Stefano Gabana je rođen 14. novembra 1962. godine u Milanu. Njegova majka, pre rođenja sina, bila je vrlo lepa, ali nesigurna žena koja je radila kao pralja. Imala je aferu sa poznatim i veoma bogatim milanskim stilistom-dizajnerom. Kao rezultat ove veze, dobila je vanbračnog sina, koji se zvao Stefano.

Međutim, slavni otac nije napustio dečaka i pružio je njemu i njegovoj majci finansijsku podršku. Čak ih je doveo u Milano da mu budu bliže, ali u principu nije učestvovao u vaspitavanju sina. Jednom rečju, Stefano je imao prilično bogato detinjstvo. Odrastao je u visokog, dobro građen mladića, dobro upućen u modu i razvio svoj jedinstveni stil. Tome je pre svega doprinela atmosfera koja je vladala u glavnom gradu italijanske mode. Svaki stanovnik Milana zna za modne trendove.Stefano Gabana je rođen sa genima dizajnera nasleđenim od oca, ali je i njegova majka imala veliki uticaj na formiranje njegovog ukusa. Bila je veoma elegantna žena i volela je da se oblači moderno. Na sreću, više nije imala finansijskih poteškoća. Stefano će je uvek pamtiti kao elegantnu ženu obučenu u jarko crvene pantalone. Zajedno, lepo obučeni, išli su u šopinge svakodnevno. Malo sazrevši, Stefano je voleo da ide na žurke, gde je odmeravao žene.

Novac koji mu je davao njegov otac omogućio je mladiću da uvek izgleda elegantno i moderno. Najviše su ga privlačili modeli izloženi u radnji Fjoruči. Tih godina Stefano je počeo da razmišlja o tome kako bi oblačio druge ljude.

Prvi koraci u svetu mode

Stefano je kao dete veoma dobro crtao. Učitelji su rekli da je imao umetnički dar. Sve svoje slobodno vreme dečak se posvetio crtanju. Kao rezultat toga, imao je čitavu kolekciju ogromnih slika i minijatura, portreta i mrtvih priroda, itd. Nakon što je završio školu, zaposlio se kao asistent u jednom od milanskih modnih ateljea.

profimedia0468897975.jpg
Foto: Profimedia

Dominiko Dolče

Dominiko Dolče bio je sa Sicilije. Bio je i prilično bogat mladić, ali ne i prebogat. Njegov otac je držao fabriku konfekcije, a majka butik donjeg veša. Međutim, za razliku od Stefana, koji nije imao jaku mušku figuru u porodici, Dolče je odrastao pod jakim nadzorom roditelja. Retko je kupovao nešto vredno za sebe. Sa 6 godina otac ga je doveo u fabriku i uključio u radne aktivnosti. Vremenom je postao majstor u veštini šivanja, a važio je i za najboljeg radnika u fabrici.

Što se više uključivao u posao, to mu se više sviđao ovaj zanat. Od otpadaka je pravio male haljine po vlastitim skicama. Svi su bili sigurni - on će kao i njegov otac, ceo život raditi u fabrici. Međutim, Dominiko je poželio da ide na fakultet, te je nastavio studije u umetničkoj školi. Nakon toga, Dominiko se zapošljava u studiju u kojem kasnije sreće Stefana Gabanu. Nije prošlo mnogo vremena a Stefano i Dominiko postaju najbolji prijatelji.

Nakon nekog vremena, mladići odlučuju da se ujedine i u tandemu naprave iskorak u svetu mode.

profimedia0072681295.jpg
Foto: Profimedia

Dolče i Gabana

Njihova zajednička firma osnovana je 1982. Za nju su iznajmili mali studio. Sav svoj novac su uložili u studio. Ipak, modeli koje su kreirali postigli su veliki uspeh, a dve godine kasnije kolekcija modne kuće "Domeniko Dolče i Stefano Gabana" stigla je na Milansku nedelju mode.

Tu su izazvali kolektivno oduševljenje. Glavna stvar je bila ta što nisu bili previše avangardni, ali ni previše konzervativni. Jednom rečju, momci su pronašli kompromis i svima se svidela njihova ideja.

Nakon 3-4 godine rada, Dolče i Gabana su odlučili da proizvedu Pret-a-Porter kolekciju (konfekcijsku odeću). Za modele su odabrali slike najlepših italijanskih glumica - Đine Lolobriđide i neponovljive Sofije Loren.

Godine 1989. modni dizajneri su se usudili da dizajniraju kolekcije donjeg veša i kupaćih kostima. Od 1990. godine, pored ženske odeće, počele su stvarati i mušku kolekciju, a 1992. novi ženski parfem. Kreiran početkom 2000-ih, pod nazivom Light Blue (i za žene i za muškarce) dugo godina se smatra jednim od najpopularnijih parfema.

Sledeći korak za modne dizajnere bilo je pokretanje linije nakita. Upravo su oni uveli modu nošenja krune s velikim kamenjem, masivnih naušnica s privescima, širokih narukvica, kopči za kaiševe i cipele. Danas se ovaj brend povezuje sa luksuzom. Zbog toga su postali omiljeni dizajneri!

Žene arapskih šeika, koje poseduju veliko bogatstvo obožavaju ovaj brend.

1986. godine razmenili su zavete da će se voleti i poštovati uprkos svemu. Danas se toga čvrsto drže iako obojica imaju momke