Korisne vežbe za vašu bebu

Kada beba napuni tri meseca, pored uobičajenih aktivnosti u toku dana, trebalo bi početi i sa vežbanjem. Tako se razvijaju određene grupe mišića, čime se potpomaže pravilan rast i razvoj. Nema mesta strahu, važno je samo raditi vežbe nežno i bez naglih pokreta. Raspovijte bebu, pa da krenem
Vaše dete & vi 20.03.2013. - 11:57h
Foto: Shutterstock.com

Vežbe protiv ravnih tabana

 

Polako podignite bebine nogice i golicajte stopalo sa gornje i donje strane. To će izazvati pomeranje prstića i grčenje mišića stopala. Ponoviti četiri do šest puta. Zatim obuhvatite bebina kolena, tako da vam palac bude sa zadnje strane, a onda nogice pomerajte naizmenično ka stomaku i nazad. Ovim se mišići zadnje lože nogu izdužuju i telo čini gipkijim.

 

Vežbe za ramena i vratne mišiće
Uhvatite bebu za ručice, obuhvatite celu šaku i ukrštajte joj lagano ruke preko grudi, a onda ih širite u stranu. Ponovite pet do sedam puta.

 

Vežbe za leđne mišiće
Položite bebu na stomak, pažljivo joj podignite ručice od podloge na gore i ponovite četiri do šest puta.

 

Vežbe za sedenje
Stavite bebu u ležeći položaj, uzmite je za ručice i veoma lagano povucite ka sebi kako biste je odigli od podloge i time simulirali položaj sedenja, koji beba tek treba samostalno da savlada. Zatim spustiti bebu ponovo na podlogu. Ovu vežbu raditi  nežno, bez naglog potezanja i uraditi svega dva puta.

 

Ako vaša beba više nije tako mala, i dalje ne bi trebalo prestati sa vežbama, jer se tek sad priprema za ono najvažnije- puzanje i hodanje. Za te korake, pratite sledeća uputstva za vežbanje.

 

Podsticanje puzanja
Okrenite dete na stomak, tako da leži na podlozi. Uhvatite ga za kukove i odignite zadnji deo tela. Dozvolite mu da bude oslonjeno na rukama. Ponoviti tri do četiri puta.

 

Puzanje i podizanje na noge
Obuhvatite šakom potkolenicu, palcem držite list noge i podignite nogu pod uglom od 90 stepeni u odnosu na telo i glavicu. Ponoviti četiri do pet puta sa obe noge. Na ovaj način se noge istežu i formiraju mišići potrebni za budući hod.

 

Vežbe za jačanje ruku
Uzmite vaše dete i oslonite ga leđima na sebe. Jednom rukom ga pridržavajte oko struka, a u drugoj ruci držite omiljenu igračku kojom ćete ga mamiti da je dohvati, kako bi što više isteglo ruke napred.

 

Vežbe za jaka ramena
Dok dete sedi, uhvatite ga za šake, podižite ih i spuštajte. Ponoviti šest do osam puta.

 

Posticanje oslanjanja na noge
Naučite dete da vas uhvati za palčeve i dok sedi povlačite mu ruke u vis, time ga podstičete da samostalno stoji, što će kasnije i naučiti. Uraditi vežbu dva do tri puta dnevno.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...