Isprobajte

Ratatuj u tepsiji: Pikantno jelo koje obožavaju i najveći mesojedi! (RECEPT)

Iako vegetarijansko jelo, ratatuj obožavaju i pravi gurmani
Trpeza 30.08.2016. - 19:06h Autor: mogujatosama.rs
Foto: Thinkstock

Ovo obavezno morate da probate - ratatuj u tepsiji! U pitanju je francuski recept koji se bazira na povrću - sočan je, ukusan i jako lak za pravljenje!

 

Uz sve to je izuzetno zdrav, a mogu ga jesti i osobe na postu i vegetarijanci. Ukoliko želite da svom organizmu podarite obrok pun vitamina i minerala, da pročistite digestivni trak i napravite pauzu od teške masne hrane onda definitivno pogledajte recept sa uputstvom i saznajte kako se sprema ratatuj!

 

Potrebni sastojci:

 

Za sos: 1 crni luk, 2 šargarepe, 2 celera, 1 kašika putera i maslinovog ulja (za posnu varijantu umesto putera iskoristite biljni margarin), 2 čena belog luka, 1 žuta i 1 crvena paprika babura, 2 čili papričice, 800g paradajz sosa, 1 kašičica mešanih začina, Provanse (ako nemate njih, možete upotrebiti neki drugi francuski začin), So, biber, 6 svežih listova bosiljka.

 

Seckano povrće: 2 žute tikvice, 2 zelene tikvice, 2 patlidžana, 6 paradajza.

 

Recept za makedonski ajvar: Zapis star decenijama, uspeva baš svima! (FOTO)

 

Svo povrće iseckajte na što tanje kolutove.

 

Začinskli preliv: 2 kašike ulja, 1 kašičica isitnjenog belog luka, 1 kašičica iseckanih listova majčine dušice, so, biber.

 

Priprema:

 

Korak 1: Ispecite paprike, ostavite ih da se napare 15 minuta kako bi se lakše oljuštile. Pripremite povrće. Šargarepe, celer i crni luk iseckajte na sitne kockice; beli luk i listove majline dušice što sitnije; a obe vrste tikvice, patlidžan i paradajz na što tanje kolutove (oko 2mm debljine). Pečene paprike ogulite, očistite od semenki i iseckajte na kockice.

 

Korak 2: Na vrelom maslinovom ulju i istopljenom puteru 10min dinstajte luk, šargarepu i celer, pobiberite i dodajte beli luk, pa dinstajte još par minuta i na kraju ubacite i pečenu papriku i paradajz sos. Začinite mešavinom začina iz Provanse. Kuvajte sve zajedno još 20ak minuta.

 

Korak 3: Ubacite sos u blender, dodajte sveže listove bosiljka i sve meljite da dobijete kašastu masu. Vratite smesu nazad u tiganj. Preko poredajte okrugle kriške povrća. Posolite, pobiberite i prelijte mešavinom maslinovog ulja, belog luka i isitnjene majčine dušice. Pokrijte aliminijumskom folijom i ubacite u rernu da se peče 3 sata na 140 stepeni. Skinite foliju, pa pre serviranja vratite da se zapeče 45 minuta na 180 stepeni.  Pospite svežim bosiljkom i poslužite.

 

Ratatuj se obično ide kao prilog uz glavno jelo, ali može da se serivra i samostalno sa kuskusom, pastom, pirinčem ili hlebom. Prijatno!

 

Najukusniji beskvasni hrono hleb: Saveti koje svaka domaćica treba da zna!

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...