Vitamin zlata vredan

Umor, promena raspoloženja, loš imunitet: Uvedite ovaj vitamin u vašu ishranu što pre!

Simptomi deficita ovog vitaminu nisu specifični, zbog čega mnogo ljudi nisu svesni da imaju problem

Nutricija,

Autor:

Sok
Foto: Shutterstock

Mnogi ljudi pate od nedostatka ovog vitamina, a neki od simptoma su konstantan umor, promene raspoloženja i loš imunitet, piše Elle.

Prema Nacionalnoj studiji ispitivanja zdravlja i ishrane 75 odsto ljudi pati od nedostatka vitamina D, što je poražavajući podatak studije koja ima za cilj da podigne svest stanovništva o njegovom značaju za normalno funkcionisanje organizma.

Namirnica sa najviše kalcijuma i vitamina: Ojačava kosti, snižava rizik od bolesti srca!

Foto: Thinkstock Foto: Thinkstock
"Simptomi deficita ovog vitamina nisu specifični zbog čega mnogi ljudi nisu svesni da imaju problem", objašnjava Kris Ganers, osnivač Authority Nutrition.

Zdravstveni problemi poput umora, lošeg imuniteta, bola u mišićima, bol u krstima i promene raspoloženja mogu biti crvene lampice.

Ako se ne ne reguliše ishrana, ili ne uvedu suplementi, zdravstvene posledice se mogu dalje proširiti, odnosno problem postati hroničan. Deficit ovog vitamina može da doprinese razvoju bolesti, poput depresije, dijabetesa, raka i raznih autoimunih stanja.

Kad telu nedostaje magnezijum: Ove namirnice rešavaju problem!

Foto: Profimedia Foto: Profimedia
Ako sumnjate da imate nedostatak vitamina D, prva stvar koju treba da uradite je da počnete da boravite više u prirodi i uživate u dugim šetnjama, a posebno sunčanju.

"90 do 95 odsto vitamina D se stvara, odnosno sintetizuje prilikom izloženosti suncu", napominje Kris. 
Zato bi bilo idealno da odrasli provode od 10 do 15 minuta na direktnoj izloženosti suncu, ali vremenski interval svakako zavisi od pojedinca.

Na to mogu uticati različiti faktor, kao što su godine, boje kože, period dana i geografska lokacija. Jutarnja šetnja, uz kratko sunčanje je predlog doktora Ganersa.

2 jaja dnevno čine čuda za organizam: Ovih 9 stvari ćete odmah primetiti!

Foto: Thinkstock Foto: Thinkstock
Osim toga, ishrana ima veliki i važan udeo za regulisanje deficita vitamina D.

Uvođenje određenih namirnica, poput ribe (losos, tunjevina), mleka, jaja, žitarica, šitake pečuaraka, proizvodi od soje, mogu biti veoma značajni. Naravno, na tržištu se nalazi i veliki broj suplemenata koji se mogu koristiti kao dodaci u ishrani.

Moćan izvor vitamina koji svima nedostaju: Ovo povrće se jede i sveže, i kuvano! (RECEPT)

Pratite Stil na FB

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...

Komentari (0)

Trenutno nema komentara, budite prvi koji će komentarisati!

Pošaljite komentar

Najnovije

Prikaži sve vesti >

Komentari

Učestvujte u kreiranju sadržaja

Učestvujte u kreiranju sadržaja! Pošaljite nam fotografiju uz kratak opis događaja i Stil će objaviti vašu vest!

Pošaljite vest ›

Horoskop

  • Ovan Ovan

    Posao

    Ono što je aktuelno kod vas u toku ovog perioda je...

    Detaljnije... ›
  • Bik Bik

    Posao

    Vaš cilj je veća zarada. Ukoliko ste skoncentrisan...

    Detaljnije... ›
  • Blizanci Blizanci

    Posao

    Želite mnogo više da radite, ali isto tako da se b...

    Detaljnije... ›
  • Rak Rak

    Posao

    Na poslu će vam biti lepo. Radićete možda i više n...

    Detaljnije... ›
  • Lav Lav

    Posao

    Vaša potreba za materijalizacijom je velika i nema...

    Detaljnije... ›
  • Devica Devica

    Posao

    Ovaj period možete da iskoristite za kraća putovan...

    Detaljnije... ›
  • Vaga Vaga

    Posao

    Otežanja koja ste imali polako prolaze i osećate d...

    Detaljnije... ›
  • Škorpija Škorpija

    Posao

    Ukoliko do sada niste ispunili svoje ciljeve, ne o...

    Detaljnije... ›
  • Strelac Strelac

    Posao

    Loše raspoloženje koje ste imali polako vas prolaz...

    Detaljnije... ›
  • Jarac Jarac

    Posao

    Ono što možete da očekujete u toku ovog perioda je...

    Detaljnije... ›
  • Vodolija Vodolija

    Posao

    Robujete rigidnom stavu i ne dopuštate još uvek da...

    Detaljnije... ›
  • Ribe Ribe

    Posao

    Ne želite da budete izigrani, pa ćete pokušati da...

    Detaljnije... ›