ČUVAR VAŠEG TELA

Najjači antioksidans u prirodi:Ovaj mineral vas štiti od kancera, čuva srce i jača vaš imunitet! Evo gde ga najviše ima!

Neophodan za normalno funkcionisanje našeg organizma

Nutricija 30.07.2020. - 18:55h Autor: Stil.kurir.rs
Foto: Shutterstock

Selen je esencijalni mineral koji se u organizmu nalazi u tragovima, ali je neophodan za život i normalno funkcioniranje organizma. Medicinski gledano, mikroelementi (ili elementi u tragovima) su telu potrebne u izuzetno malim količinama, manje od 50 mg na dan. Manjak tih elemenata, s druge strane može uzrokovati ozbiljne fiziološke smetnje i poremećaje u našem organizmu.

 

Iako je preko potreban za ljudsko zdravlje, ovaj mineral otkriven je i priznat tek 1970-tih godina.

 

Odrasli ljudski organizam u proseku sadrži oko 20 mg selena od čega se najviše koncentracije nalaze u eritrocitima, bubrezima, jetri, srcu, slezini i testisima.

 

Uloga u organizmu

 

U telu selen je sastavni deo oko 30 poznatih selenoproteina (važni antioksidativni enzimi) pa deluje kao antioksidans i štiti mnoge sisteme organizma od oksidativnih oštećenja. Sastavni je deo i tropeptidnog enzima glutation peroksidaze, najvažnijeg antioksidativnog enzima u ljudskom telu. Taj je enzim neophodan u procesu odstranjivanja hidrogen peroksida iz organizma.

Osim nemerljive uloge u antioksidativnoj zaštiti organizma, selen takođe:

 

  • štiti telo odsrčanih oboljenja i oboljenja krvnih sudova
  • jača imuni sistem
  • smanjuje rizik od pojave mnogih vrsti raka, posebno raka dojke, želuca, grla i rektuma
  • štiti telo od toksičnosti teških metala i zagađenosti iz spoljne sredine
  • usporava starenje i pomaže u borbi protiv artritisa, Kronove bolesti, infekcija disajnih puteva i mnogih bolesti kože
  • ima značajnu ulogu u radu štitaste žlezde
  • pozitivno utieče na mušku plodnost
  • pospešuje antioksidativno delovanje vitamina A i E

 

Najviše selena ima u pivskom kvascu i pšeničnim klicama, orašastim plodovima, kao što su brazilski orah i domaći orasi, govedina i iznutricama, jajima, puteru, soji, ribi (tunjevina, bakalar i haringa), morskim plodovima, belom luku, integralnim proizvodima od celog zrna, ovsenoj kaši i suncokretovom semenu.

 

Takođe, meso poput govedine, piletine, ćuretine i jagnjetine i svinjetine odličan su izvor ovog minerala.

(Stil.kurir.rs)

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs