Zdrav život

Poboljšajte svoje zdravlje laganim treningom u prirodi: Hodanje, trčanje ili plivanje, odlučite sami!

Sport nam pomaže da se osećamo lepo i izgledamo negovano

Fitnes 09.08.2018. - 16:01h Autor: Kodren.com
Foto: Profiemdia

Brojne su prednosti sportova u prirodi, a mi ćemo vam predstaviti nekoliko ovih sportova kako bi vam bilo lakše da izaberete onaj koji odgovara vašem temperamentu, stepenu kondicije i afinitetu, piše Kodren.com

 

1. Trčanje

 

Trčanje je tipičan sport na otvorenom koji je odličan za kondiciju, izdržljivost i sagorevanje velikog broja kalorija. Trčanjem brzinom od 12 kilometara po času možete sagoreti i do 1.000 kalorija za sat vremena, a ovaj broj može biti i veći, ukoliko trčite na težim terenima ili uzbrdo. Ono što je dobro kod ovog sporta jeste što ne samo da ne plaćate članarinu nekom sportskom centru, već i sami birate kada, gde i sa kim ćete trčati. Mnogi će reći da mogu da trče i u teretani na traci, ali prednosti trčanja na otvorenom su mnogostruke. Kada trčite na otvorenom, potrebno vam je više energije i sagorite više kalorija iz razloga što morate da se prilagođavate terenu po kom trčite, vremenskim uslovima i jačini vetra. Zapravo, jedina prednost trčanja na traci, umesto u prirodi jeste onda kada su napolju kiša ili sneg.

 

Trčanje kao antistres terapija: Leči od depresije i bolesti zavisnosti!

foto: Shutterstock

 

2. Vožnja bicikla

 

Isto kao i kod trčanja, i bicikl možemo voziti u teretani, ali opterećenje i energija koji se utroše nisu ni blizu isti. Vozeći bicikl u prirodi ćete videti sjajne pejzaže, ali i sagoreti do 400 kalorja po satu. Biciklizam daje posebnu snagu donjem delu tela, a pomaže vam i da izgradite držanje i odlično je za kardiovaskularno zdravlje. Ukoliko imate bolove u kolenima, onda imamo i sjajne vesti za vas, jer su neka istraživanja pokazala da su stariji pacijenti koji imaju bolove u kolenima i pate od osteoartritisa zapravo popravili svoje stanje kada su uključili vožnju bicikla u svoju rutinu.

 

Hit vežbanje, mnogo efikasnije od klasičnih treninga: Evo šta stručnjaci savetuju!

foto: Profimedia

 

 

3. Plivanje

 

Ovo je sport koji najviše zavisi od spoljašnjih uticaja i sigurno je da nećete ići na plivanje na otvorenom u jesen ili na zimu. Međutim, kada su uslovi za plivanje pogodni, a to može biti već i u kasno proleće, a posebno leti, preporučujemo vam ovaj vid rekreacije. Plivanje se smatra čestom alternativom za trčanje, vožnju bicikla ili šetanje, kada vreme postane toplije. Jedan sat plivanja sagoreva oko 600 do 700 kalorija i popravlja izdržljivost, snagu i koordinaciju. Plivanje je i odličan sport za pluća, jer se telo adaptira na korišćenje kiseonika efikasnije i pritom izbacuje više ugljen-dioksida sa svakim izdisajem.

 

Plivanje ne poznaje godine: Aktivnost koja osnažuje i opušta mišiće!

 

foto: Profiemdia

 

 

4. Hodanje

 

Ovo je verovatno najmanje naporan vid rekreacije na otvorenom i ne tako popularan, ali ga nemojte odbacivati. Hodanje, to jest šetanje poboljšava kvalitet sna, usporava gubitak gustine kostiju i jača mišiće. Ukoliko hodate brže ili po strmim oblastima, možete sagoreti oko 300 kalorija po satu. Još jedna bitna stavka kada je u pitanju šetanje jeste da ono smanjuje krvni pritisak i holesterol, a samim tim sprečava opasnost od srčanih bolesti. Štaviše, pešačenje nizbrdo je do dva puta efektivnije kada je u pitanju regulisanje šećera u krvi i poboljšavanje tolerancije na glukozu.

 

5. Planinarenje

 

Iako se planinarenje može podvesti pod hodanje, znatna je razlika u intenzitetu. Redovno planinarenje može da poboljša izdržljivost, a istezanje tokom penjanja poboljšava razgibanost. Penjanje podrazumeva korišćenje velikih mišićnih grupa kako u gornjem, tako i u donem telu tela. Leđa, trbušni mišići i mišići nogu i ruku su svi istovremeno aktivirani tokom ove aktivnosti u prirodi. Planinarenje, pored fizičkih zdravstvenih koristi, koje su više nego očigledne, pruža i psihičke benefite. Povećaćete samopouzdanje i samosvest, a rešićete se stresa. Pored svega ovoga, planinarenje zahteva i rešavanje problema, veliku mentalnu koncentraciju, te se nemojte začuditi ukoliko primetite da su vam i mentalne sposobnosti poboljšane nakon ovakvog vida rekreacije.

 

Mi smo svoje rekli, a na vama sada samo preostaje da izaberete sport koji vam najviše odgovara i uživate u čistom vazduhu i svim koristima koji sport koji ste odabrali pruža.

 

Jedna od najlekovitijih srpskih planina: Boravak na njoj jača imunitet, leči anemiju, bronhitis i astmu! (VIDEO)

foto: Profimedia

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs