KORONA VIRUS

Jak imunitet je sad presudan: Ko redovno koristi ovaj vitamin otporan je na sve viruse!

Ako telu obezbedite dovoljnu količinu ovog vitamina virusi vam ne mogu ništa

Nutricija 30.06.2020. - 16:39h Autor: Stil.Kuirir.rs
Foto: Shutterstock

Godinama se vitamin D posmatrao kao važan mineral za snažne kosti i zube, ali lista njegovih pozitivnih učinaka na zdravlje je duga. Najefikasniji se pokazao kod jačanja imuniteta.

 

Vitamin D štiti imunitet na više načina, a kada je reč o infektivnim bolestima kao što je Covid-19, naučnike posebno zanimaju njegova antiinfektivna svojstva.

 

Svetska zdravstvena organizacija, kao i druge institucije, poput Evropske agencije za sigurnost hrane, izdale su preporuke za ishranu koja će ojačati organizam u borbi protiv korona virusa, a visoko na tom spisku našle su se namirnice bogate vitaminom D. 

 

Nedostatak vitamina D povezan je s različitim bolestima koje zahvataju pluća i gornje disajne puteve, poput gripa, HIV-a, hepatitisa, hronične opstruktivne plućne bolesti, astme, hroničnog rinitisa, tuberkuloze...

U nedavno objavljenom istraživanju u časopisu Nutrients objašnjeno je kako mehanizmi kojima vitamin D može da smanji rizik od infekcija uključuju proizvodnju antimikrobnih proteina katelicidina i defenzina, a koji mogu da smanje umnožavanje virusa i koncentraciju protivupalnih citokina koji oštećuju tkivo pluća i tako pospešuju nastanku upale.

 

Vitamin D telu možemo da obezbedimo kroz Sunčeve zrake, ali i kroz određene namirnice. Ukoliko hranom ne unesete preporučenu dozu, lekari savetuju konzumiranje kapi vitamina D.

 

Najbogatiji izvor je riba poput tune, srdele, skuše, bakalara, haringe, lososa, ali i svi ostali plodovi mora su odličan izbor u ovom periodu.

 

Vitamin D je rastvoriv isključivo u masnoj sredini, što znači da je ishrana masnijim namirnicama važna za apsopciju ovog vitamina. Kako bismo izvukli najbolje iz njega, potrebno je da ga kombinujemo i sa magnezijumom i kalcijumom.

Koliko nam je vitamina D u proseku potrebno?

 

Preporučena dnevna doza vitamina D je:

za uzrast od 1 do 70 godina - 600 IU dnevno

preko 70 godina - 800 IU dnevno

 

Pored ribe i ove namirnice ga sadrže u izobilju:

 

  • Pečurke
  • Kozji sir
  • Sok od pomorandže
  • Punomasni jogurt
  • Punomsno mleko
  • Žitarice
  • Žumance
  • Tunjevina

 

(stil.kurir.rs)

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...