Gotovo čitavog svog života, ova žena bila je predmetom želje zaljubljenih prosaca, ali i zlonamernih prevaranata koji su želeli da se okoriste njenim imenom i bogatstvom koje je stekla tokom najveće faze svoje slave. Ova neobična priča, koju je opisao Glossy magazin, duboko zaranja u složen svet javnih ličnosti, njihove lepote i tereta koji je ona može doneti.
Kada neka poznata osoba izjavi da je lepota teret ili prokletstvo, često se to može protumačiti kao izliv sujetnosti ili pokušaj privlačenja pažnje javnosti. Međutim, priča o životu ove italijanske glumice, fotoreporterke, vajarke i filantropkinje jasno pokazuje da neodoljiva privlačnost može itekako zakomplikovati život.
Poslednji šokantan primer ovog fenomena bila je njena veridba i kasnije lažni brak sa Havijerom Rigauom i Rafolsom, vlasnicima imperija u trgovini nekretninama, čija je dramatična sudbina zaokupila javnu pažnju pre pet godina. I kao što to obično biva u ovakvim pričama, sve je počelo prilično obično.
Ova žena, čiji je identitet ostao tajnovit u tekstu, bila je sinonim za lepotu i uspeh. Njena karijera kao glumice bila je impresivna, a kao fotoreporterka i vajarka, privukla je pažnju umetničkog sveta. Njeno velikodušno srce ju je usmerilo ka brojnim dobrotvornim aktivnostima, stvarajući tako izuzetan uticaj na društvo.
Međutim, njen život nije bio samo bajka. Tokom godina, bila je meta ne samo zaljubljenika već i ljudi koji su želeli da iskoriste njenu slavu i bogatstvo. Njena lepota često je bila izvor zavisti i intriga. Onda su se pojavili Havijer Rigau i Rafols, dva ambiciozna magnata u svetu nekretnina.
Na prvi pogled, njihova veza se činila kao romantična priča iz snova. Lepa i slavna žena zaljubila se u uspešne muškarce koji su joj obećavali ljubav i siguran dom. Međutim, kako se priča razvijala, postalo je očigledno da su njihovi motivi bili daleko mračniji.
Dramatični sudski procesi, intrige i medijska senzacija okruživali su njihovu vezu. Na kraju, istina je isplivala na površinu, a skandal je razotkriven pred svetom. Lažni brak i pokušaj prevare bili su razotkriveni, a Havijer Rigau i Rafols suočili su se s ozbiljnim pravnim posledicama.
Ova priča služi kao podsetnik na to kako privlačnost i slava mogu biti dvostruki mač. Dok je ovu ženu pratila neodoljiva lepota, ona je takođe privukla i one koji su želeli da je iskoriste. Kroz sve izazove i skandale, ostala je istinska inspiracija svojom snagom i nepokolebljivom verom u pravdu.
Đina Lolobriđida, čije je pravo ime bilo Luiđina, rođena je kao druga od četiri ćerke u porodici proizvođača nameštaja u malom gradiću Subjako, u rimskoj oblasti Lacio, Italija. Iako porodica nije bila u oskudnim okolnostima, nije se moglo reći ni da su bili razmetljivi, s obzirom na to da je Subjako tada bio pitoreskno mesto s relativno malo stanovnika, a brojka je bila još manja u vreme njenog detinjstva. Nakon ratnih previranja, koja su zatekla Luiđinu dok je bila tinejdžerka, njena najranija mladost protekla je u skromnim uslovima, s obzirom na to da je cela Italija, poražena u ratu, bila primorana na štednju.
Međutim, nikada nije činila da je to period njenog života bio težak. To je za nju bilo jednostavno - život. Baš kao što je bio i narednih godina, kada se sve promenilo. Dok je započela studije crtanja i vajarstva na čuvenoj Akademiji lepih umetnosti u Rimu, privukla je pažnju lovca na talente koji je radio za poznati italijanski filmski studio Ćinećita, koji je tada doživljavao ekspanziju i postajao poznat širom sveta. Kad je ovaj agent prvi put ugledao mladu Đinu, odmah je prepoznao da je njena vedrina i izuzetna fizička privlačnost nosila onu mediteransku energiju koja je bila potrebna da Italija, tada ponižena u očima sveta, ponovno zauzme svoje mesto kao kolevka lepote i radosti življenja.
Đina je brzo postala senzacija u svetu filma, osvajajući srca gledalaca svojom harizmom i lepotom. Njen talent i šarm nisu prošli neprimećeni, i uskoro je postala međunarodna filmska ikona. Njena karijera se razvijala uzlaznom putanjom, a ona je postala simbol italijanskog filma zlatnog doba.
Ovaj prelazak iz skromnih početaka u svet slavnih i uspešnih oslikava Đininu izvanrednu snagu i sposobnost da se prilagodi promenama u životu. Njena priča nije samo inspiracija za ljude širom sveta, već i podsjetnik da talenat, volja i privlačnost mogu promeniti sudbinu i podići nekoga iz relativne anonimnosti na svetsku scenu. Đina Lolobriđida postala je legendarno ime u svetu zabave, ali je takođe ostala ponosna na svoje korene i svoju porodičnu prošlost u malom italijanskom gradiću Subjako.
"Odbila sam njegov poziv na audiciju, ali on je insistirao da dođem. Na razgovoru sa direktorima i producentima iz studija nisam želela da prihvatim ulogu, međutim, oni su ponovo insistirali da se predomislim. Zamolili su moju majku da me ubedi rekavši joj da ću dobiti honorar od hiljadu lira. Ja sam im na to odgovorila da je moja cena milion lira, misleći da će se nasmejati i konačno me pustiti da idem svojim putem, ali oni su pristali" - prisetila se Đina u jednom od svojih intervjua.
Đina Lolobriđida, poznata kao "La Lolo", nekako je nesvesno postavila svojevrsno pravilo svojom neobičnom filozofijom života. Ona je dobijala sve što je želela jer zapravo nikada nije aktivno tražila ništa. Ova jedinstvena pristupnost životu i svetu oko sebe donela joj je neverovatne prilike i privilegije.
"Rano sam postala popularna i nikada nisam morala da se borim za svoje mesto. Bilo je dovoljno da kažem 'da', jer su mi uvek nudili mnogo više nego što sam očekivala. U jednom trenutku, moj ugovor sa filmskim studijem bio je takav da mi je pripadalo deset odsto od ukupne zarade filma, a takođe sam imala pravo da biram ostale glumce, reditelja i scenario."
Od samog početka svoje karijere, Đina je privukla ogromnu pažnju javnosti, a upravo to što nije aktivno tražila slavu i uspeh doprinelo je da je javnost još više zavoli. Međutim, isto tako je stvorila uslove za medijski konstruisani rivalitet sa drugom tadašnjom zvezdom u usponu, takođe seks-simbolom, Sofijom Loren.
Kada bi se postavljala pitanja o Sofiji Loren, Đina bi često prevrtala očima, jasno iskazujući svoje frustracije.
"Ceći taj sukob započeli su njeni agenti za štampu i nažalost, on nikada nije prestao, trajući punih pedeset godina. Bilo je to dosadno, a čak i kada sam promenila tim ljudi koji su bili odgovorni za moj odnos s medijima, nešto što ja nisam imala na početku karijere, konflikt se nastavljao. Nas dve smo se u mnogo čemu razlikovale, kako u pristupu karijeri, tako i u ličnosti. Ja sam uvek želela da budem umetnik više nego bilo šta drugo, da gradim karijeru na visokom umetničkom nivou", objasnila je Đina Lolobriđida jednom prilikom svoju doslednost prema svojim umetničkim ambicijama.
Ova priča o Đini Lolobriđidi otkriva jedinstvenu životnu filozofiju jedne od najvećih ikona svetskog filma. Njen pristup životu i karijeri, u kojoj je slava dolazila sama po sebi, ostavlja snažan utisak o njenoj ličnosti i karakteru. Njena strast prema umetnosti i doslednost prema svojim ciljevima ostavili su dubok pečat u svetu zabave i ostaju inspiracija mnogima širom sveta.
Đina Lolobriđida je bila jednako dosledna u odbijanju najuticajnijih muškaraca na svetu, kao što je bila dosledna svojim umetničkim ambicijama. Godine 1949. udala se za slovenačkog lekara Milka Škofiča, a njihova veza rezultirala je rođenjem sina Andrea Milka Škofiča Juniora 1957. godine. Njen suprug je napustio medicinsku profesiju kako bi se potpuno posvetio menadžerskim aspektima Đinine karijere. Iako su zvanično okončali svoj brak 1971. godine, nakon 22 godine zajedničkog života, njihov odnos bio je već ranije oslabljen.
Kao najpoželjnija žena na svetu, Đina je neprestano bila na meti udvarača, i to isključivo onih najsamouverenijih. Jedan od najistaknutijih obožavalaca bio je legendarni Hauard Hjuz. Hjuz je bio milijarder, biznismen, pionir američkog vazduhoplovstva, pronalazač, filmski producent i reditelj koji je hrabro producirao i režirao mnoga ostvarenja još od tridesetih godina prošlog veka.
Ovaj susret između Đine Lolobriđide i Hauarda Hjuza predstavljao je sudar dve svetske ikone. Hjuz, poznat po svom izuzetnom uspehu i moći, zaljubio se u Đininu lepotu i harizmu. Njegova strast prema njoj bila je evidentna, ali ni to nije moglo promeniti njenu doslednost i nezavisnost. Đina je odlučila ostati svoja, ne dopustivši da je slava ili bogatstvo drugih ljudi definiraju.
Ovaj aspekt njenog života dodatno naglašava njen karakter i snagu. Njena odluka da ostanu svoji, bez obzira na sve ponude i udvaranja, govori o njenom dubokom integritetu i posvećenosti vlastitim vrednostima i ciljevima. Đina Lolobriđida ostala je ne samo ikona filma, već i simbol neovisnosti i snage ličnosti, inspirirajući mnoge žene širom sveta.
"Ali, moj muž mi je verovao. Rekao je: Idi, ne želim da jednog dana kažeš kako ti nisam dopustio da napraviš karijeru", pričala je kasnije Đina.
Hauard Hjuzova opsednutost Đinom Lolobriđidom započela je 1950. godine kada je u štampi ugledao njene fotografije u bikiniju, koje je fotografisao njen suprug Milko Škofič. U tom trenutku, Đina je već imala nekoliko filmova u svom portfoliju, ali nije bila preterano poznata izvan Italije. Međutim, te slike u bikiniju, koje su prikazivale njen izvanredan izgled i šarm, privukle su pažnju Hjuza.
Tada četrdesetčetvorogodišnji Hjuz odmah je odlučio da kontaktira Đinu i pozvao je na probno snimanje u Holivud, gde je upravljao jednim od najvećih filmskih studija tog vremena. Đina je prihvatila ovu priliku, iako je očekivala da je pozivnicu dobio i njen suprug Milko. Međutim, pred samo poletanje iz Rima, shvatili su da je rezervisana karta samo za jednu osobu.
Ovaj trenutak označava početak intrigantnog perioda u životima Đine Lolobriđide i Hauarda Hjuza. Njen dolazak u Holivud, gde je bila dočekana kao svetska zvezda u usponu, otvorio je mnoge mogućnosti za nju u svetu filma. Iako je Hjuz bio jedan od najmoćnijih ljudi u industriji, Đina je ostala dosledna svojim principima i profesionalnim ciljevima.
Ova priča baca svetlo na kompleksnost odnosa između umetnosti, moći i privlačnosti. Đina Lolobriđida, iako je privukla pažnju jednog od najuticajnijih ljudi tog vremena, ostala je verna svojim umetničkim ambicijama i nezavisnosti. Njen život je priča o snazi karaktera i odanosti sopstvenim vrednostima u svetu koji često stavlja slavu i bogatstvo ispred svega.
Kada je sletela na aerodrom u Los Anđelesu, dočekali su je Hjuzovi agenti. Smestili su je u luksuzan apartman u Hotelu Taun Haus, koji je tada bio jedan od najprestižnijih hotela u gradu. Đina je dobila sopstvenu sekretaricu, šofera (jedinog muškarca kog je prema Hjuzovim instrukcijama smela viđati tokom dana), nastavnicu engleskog jezika i učiteljicu pevanja. Osim toga, uručen joj je scenario za probno snimanje, u kojem je trebala odigrati ulogu žene u sceni razvoda. Đina je, zanimljivo, ovaj trenutak kratko prokomentarisala.
Njen boravak u Americi trajao je dva i po meseca, tokom kojih je svakodnevno odbijala Hjuzove udvaranja. Međutim, Hjuz nije pokazivao nameru da odustane.
Opisujući Hjuza, Đina ga je opisala kao vrlo visokog i izuzetno zanimljivog muškarca. Njegova pojava bila je daleko od glamurozne slike koju bi se očekivalo od milijardera. Nosio je iste dve jakne i jedne pantalone koje su bile prašnjave i prljave, gotovo kao da je bio fizički radnik. Hjuz se trudio izbegavati novinare, pa su često jeli u veoma jeftinim restoranima, ponekad čak i u kolima. U tom periodu, Đina nije bila vešt u govoru engleskog jezika, ali je Hjuz bio taj koji ju je naučio kako da psuje.
Na pitanje kako je uspela da odoli Hjuzovim neumornim udvaranjima, Đina je odgovorila: "Bilo je previše razlika između nas. Jednom sam mu rekla: 'Kad bi izgubio sve pare koje imaš, tada bih možda razmislila o tome da se udam za tebe.' Mislim da me tada iznenadio jer sam bila verovatno jedina osoba koja nije bila zainteresovana za njegov novac."
Ovaj deo priče otkriva složenost njihovog odnosa i karaktere oba protagonista. Đina Lolobriđida ostala je dosledna svojim vrednostima i nezavisnosti, dok je Hauard Hjuz, iako moćan i uticajan, morao priznati da njegova ogromna moć i bogatstvo nisu mogli osvojiti srce ove izuzetne žene.
Moćni udvarači
U to vreme, Milko Škofič, Đinin suprug, shvatio je da je došlo vreme da se Đina vrati kući, nakon dugačkog boravka u Sjedinjenim Američkim Državama. Međutim, kako bi je Hauard Hjuz konačno pustio, Đina je bila primorana potpisati sedmogodišnji ugovor s njegovim filmskim studijem. Ovaj ugovor je imao posebnu klauzulu prema kojoj bi svaka druga američka filmska produkcija koja bi želela da angažuje Đinu morala platiti ogromne penale Hjuzovom studiju.
"Potpisala sam taj ugovor kako bih konačno mogla da budem sa svojim suprugom i sinom, ali Hauard me je i dalje progonio. Često je slao svoje advokate kod mene, a oni su igrali tenis sa Milkom. Ipak, kad posmatram stvari iz sadašnje perspektive, možda sam trebala postupiti drugačije. Kasnije sam shvatila da je Hauard bio vrlo interesantan čovek, čak i interesantniji od mog muža", priznala je Đina nakon više od pola veka.
Prema kraju šezdesetih godina, Đina je ipak shvatila da je njen brak s Milkom Škofičem propao. Počelo se šuškati o aferi koju je imala sa Kristijanom Bernardom, južnoafričkim hirurgom i pionirom u transplantaciji srca. 1969. godine, čak se i verila sa Džordžom Kaufmanom, prebogatim naslednikom imperije nekretnina. Međutim, za Đinu je kraj ljubavi bio nešto što nije trebalo dramatizovati. Gledajući unazad, činilo joj se sasvim normalno završiti jednu vezu i nastaviti dalje.
Ovaj deo priče naglašava složenost njenog ljubavnog života i njenog odnosa sa moćnim muškarcima. Đina Lolobriđida je bila žena koja je privlačila pažnju i udvaranja mnogih, ali nije dozvolila da je njena slava ili bogatstvo drugih definiraju. Njen odnos prema ljubavi i braku bio je promenljiv, ali se uvek oslanjao na njenu nezavisnost i sposobnost da donosi odluke koje su odražavale njen lični integritet i želje.
Đina Lolobriđida je otkrila detalje o svom braku koji su izazvali mnoge komentare u javnosti. "Ljudi su mislili da nas dvoje imamo divan brak, a ja nisam želela da objašnjavam kako zaista stoje stvari. Kuća je bila velika, iako smo živeli pod istim krovom, zapravo smo vodili odvojene živote. Kada je razvod legalizovan u Italiji, bila sam među prvim ženama koje su se odlučile na taj korak," priznala je svojevremeno.
Njena odluka da postane slobodna žena učinila je njene udvarače još upornijim. Iako je u to vreme princ Ranije III od Monaka bio u braku sa Grejs Keli, godinama ju je progonio.
"Nabacivao mi se čak i pred svojom suprugom, u njihovoj kući, što je bilo krajnje neprijatno. Naravno, rekla sam mu da to ne dolazi u obzir. Bože, mogao je to bar malo suptilnije raditi, a ne pred njenim očima. Dvadeset godina besneo je zbog toga što sam ga odbila, ali kada je Grejs poginula, zaboravio je na sve što se dešavalo i ponovo smo postali prijatelji."
Iako je imala mnogo obožavaoca i udvarača, najlepša žena na svetu često je imala problema u pronalaženju pravog partnera. Njena lepota i slava često su otežavali proces traženja nekoga ko bi je voleo i cenio kao osobu, a ne samo kao ikonu. Ovaj aspekt njenog života dodatno naglašava izazove s kojima se suočavaju poznate ličnosti kada je reč o ljubavi i odnosima.
"Kad bih našla pravu osobu, taj bi ubrzo pobegao od mene. Previše sam jaka i veoma popularna, a važni ljudi žele da oni budu zvezde i ne prihvataju da žive u mojoj senci".
Osamdesetih godina prošlog veka Đinina filmska slava počela je da bledi. Ipak, nastavila je da živi ne usporavajući tempo i prvo je sebe pronašla kao novinarku i fotografa. Slikala je Pola Njumena, Salvadora Dalija, Henrija Kisindžera, Odri Hepbern, Elu Ficdžerald i mnoge druge najuticajnije ljude na svetu, a sa Fidelom Kastrom čak je uspela da napravi ekskluzivni intervju.
Potom se oprobala kao političarka kad se kandidovala za mesto u Evropskom parlamentu, a onda je zatvorila krug i vratila se korenima. Ponovo je postala vajarka, baš kao da se pre mnogo godina u Rimu nije pojavio onaj lovac na talente. Danas ima ogroman atelje u toskanskoj umetničkoj koloniji Pjetrasanta, gde pravi skulpture od mermera i bronze koje se izlažu u Moskvi, Parizu, Veneciji i svim drugim umetničkim metropolama.
Za sebe kaže da je usamljenica posvećena svojoj umetnosti i tvrdi da nikad nije pravila kompromise, već je uvek ostajala nezavisna i svoja.
"Moja snaga ogleda se u mom slobodnom duhu, a nesputana mašta daje mi vitalnost", kaže ova svestrana umetnica.
Nevolje bez kraja
I može da kaže šta želi, s obzirom na to da je njeno današnje bogatstvo procenjeno na približno pedeset miliona dolara. Ona, doduše, tvrdi da je to nemoguće, pošto nju novac nikad nije zanimao. Ipak, pre nekoliko godina na aukciji u Sotbiju prodala je dragulje vredne pet miliona dolara kako bi taj novac donirala za istraživanje lečenja matičnim ćelijama.
Međutim, njen odlazak sa velikog platna i povlačenje u umetnost, nisu doveli u red i njen intimni život. Čak je ni zrele godine ne sprečavaju da se nađe u središtu ljubavnih skandala.
Romansa sa znatno mlađim markantnim Špancem, navodno, počela je 1984. godine na jednom prijemu u Monaku, gde Đina takođe poseduje rezidenciju i vilu. Tamo je upoznala šarmantnog i visokog Havijera Rigau i Rafolsa.
"Tada sam imao 23, a ona 57 godina, što je po meni idealna razlika između muškarca i žene", rekao je Havijer za "The Mail on Sunday" početkom 2013.
Par je u oktobru 2006. godine istupio u javnost i najavio skoro venčanje.
"Đina je moj život. Zaljubljen sam u nju svih ovih godina", izjavio je za špansku Olu.
"Između Havijera i mene u početku je bila samo strast, ne i ljubav. To je došlo kasnije, a ja sam uvek bila slaba na mlađe muškarce", objasnila je ona.
Dva meseca kasnije venčanje je otkazano, a glumica je krivicu za to pripisala velikom pritisku medija.
"Havijer je očajan, a otkad smo najavili venčanje, muče ga laži i izmišljotine. Ne može to više da podnese", rekla je legendarna heroina.
S druge strane, on je izjavio da će, uprkos svemu, uvek voleti svoju bivšu verenicu.
Lažna romansa
Međutim, vrlo brzo ispostavilo se da ova romansa, u stvari, to uopšte nije ni bila. Đina je otkrila da su se upoznali dve, a ne 22 godine pre veridbe. Sreli su se 2004, a 2006. izašli su u javnost i najavili venčanje, ali dve decenije, prema Havijerovom mišljenju, davale su na ozbiljnosti veze, a Lolobriđida se s tim složila. Ali, nije lako ući u trag istini. Postoje njihove zajedničke fotografije iz 2000. godine i to nije kraj jer stvari postaju još čudnije. Havijer je 2010. godine sklopio brak sa Đinom, odnosno osobom koja ju je predstavljala pred matičarom, a ona o tome nije imala pojma. On je tvrdio da je glumica sama potpisala sva potrebna dokumenta i pristala na brak, a ona da je on iskoristio njeno nepoznavanje španskog kako bi joj poturio da potpiše nešto što uopšte nije razumela, koristeći punomoć koju mu je ranije odobrila zbog nekih zakonskih procedura.
Lolobriđida je 2013. popunila prijavu u policiji i podigla tužbe u Italiji i Španiji, osporavajući venčanje u Barseloni, kom je prisustvovalo osam svedoka koje je doveo Havijer. Ona je ceo čin nazvala vulgarnom prevarom, dok je on zapretio kontratužbom, dajući za medije srceparajuću izjavu:
"Ako moram da tužim svoju suprugu, učiniću to. Ne mogu da ćutim jer je jedino što imam moje ime, a ono se trenutno povlači po blatu. Venčani smo iako ona sada ne želi da bude tako. Srce mi se cepa kad čujem da ona tako govori o meni", samo što se nije rasplakao Havijer.
Uz brojna neprijatna, pa čak i neukusna svedočenja, proces se na jedvite jade ipak završio u Lolobriđidinu korist. Pretpostavka porote bila je da je Havijer, inače magnat u oblasti nekretnina, bacio oko na Đinine raskošne vile i rezidencije. Međutim, zbog svega što se izdešavalo, Lolobriđidin sin Milko je zatražio je od suda da odredi njegovoj majci punomoćnika kako ne bi donela neke odluke na svoju štetu.
Najčudnije od svega jeste to da ga je u donošenju ove odluke podržao i Havijer. Ali, razlog se ubrzo saznao.
Đina sada živi sa dvadesetsedmogodišnjim Andreom Pjacolom, zaljubljenikom u motore. On joj trenutno ispunjava svaki hir, a u slobodno vreme igra se svojim dukatijem desmodičijem RR, dvotočkašem čija je tržišna cena oko 72.500 dolara. Na repu ove moćne mašine šareni se kič slika koja njega predstavlja kao tajnog agenta 007, a Đinu kao Bond devojku. Upoznali su se dok joj je pomagao oko postavljanja izložbe u Abu Dabiju, gde njegov stric radi za kraljevsku porodicu. Kad je pitaju da li je to njen novi dečko, ona samo kroz smeh odmahuje rukom:
"Šta vam je, pa znate li kolika je razlika u godinama između nas?"
I da, zahtev koji je sudu podneo njen sin a podržao bivši muž, vrlo brzo je odbijen.
Najskuplji zub na svetu
Đina Lolobriđida je na mnogim poljima bila pionir, ali manje je poznato da je prva koja je restoranu u kom je jela naplatila astronomsku odštetu. Kad je otišla na ručak u "Trader Vic’s" sa svojim stomatologom, glumica je polomila zub jedući škampe, a četiri godine kasnije sud je doneo odluku da joj Trgovac Vik isplati 90.000 dolara.