Slika koja prikazuje dve figure priljubljene jednu uz drugu u nežnom zagrljaju jedna je najpoznatijih Klimtovih dela, ali u njegovom životu je, barem kada je umetnost u pitanju, postojala još jedna važna žena.
Malo ko zna da je slavni slikar imao još jednu muzu, a reč je o austrijskoj jevrejki Adel Bloh-Bauer.
Ko je bila Adel Bloh-Bauer?
Lepa Adel bila je supruga austrijskog industrijalca Ferdinanda Bloh-Bauera koji se obogatio proizvodnjom šećera. Oboje su bili strastveni kolekcionari i pokrovitelji umetnosti, pa su tako podržavali i slikara Gustava Klimta. Adel je bila Klimtova muza i jedina žena koju je slikao dva puta.
1907. godine slikom ''Portrait Adele Bloch-Bauer I'' Klimt ostvaruje vrhunac svog ''zlatnog doba''. Prvu sliku je Klimt slikao pune tri godine, a druga slika je Portret Adele Bloch-Bauer II. iz 1912. godine.
Borba za vlasnička prava na sliku
Adel Bloh-Bauer je preminula od meningitisa 1925. godine i u svom testamentu je preporučila suprugu da slike donira Nacionalnoj galeriji Austrije.
Kada je Nacistička Nemačka anektirala Austriju 1938. godine, Ferdinand Bloh-Bauer je pobegao u Prag i na kraju završio u Cirihu. Većina njegove imovine je opljačkana, a slika je završila u Nacionalnoj galeriji Belvedere u Beču 1941. godine. Nacističke vlasti su sliku preimenovale u ''Ženu u zlatnom'' kako je mogli izložiti bez imenovanja poznate jevrejske porodice.
Ferdinand Bloh-Bauer je preminuo u Cirihu 1945. godine, a u svom testamentu je svu svoju imovinu, uključujući i Klimtove slike, ostavio nećacima i nećakinjama. Nakon sudske bitke 2006. godine Maria Altman je proglašena jedinim pravnim vlasnikom ovog i još četiri dela koja su joj na kraju i vraćena.
Iste godine Maria Altman je prodala "Portret Adele Bloch-Bauer I" Ronaldu Lauderu za tada najveću cenu jedne slike na svetu - 135 miliona dolara.
Od tada je slika izložena u njegovoj novoosnovanoj "Neue Galerie", u Njujorku.
U neverovatno raskošnom mozaiku satkanom od zlatnih dekoracija, prelepa Adel deluje poput boginje. Upravo je to i bio cilj ovog čuvenog umetnika - prikazati ženu kao zanosno biće nadrealne lepote. Kao omiljen portretist dama iz bečkog visokog društva, Klimt doprinosi stvaranju pojma "femme fatale".
U svojim delima slavi ženu i prikazuje je kao predivnu, pravu heroinu.