TREGEDIJA

TRAGEDIJA JEDNE OD NAJLEPŠIH ŽENA JUGOSLAVIJE: Sa bebom u naručju pokušala je da izađe iz auta, sve se kobno završilo!

15. avgusta 2020. navršilo se 20 godina od smrti prelepe Ene Begović, koja je iza sebe ostavila bebu, devojčicu od samo mesec dana.

Vip priča
18:29h Autor:
Foto: Printscreen Youtube / Ekonomista87

Ena Begović je bila prelepa žena, mnogi bi rekli i najlepša na ovim prostorima. Bila je odlična glumica, a njena priča počela je kada je imala 18 godina.

 

Tada je Ena, odnosno Jelena, kako joj je pravo ime, sa dubrovačkim srednjoškolcima (bila je članica studentskog glumačkog ansambla Lero) stigla na audiciju za film Lordana Zafranovića "Okupacija u 26 slika".

Kako je prostim statiranjem "ukrala slavu" Franu Lasiću

 

Poznati reditelj i danas se seća neverovatno lepe devojke, lica i očiju koji su bili u stanju začarati posmatrača.

 

No, sve su uloge već bile podeljene i ona je u "Okupaciji" samo statirala. Pažljivi gledalac u jednoj će sceni jasno prepoznati njeno lice; odevena je u crno, s crnom beretkom na glavi, skupljene plave kose. Ispred nje, u gro planu, stoji tada neverovatno mlad i lep Frano Lasić, glumac, Dubrovčanin, tumač glavne uloge.

 

Ali, lepo lice iz pozadine ukralo mu je taj kadar.

 

Posle je Zafranović rekao Eni da mora upisati glumu na zagrebačkoj Akademiji, a ona ga je poslušala.

 

Za statiranje joj se odužio vrlo brzo, izmolivši od Akademije dozvolu da ona glumi u njegovom sledećem filmu "Pad Italije".

 

Tada je bila student druge godine, pa je to po pravilima Akademije bilo zabranjeno. No, u sceni "Pada Italije" rođena je legenda.

 

Mlada, lepa, nevina devojka, u belom kombinezonu, prilazi moru. Krsti se i moli, korak po korak ulazi u more, zatim skoči i zaroni...

 

Kada izroni kombinezon na njoj je providan, otkriva puteno telo prelepe žene. Bila je to, i ostala do danas (film je sniman 1981.) jedna od najseksepilnijih scena ikada snimljenih u hrvatskom filmu.

 

Uloga Veronike, za koju joj je partner bio proslavljeni poljski glumac Danijel Olbricki, tada velika evropska zvezda, Eni je donela ne samo instant-slavu u bivšoj državi nego i zasluženi status seks-simbola svoga vremena, piše Večernji list.

 

Gorela je za pozorištem

 

Na filmu pokazana senzualnost i harizma stavile su pred nju velika očekivanja.

Svi su mislili kako će njena karijera biti u prvom redu karijera filmske glumice. No, sama Ena imala je drugačije planove. Ona je želela u pozorište, a na sceni Hrvatskog narodnog pozorišta u Zagrebu našla je svoj teatarski dom, kuću u kojoj je bila okružena najvećim partnerima, gde je radila s legendarnim redateljima, pozorište prepuno predanih i upućenih gledalaca...

 

Igrala je sve - od Antigone, preko velikih Šekspirovih junakinja, od kojih se posebno pamti njena Desdemona, pa do Strindberga, Ibsena, i, naravno, Krleže.

 

Gostovala je u drugim zagrebačkim pozorištima. Sa glumačkom družinom Histrioni ostvarila je ulogu kojom se upisala ne samo u trajanje ovog pozorišta, već i u istoriju hrvatskog glumišta. Te 1987. godine na zagrebačkoj Opatovini Histrion su prvi put igrali "Gričku vješticu" Marije Jurić Zagorke, priču rođenu za taj prostor, dramatizaciju legendarnog romana uz koji su odrasle generacije Zagrepčana.

 

I baš kao što nije bilo devojčice koja nije sanjala da je baš ona Nera, koju spašava hrabri Siniša, tako nakon te predstave kao da ne postoji ni jedna druga Nera. Igrala ju je, naravno, Ena Begović, uz partnera Krunoslava Šarića, i u režiji Mire Međimorca. A koliko se baš ta njena Nera svima usekla u sećanje, govori i podatak iz mnogo mlađe verzije hisrtionske "Gričke".

 

Kada ju je 2018. režirao Dražen Ferenčina i kada je Neru glumila Mada Peršić, kostimi su joj rađeni prema legendarnoj beloj haljini koju je u toj predstavi nosila Ena.

Imala panični strah od automobila

 

Novinske stupce, mimo profesije, punila je u junu 1996. godine kada je izazvala saobraćajnu nesreću u kojoj je poginuo motociklista, a u komi završio njen kolega, tada 23-godišnji Đorđe Kukuljica.

 

Posle toga razvila je paničan strah od automobila, kao da ja znala što sledi.

Sledila je neverovatno tragična saobraćajna nesreća na Braču.

 

Beg iz automobila

 

Sa ćerkom Lanom u naručju, pokušala je da izađe iz automobila kojim je cela porodica išla kod prijatelja na praznični ručak. Niko nije slutio tragediju...

 

Kobno se završilo...

 

Za volanom je bio njen posinak, sin Josipa Radeljaka.

 

U mestu Splitska, Leo Radeljak odlučio je da ocu prepusti vožnju džipa Grand Čiroki nakon što je zakačio kamen i razbio maglenku. Zaustavili su se na uzbrdici i obojica su izašla iz automobila koji je počeo nekontrolisano da klizi unazad, pa su iz automobila pokušale da izađu Ena i Tereza s Lanom. Terenac je završio u provaliji.

 

Tereza je zadobila višestruke povrede, a malena Lana završila je u bolnici. Josip Radeljak i njegov sin Leo nisu bili povređeni. Eni nije bilo spasa. Povrede su bile preteške i ubrzo je preminula.

 

Porodica Radeljak, njenu majku i sestru, prijatelje, celu zemlju, zatekla vest o toj strašnoj nesreći zavila je u crno.

 

Inače, Radeljak se zbog Ene razveo od glumice Bebe Lončar, koja mu je rodila sina Lea.

 

U septembru 2000. godine, u Vijencu, od Ene se tekstom oprostio Arsen Dedić.

 

Prisetio se brojnih susreta, zajedničkih projekata i napisao:

 

- Pisao sam muziku i za njen lik baronice Kasteli i to mi nije bilo lako. Krleža u komadu citira da je ona znala na klaviru svirati Betovenovu "Mondscheinsonatu". Kroz film sam zato stalno provlačio tu sonatu, ali praveći od nje drugu srž, srž stanja baronice Kasteli. Sećam se kao sada tog kraja, tih poslednjih udara klavira, kada je Nadarević kao Leone ubija makazama, a ona bespomoćno pada niz stepenice. Nažalost, bio sam taj koji je muzički opisao njenu smrt. Ena je bila divna osoba i mogu reći još samo da joj se divim i da je volim.

(Stil.kurir.rs/Večernji.hr)

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...