Brinite o zdravlju

Sigurni znakovi da imate alergiju na sunce: Ove namirnice spasavaju i kožu, i kosti!

Kožne promene najčešće se pojavljuju na dekolteu, vratu, ramenima, gornjem delu ruku i licu
Medicina 04.08.2017. - 11:49h Autor: 24sata.hr
Foto: Shutterstock

U današnje vreme, sve je više slučajeva alergije na sunce.

 

Ljudi koji pate od fotodermatoze treba da znaju da je od presudnog značaja da koriste kreme sa zaštitnim faktorom, ali i da se što više sklanjaju od direktnog uticaja sunčevih zraka.

 

Neki od simptoma alergije na sunce su jak svrab, osip, crvenilo, plikovi, bubuljice, prekomerno znojenje ili ljuštenje kože, naročito na licu i drugim izloženim delovima.

 

Kožne promene najčešće se pojavljuju na dekolteu, vratu, ramenima, gornjem delu ruku i licu. Alergijsku reakciju na sunce, nažalost, ne možete da sprečite kremama za sunčanje, jer one samo delimično blokiraju UV-A zrake, pa je alergijska reakcija neizbežna, ali je izuzetno važno da ih koristite, jer ako izgorite, biće vam još gore.

 

Ishrana može mnogo da pomogne

 

Kad govorimo o alergiji na sunce, kalcijum je nezaobilazan nutrijent - većina ljudi sa ustanovljenom fotodermatozom nemaju dovoljnu količinu ovog važnog minerala u telu.

 

U terapiji svih tipova alergija koristi se kalcijum, jer on reguliše propusnost krvnih sudova, i tako ublažava alergijsku reakciju. Uz kalcijum, preporučuju stručnjaci, najbolje je uzimati vitamin C, jer vrlo efektno smanjuje nivo histamina, koji telo proizvodi kao odgovor na alergiju, a odgovoran je za oticanje, kijanje, suzenje očiju, začepljenost nosa i slične reakcije.

 

Alkalni sok oporavlja telo za 1 dan: Creva se potpuno čiste, teške bolesti se ublažavaju! (RECEPT)

 

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia

Vitamin C može da smanji izlučivanje histamina za čak 30 odsto, dok kalcijum stabilizuje rezervne ćelije histamina i tako smanjuje izlučivanje tog hormona koji uzrokuje svrab.

 

Često ljudi nisu ni svesni da su alergični, nego smatraju da je reč o opečenoj koži nakon sunčanja. Zato, kako biste smanjili neprijatne simptome alergije na sunce, ali i ojačali kosti, potrebno je da uzimate dovoljno kalcijuma.

 

Najbolji izvori ovoga minerala su mlečni proizvodi. Ostala hrana koju bi trebalo da uvrstite na svoj jelovnik su sardine, losos, alge, zeleno povrće, sušeno voće, orašasti plodovi i tofu. Preporučeni dnevni unos kalcijuma za odrasle je 800-1000 miligrama, a ovu količinu možete da unesete, na primer, sa tri velike čaše mleka.

 

Zapamtite da je apsorpcija kalcijuma smanjena kada se odjednom uzimaju visoke doze (više od 500 mg), a zavisi i od toga koliko je brza razgradnja u želucu, pa se ne preporučuje da odmah navalite na suplemente i velike količine hrane bogate ovim mineralom.

 

Ako se odlučite za suplemente, znajte da je dodatke kalcijuma najbolje uzimati pre spavanja, jer će se tako najbolje iskoristiti. Kod ljudi sa smanjenom gustinom koštane mase (osteopenijom) ili osteoporozom trebalo bi da uzimaju 1.200 mg kalcijuma kroz hranu i dodacima ishrani. Apsorpcija zavisi od druge hrane koju ste uneli u telo, pa je dobro znati da kisele namirnice, laktoza i masnoće koje produžuju vreme prolaska kroz gastrointestinalni sistem pospešuju apsorpciju kalcijuma.

 

Recept koji izbacuje parazite iz tela: Višak kilograma i žudnja za slatkišima za čas nestaju!

 

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Sačuvajte kosti

 

Osim što ishranom bogatom kalcijumom možete da sprečite ili ublažite alergiju na sunce, ona ima važnu ulogu u prevenciji osteoporoze. Ako obogatite ishranu kalcijumom, vitaminom D, proteinima i esencijalnim masnim kiselinama, održaćete vašu koštanu masu na zdravom nivou.

 

Narandžasto povrće

 

U nekim slučajevima teških fotodermatoza pomažu beta-karoten, prirodan izvor vitamina A, koji pronalazimo u narandžastom povrću, a može se prepisati za smanjivanje jačine fotosenzitivnih reakcija.

 

5 namirnica najbogatijih kalcijumom:

 

- Mleko i mlečni proizvodi

 

- Plodovi mora, alge i morske trave

 

- Riba sa sitnim kostima (losos, sardine...)

 

- Voće, povrće i žitarice ( lisnato i zeleno povrće, kelj, ovas, susam, pasulj, orasi, bademi, banane, pomorandže, sušene smokve, suve šljive, rukola, bela repa...)

 

- Soja i sojini proizvodi (tofu)

 

Svaka semenka ima svoju lekovitu moć: Otkrivamo koje obavezno treba da jedete!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs