PROBAJTE

MALE PROMENE ZLATA VREDNE: Evo kako da promenite život na bolje za 28 dana!

Udahnite duboko i uvedite male promene koje vam mogu pomoći da se osećate mirnije, ljubaznije i radosnije

Lifestyle
Autor:
Foto: Shutterstock

Ako se osećate umorno, bezvoljno, pesimistično i naprosto žudite za nekom promjenom isprobajte ovaj izazov, koji uz male promene unosi više energije u život.

 

Najbolje od svega je što vam za ove aktivnosti treba samo nekoliko minuta dnevno.


1. dan: Odvojite 5 minuta za sebe da odmorite mozak


Podeseite alarm u određeno vreme pet puta tokom dana da tada isključite mozak. Možete zatvoriti oči i odmoriti se, sesti napolju i gledati drveće. Samo pet minuta opuštanja, odmora mogu imati veliki značaj za psihu, moć koncentracije i raspoloženje, piše MSN.

 

2. dan: Dodajte ukus vodi


Pijenje vode tokom dana pomaže kod krvnog pritiska, zdravlja zglobova.. Osim toga, može pomoći da smanjite bespotrebno grickanje. Kako bi se podstakli na hidrataciju, nutricionistkinja Stefani Sasos, preporučuje dodavanje jednog od dodataka u svoju vodu: borovnice, pomorandže, bosiljka, krastavca, nane, grejpfruta, limuna ili limete.

Limun, Voda sa limunom, Limunada
foto: Profimedia

 

3. dan: Pridružite se virtualnom kursu plesa


Jedna od prednosti fizičke distance je da, s toliko treninga koji se sada prenose putem interneta, vaš izbor više nije ograničen na satove u vašoj lokalnoj teretani. Ako ste oduvek želeli da isprobate afrički ili bolivudski ples, sad je prilika.

 

4. dan: Kupite biljku


Zelenilo nadahnjuje život. Osim toga, studije su otkrile da gledanje u obližnje biljke može da smanji stres i poboljša raspoloženje.

Biljka, Gusenica
foto: Printscreen / Youtube

 

5. dan: Gledajte film uveče 


Okrenite sve fotelje u dnevnoj sobi prema televizoru, napravite kokice i smestite se baš kao da ste u bioskopu. Odaberite nešto dobro za gledanje, lepo se obucite i imitirajte izlazak, ali bez dosadnih ometanja uz vas.

 

6. i 7. dan: Izradite nešto


Postoji razlog zašto je prodaja bojanki za odrasle porasla tokom pandemije: Ponekad razigrana, fokusirana zabava može da olakša um i brige. Svaki kreativan hobi imaće sličan učinak.


8. dan: Pozovite starog prijatelja


Povežite se s nekim s kim ste se u prošlosti slagali i prisetite se zajedničkih stvari i zašto ste uopšte postali prijatelji. U vremenu kada smo fizički distancirani od drugih, održavanje veza s ljudima koje volimo neizmerno je važno.

 

9. dan: Nemojte jesti meso


Studije pokazuju da biljna ishrana može da smanji rizik od srčanih bolesti i pomogne da živite duže. A bolje je i za planetu. 'Počnite sa samo jednim danom', predlaže nutricionistkinja Šenon Vhitingham.

 

10. dan: Radite sklekove


Sklekovi su jedna od najboljih vežbi za izgradnju snage u grudima, tricepsima, ramenima, a nije vam potrebna oprema.

Vežbanje, Sklekovi
foto: Shutterstock

 

11. dan: Napunite zalihe za čišćenje


Napravite listu sredstava za čišćenje koja vam se ne sviđaju i bilo kakvih pokvarenih ili najnovijih alata koje treba zameniti.

 

Pospremanje će biti ugodnije, a život će vam biti organizovaniji.

 

12. dan: Igrajte društvenu igru


Prisetite kako je zabava izgledala nekad, bez sveprisutnih ekrana i prisjetite se kako smiješne takve igre mogu biti sa članovima obitelji.

 

13. i 14. dan: Pretvorite sobu u oazu


Umirujuće okruženje za spavanje je važno, ali to je više od udobnosti vašeg dušeka. Budite zadovoljni i teksturama svojih prekrivača. Ako se vi ili vaš partner puno vrtite noću, pokušajte s odvojenim pokrivačima ili većim krevetom).

 

15. dan : Ne proveravajte društvene mreže


Oni mogu biti odlični za povezivanje, pogotovo kad ne možete lično videti prijatelje ili porodicu. Ali beskrajno skrolovanje može da vas iscrpi. Udaljite se od mobilnog na jedan dan.

Fejsbuk
foto: Profimedia

 

16. dan: Isprobajte novi recept


Dobro raspoloženje kreće iz želuca, a novi gastro užitak i njegova priprema na najbolji mogući način će obogatiti vaš dan.

 

17. dan: Pobrinite se za svoje zdravlje


Ako ste zbog pandemije zanemarivali i fizičko i mentalno zdravlje, nemojte više, već zakažite pregled kod lekara.

 

18. dan: Oraspoložite se mirisom


Umesto sveće, upotrebite difuzor s eteričnim uljem kako biste stvorili specifičnu vibraciju u vašem prostoru. Za opuštanje isprobajte ulje lavande, kamilice ili eukaliptusa. Za veću fokusiranost i energiju pepermint ili grejpfrut dobro deluju.

 

9. dan: Napravite velnes veče


Napunite kadu i dogovorite se s partnerom kako ćete se međusobno izmasirati. Postavite mirisne sveće, pripremite kreme i pustite opuštajuću muziku.

 

20. dan: Pazite na držanje


Pognuto držanje vam šteti i to znate i sami. Zato, ispravite se, jer ćete tako imati više samopouzdanja. 

 

21. dan: Pevajte


Prema istraživanjima, pevanje s grupom ljudi u telu podstiče oslobađanje hormona sreće i hormona ljubavi - serotonina i oksitocina.

 

. Ako nemate s kime da zapevate, pevajte sami, na primer - dok se tuširate ili kuvate omiljeno jelo, sigurnćete se osećati bolje i srećnije.

 

22. dan: Započnite jutro seksom


Bez obzira na to da li ćete doževite orgazam ili ne, i dalje ćete imati neverovatne zdravstvene koristi od seksa, uključujući povećanje dopamina i serotonina, poznatih kao 'srećnih hormona'.

 

23. dan: Prilagodite svoje aktivnosti


Pojednostavnite svoj život  takoš to ćete odustati od svih aktivnosti koje više ne odgovaraju vašoj viziji života. Osredsredićete se na aktivnosti koje leče vašu dušu ili koje imaju jasnu svrhu.


24. dan: Pišite dnevnik nekoliko minuta svakog dana


Fokusirate se na vođenje dnevnika, popularna tehnika za negovanje zahvalnosti za koju vam treba samo nekoliko minuta dnevno.

 

25. dan: Ne zaboravite priznati negativno


Važno je da upamtite da ako ste optimističniji, to ne znači da ćete hodati okolo sa ružičastim naočarima. Iako je za naše mentalno zdravlje dobro gledati pozitivno kroz život, nepriznavanje negativnog može dugoročno da nas poremeti.

 

26. dan: Vežbajte zahvalnost


To može biti sitnica, poput toga da ste nasmejali dete, a može biti i nešto vama važno u životu.

 

Budite zahvalni jer te trenutke ne možete “premotati” poput filmske trake.

 

27. dan: Idite ranije na spavanje

 

Pre spavanja izbegavajte aktivnosti koje iziskuju ozbiljno ramišljenje. U sobi u kojoj boravite, ugasite svetla. Neka u spavaćoj sobi bude sveže. Pre nego što legnete u krevet lagano se istegnite.

 

28. dan: Pomazite kućnog ljubimca


Nova studija koju su sproveli portugalski psihijatri potvrdila je kako mačke i psi mogu uvelike olakšati teška depresivna stanja na koja ne deluje konvencionalna terapija.

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...