je startao prvi, Hant je u Brazilu odustao nakon što mu je zapela papučica gasa i završio je u ogradi. U Južnoj Africi je bio drugi da bi se u SAD-u sudario s Depaillerom i morao odustati. U Španiji ga je Lauda prestigao odmah na startu, ali se Hant uspeo vratiti i stigao je do prve pobede u sezoni da bi mu je sudije oduzele jer su otkrili da je njegov bolid bio 18 milimetara preširok.

Džejms Hant
foto: Profimedia

McLaren se žalio da je to bilo zbog širenja guma zbog vrućine tokom trke i pobeda mu je vraćena tek dva meseca kasnije. Ali, to će tek biti početak neviđene drame. U pauzama između raskalašenog života, neprospavanih noći i feštanja, Hant je te sezone dobro vozio, ali nije imao sreće.

U Belgiji mu je otkazao menjač, u Monaku čitav motor i nakon šeste trke sezone fantastični Niki Lauda imao je 33 boda prednosti ispred Britanca. Lauda je u tih šest trka četiri puta pobedio i dvaput bio drugi. Bio je nezaustavljiv.

Turbulencije na ljubavnom planu

Njegova prva žena bila je Suzan Miler, britanska manekenka, glumica, plesačica i koreograf. Pojavila se u brojnim filmovima. Za Hanta se udala 1974. godine, a zatim ga ostavila zbog Ričarda Bartona 1976. Par je bio na medenom mesecu u Antigvi sa jednim od Hantovih najboljih prijatelja koji je takođe bio novopečeni mladoženja, a zatim se preselio u Španiju zbog poreskih razloga. Miler je kasnije izjavila da je Hantova karijera imala prednost nad svim ostalim u njegovom životu. Takođe je redovno bio neveran, zbog čega se brak raspao.

- Starome uopšte nije bilo krivo. Čuo sam od više njegovih prijatelja da na dan venčanja nije bio siguran je li to pametna ideja tako da mu je laknulo kad je Suzi zatražila razvod - rekao je Hantov sin Fredi.

Džejms Hant
foto: Profimedia

Rivalstvo ne ruši drugarstvo

Hant, plejboj, koji je više od trka voleo devojke, alkohol i drogu, koji je partijao noć pre trke i drugi dan pobeđivao i studiozni Lauda, čovek mašina, kojega su zanimale samo pobede i koji je trkama i pobeđivanju podredio sve. Nije bilo ničega čega se Lauda, "Kompjuter", kako su ga zvali, bojao. Čitav svet pratio je njihovo rivalstvo, želeli su da se ne vole, ali Lauda i Hant bili su jako dobri prijatelji.

- Kad sam prvi put došao u London u Formuli 3, Džejms mi je pokazao grad, pomogao mi je da učim engleski i, naravno, izveo me u grad. Tad se tek pokušavao probiti kroz Formulu 3, ja sam bio bolji, ali me svejedno vodio svugde sa sobom - rekao je Niki Lauda i dodao:

- Zajedno smo feštali tokom naših karijera iako ja nisam pio koliko i on. Ja sam znao kad mi je dosta, ali on nije. K vragu, možda sam zbog toga propustio prilike kod nekih zgodnih devojaka. Verujte mi, on nije. Nisam ga mogao pratiti, ma, niko nije. Džejms je bio rok zvezda, kao neki lik s Vudstoka. Niko nikad u istoriji nije bio kao on niti će biti. Bio je veliki frajer, ali je bio izuzetno fer vozač.

Džejms Hant
foto: Profimedia

Skrasio se kad je upoznao ljubav svog života

Nije želeo da se njegov glas emitira u Južnoj Africi zbog apartheida, ali nije to mogao zaustaviti pa je deo zarade od komentiranja dao aktivistima u JAR-u koji su se borili za prava crnaca. Pokušao se vratiti 1980. godine, ali je povratak propao.

Godine 1982. upoznao je Sarah Lomaks i oženio je 1983. Ali, to je bila veza prepuna trzavica, Hant je jednom čak i uhapšen zbog navodnog napada na Sarah iako je kasnije pušten, ali njegov životni stil ga je uništavao i iznutra i u odnosu s porodicom. Nestalo je i novca i Hant je - propao.

- Ostali smo u kontaktu nakon njegove karijere. Viđali smo se redovno i jednom sam mu rekao da ne može ovako dalje i da mora nešto promeniti. Ručali smo u Londonu i rekao sam mu "Daj se saberi i dovedi se u red" - prisetio se Lauda.

Za divno čudo, Hant ga je poslušao. Nakon što se razišao s Lomax, u zimu 1989. u restoranu u Vimbldonu, u kojem je živeo, tad 35-godišnji Džejms upoznao je 18 godina mlađu Helen Dajson. Krio je vezu od svojih prijatelja, ona od roditelja, ali Hant je ponovo bio srećan.

Ovu trku nije želeo da izgubi. Zbog Helen je ostavio pića, droge i žurke i počeo je živeti normalno. Vozio se okolo biciklom, postao je pristojan i imao je najobičniji kamionet Austin A35. Nakon što je kroz i preko njega prošlo 5000 žena, hektolitri alkohola i kilogrami i kilogrami droge, Hant se skrasio.

- Poslušao me. Tri, četiri godine živeo je sasvim normalno. Bio je vedar, obožavao je Helen i radovao se životu s njom - rekao je Lauda.

Fatalan kraj velikog šampiona

Odlučan da s njom provede ostatak života, Hant ju je nazvao 14. juna 1993. godine i zaprosio je. Helen je, naravno, rekla "Da", a presrećni Hant obavestio je prijatelje i legao u krevet. Više se nikad nije probudio.

Džejms Hant preminuo je u snu u noći na 15. juna 1993. godine. Nakon svega što je u životu radio, hiljade sati u bolidu koji su tad bili jako opasni i razularenih zabava, preminuo je od strašno jakog srčanog udara.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs