Vredi probati

8 namirnica koje eliminišu depresiju: Med, jaja i kokos popravljaju raspoloženje!

Za koren špargle se tvrdi da je jedan od najboljih lekova protiv depresije, dok je crna čokolada poznata kao slasni zalogaj koji podstiče lučenje endorfina
Nutricija 26.12.2014. - 12:25h Autor: lifepressmagazin.com
Foto: Shutterstock

Osećate se depresivno, tužno? Ljudi vam tada obično govore da izađete, da se družite, ali postoji način da se oslobodite lošeg raspoloženja pomoću određene hrane.

 

Ovih 8 namirnica ubijaju depresiju tako što stimulišu proizvodnju hormona sreće, pa ih što pre unesite u svakodnevnu ishranu!

 

A koje tri vrste namirnica mogu da vam povećaju koeficijent inteligencije, saznajte OVDE - Ojačajte mozak!

 

1. Blitva

 

Ne koristimo je tako često, iako je fenomenalan prilog. Blitva sadrži mnogo magnezijuma, koji je vitalan u biohemijskoj reakciji, kojom se povećava nivo energije u ljudskom telu. Istraživanja su pokazala da niži nivo magnezijuma ima veze sa povećanjem depresije. Zato, blitvu na sto!

 

2. Dagnje

 

Sadrže visok nivo vitamina B12, selena, joda, proteina i cinka, a nemaju mnogo masti i kalorija. Jod utiče na raspoloženje i regulaciju težine, a vitamin B12 jača moždane ćelije.

 

OVDE otkrijte koje hranljive materije su najvažnije za zdravlje žene - Jako srce, dobre kosti, zdrave bebe!

 

3. Crna čokolada

 

Dokazano je da crna čokolada podstiče lučenje endorfina, koji stvara osećaj dobrobiti i zadovoljstva. A sadrži i serotonin, koji otklanja loše raspoloženje i služi kao antidepresiv. Naravno, ne treba preterivati – nekoliko komadića na dan je dovoljno.

 

4. Špargle

 

Za koren špargle se tvrdi da je jedan od najboljih lekova protiv depresije, a čak se koristi kao biljni lek kod raznih mentalnih oboljenja. Ova biljka je dobar stimulans za nerve i mozak. Samo par grama praha od suvog korena špargle, pri svakodnevnoj upotrebi, brzo vas može osloboditi depresije.

 

Sve mitove o depresiji pročitajte OVDE - Morate prestati da verujete u njih!

 

5. Med

 

Dobar je za zdravlje, a sadrži i kaempferol i kvercetin, antioksidantne flavonoide, koji sprečavaju depresiju i održavaju mozak zdravim. I, naravno, neuporedivo je bolja zamena za šećer.

 

6. Paradajz

 

Sve vrste paradajza sadrže supstancu poznatu kao likopen. Ovaj antioksidans štiti mozak, a za najbolje rezultate paradajz jedite sa maslinovim uljem da bi poboljšali apsopciju likopena.

 

7. Jaja

 

Naša omiljena namirnica za doručak sadrži cink, vitamin B, jod, omega-3 masne kiseline i proteine. Ne samo da vas pune energijom, nego su i vrlo hranjiva, a pun stomak – više sreće.

 

Masne namirnice koje ne treba izbegavati - Potrebne su organizmu, a ne goje! Više saznajte OVDE.

 

8. Kokos

 

Iako ga većinom nalazimo u nezdravim poslasticama, kokos sadrži trigliceride srednjeg lanca, koji podižu raspoloženje i dobri su za zdravlje mozga. Mada, ne preporučuje se kokosovo mleko, jer je, poprilično, nezdravo.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs