Reagujte odmah

Ne ignorišite lošu cirkulaciju

Hladni ekstremiteti, nedostatak energije, gubitak kose, vrtoglavice i glavobolje ne treba da zanemarujete, jer to mogu da budu simptomi loše cirkulacije koji vode ka ozbiljnijim oboljenjima
Medicina 27.12.2013. - 19:37h
Foto: Thinkstock

Loša cirkulacija može da bude vrlo neprijatna. Njoj mogu da budu podložni muškarci, žene ali i deca. Ako se ne tretira, može da dovede do ozbiljnih zdravstvenih problema. Evo kako možete da pomognete sebi, pa čak i da rešite problem.

 

Šta je loša cirkulacija

 

Problem nastaje kada se protok krvi ograniči na određene delove tela. Ljudi je često osećaju u ekstremitetima poput prstiju. Ipak, može da se dogodi bilo gde u telu.

 

Jedan od najčešćih uzroka je skupljanje naslaga na unutrašnjoj strani krvnih sudova i kapilara, što se najčešće događa zbog skupljanja masnoća na unutrašnjim zidovima ćelija.

 

U blažim slučajevima to može da uzrokuje neprijatnosti. Međutim, stanje može da se pogorša i da postane ozbiljno, poput visokog krvnog pritiska, problema sa srcem, hipertenzije, oštećenja organa, moždanog udara, proširenih vena, problema sa bubrezima.

 

Cirkulacijom ćelije tela dobijaju potrebne hranjive materije. Ako je protok u nekim delovima loš, ćelije će teško da dobijaju sve hranjive sastojke i energiju potrebnu da obezbede telu zdravlje.

 

U većini slučajeva kod odraslih, glavni uzrok loše cirkulacije je način života i nedostatak vežbi, kao i previše masne i zašećerene hrane.

 

Mnogi simptomi ukazuju na lošu cirkulaciju, ali najčešći su ovi:

 

- hladne noge i prsti, ne samo zimi

 

- hladne ruke i prsti

 

- osećaj tuposti u određenim delovima tela, posebno ekstremitetima

 


- umor ili nedostatak energije tokom dužeg

vremena

 

- ponekad i gubitak kose može da bude posledica loše cirkulacije

 

- česte vrtoglavice

 

- suva koža, uprkos konzumiranju dovoljne količine vode

 

- otoci i zadržavanje vode, naročito u nogama

 

- čvorići u krvnim sudovima i proširene vene

 

- glavobolje

 

- grčevi i trnci

 

- gubitak daha s vremena na vreme

 

- fleke na koži

 

- loše pamćenje.

 

Najčešći uzroci loše cirkulacije

 

Ako pušite cigarete, to je prvo čega treba da se rešite.

 

Dugi niz godina bez fizičke aktivnosti vodi do loše cirkulacije. To se ne događa preko noći, a može da se reši vrlo brzo ako nešto uradite po tom pitanju.

 

Previše nezdrave hrane koja vodi do prekomerne težine takođe je jedan od glavnih razloga. Počnite da radite na promenama u načinu života. Čak i neke manje mogu da dovedu do brzog oporavka.

 

Način rada takođe može da bude krivac. Problemi mogu da nastanu ako dugo sedite, naročito ako ne vežbate nekoliko puta nedeljno i ne pravite pauze. Dajte sebi jednominutni predah svakih sat vremena. Ponekad je dovoljno samo da ustanete od stola i da napravite par koraka.

 

Loša cirkulacija može da se leči i lekovima. Ipak, uvek je bolje da probate da rešite problem na prirodan način. Lekovi mogu da budu efikasni, ali tu su i nuspojave, a u većini slučajeva ne rešavaju glavni uzrok problema. Životnim promenama dobićete sjajne dugoročne rezultate.

 

Ishrana

 

Počnite da se zdravo hranite. Držite holesterol pod kontrolom tako što ćete da izbacite nepotrebne masnoće. 
Razmislite o uzimanju omega-3 masnih kiselina, tako što ćete češće da jedete ribu ili preko dodataka ishrani. 
Postoji nekoliko sjajnih biljaka koje možete da uvedete u ishranu kako biste poboljšali cirkulaciju. To su pre svega kajenski biber, beli luk, ginko biloba i đumbir.

 

Jednostavna promena u ishrani je dodavanje više vlakana. Jedite više voća i povrća svaki dan. Pijte barem 5 ili 6 čaša vode.

 

Smanjite unos kafe ili čaja. Ne morate da ih se potpuno odreknete, ali treba da smanjite ako prelaze dve šolje dnevno.

 

Alkohol takođe ima loš uticaj na cirkulaciju. Opet, umerena konzumacija je u redu.

 

Osim ishrane, postoje i drugi tretmani poput hidroterapije, refleksologije, joge i rastezanja, akupunkture, masaže.

 

Više se krećite

 

Svaki dan umereno vežbajte. To može da bude šetnja, obavljanje kućnih poslova, plivanje ili bilo što drugo što vam neće predstavljati preveliki šok za organizam. U toku nekoliko nedelja osetićete promene, ali nemojte da preterujete sa vežbanjem.

 

Još nekoliko saveta

 

Dobar način da podstaknete cirkulaciju je naizmenično tuširanje u toploj i hladnoj vodi (ipak, neka ne bude prevruće i prehladno).

 

Zimi nosite dodatni par čarapa, ali pazite da vam noga ne bude previše stisnuta.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...