Kristina Soderbaum je bila pin-ap devojka i glumica, seks simbol u doba nacističke Nemačke, kada su propagandni filmovi u kojima je ona glumila bili na vrhuncu popularnosti. Mnogi su je nazivali i "Nacističkom Merilin Monro".
Blagoslovljena oblinama rokokoa, zlatnom kosom, svetlim očima i tenom porcelanske lutke, Kristina Soderbaum, vrlo brzo postala je simbol arijevske lepote, a nacistička Nemačka ju je svakako tako i brendirala.
Ćerka profesora hemije koji je sedeo u odboru za Nobelovu nagradu, u početku je studirala umetnost, ali je nakon smrti oba roditelja, koji su se suprotstavili njenim pozorišnim ambicijama, otišla u Berlin da igra u pozorištu pod Rudolfom Klajnom-Rogeom.
Manja filmska uloga u komediji "Onkel Brasig" (1937) doveo je do toga da je otkrije Vajt Harlan, inovativni i energični reditelj koji je već bio naklonjen Gebelsu.
Harlan joj je dao glavnu ulogu u mračnom i ćudljivom filmu "Jugend" (1937), sentimentalnoj drami o ljubavi, i učinio je svojom trećom ženom. Nakon toga, do 1945. godine, Soderbaum se pojavljivala isključivo u produkcijama svog supruga.
Nakon invazije na Poljsku, Gebels je naručio snimanje filma "Jevrejin Zis", odbojnu grotesknu adaptaciju sentimentalnog Fojhtvangerovog romana.
Harlan, koji je u tom trenutku bio i Kristinin muž, u filmu je prikazao uglednog Jevrejina koji je silovao devojku Doroteu Šturm.
Gebels je bio veoma moćan i odlučivao je o svakom aspektu snimanja filmova. Kristina je navela u intervjuu za "Gardijan" kako je njen muž, Harlan, nevoljno pristao da snima "Jevrejin Zis".
ŽIVOTNA PRIČA NADE TOPČAGIĆ: Od malog bosanskog sela do Beograda!
Novinarka "Gardijana" je pri susretu sa Soderbaum rekla da je i sa svojih osamdeset godina prelepa, i kako i dalje ima rozikasto-bledunjavu kožu.
Kristina je govorila u tom intervjuu kako je Gebels, apsolutni šef nacističke propagande, nije voleo. Glumica je navela da je, sa druge strane, Hitler uvek bio blagonaklon prema njoj.
"Rekao mi je da nisam seksi, već erotična. Užasno puno ljudi se zaljubljivalo u mene, ali nisam sigurna da me to činilo seks simbolom. Gebels je imao lepe i gotovo drage oči, ali bio je pravi đavo", rekla je svojevremeno nacistička zvezda.
Soderbaum je bila prelepa žena, popularna i voljena, ali kaže da je živela u zlatnom kavezu i da nikad u životu nije bila srećna.
U svojoj autobiografiji, ona je napisala da su ljudi su bili neprijateljski raspoloženi prema njoj i njenom suprugu i deci posle rata, da decu u školi nazivali nacistima.
Njenom mužu je nakon rata suđeno zbog širenja nacističke propagande, ali pošto nisu uspeli da dokažu direktnu vezu između tragedije rata i njegovih filmova, on je oslobođen.
Pred kraj rata je rekla da se osećala krajnje glupo snimajući filmove dok se neprijatelj približavao.
U intervjuima koje je davala u poznijim godinama, ljudi su govorili da se Soderbaum činila mirnom i benignom, ne previše bistrom.
Kažu da je pokazivala malo svesti o prošlosti i prilično grotesknoj prirodi svoje karijere; niti je reagovala uznemirenom odbrambenošću poput nekih od njenih savremenika.
Kristina je umrla 2001. godine u staračkom domu u Nemačkoj, a poslednji film koji je snimila je bio "Noćni voz za Veneciju" iz 1994. godine u kojem je glumila sa Hjuom Grantom.