Sprečite bolesti

Prevencija zimskih bolesti: Fizičkom aktivnošću protiv prehlade i gripa!

Nedostatak kretanja, teška zimska ishrana, premalo svežeg voća i povrća i boravak u zatvorenom su razlozi porasta broja obolelih od prehlade ili gripa

Fitnes 04.12.2017. - 15:52h Autor: vecernji.hr
Foto: Shutterstock

Prehlade, virusi, umor, ali i sezona gripa među najvećim su naučnim“strahovima” u zimskim mesecima. Glavni uzrok bolesti leži u oslabljenom imunitetu i usporenom metabolizmu. Ali, nedostatak kretanja, teška zimska ishrana, premalo svežeg voća i povrća i boravak u zatvorenom takođe su razlozi porasta broja obolelih od prehlade ili gripa.

 

Pad imuniteta – Većoj učestalosti akutnih bolesti tokom zime u prilog ide i duži boravak u zatvorenom prostoru, stoga su fizičke aktivnosti, kao i u svim ostalim godišnjim dobima, vrlo važne za sve generacije, a posebno za decu i mlade.

 

Beli luk i med: Jak imunitet za celu zimu!

foto: Shutterstock

Dosta tečnosti – U sezoni gripa važno je provoditi vreme na svežem vazduhu i izbegavati zatvorene prostore u kojima boravi veći broj ljudi. Lekari savetuju i pojačane higijenske mere, poput pranja ruku koje treba biti vrlo temeljno (sapunom oprati prostore između prstiju, koji ponekad mogu ostati prljavi), ali i kulinarske, kao što su duže kuvanje svežih namirnica i temeljno ispiranje voća i povrća, u čijem čišćenju može pomoći i soda bikarbona (u malim količinama). Zimsku ishranu svakako treba obogatiti voćem i povrćem, odmarati se i spavati, unositi dovoljno tečnosti za podsticanje metabolizma i probave. Osim vode, za hledne dana idealan napitak su i čajevi, koji, obogaćeni limunovim sokom i medom, telu osiguravaju čišćenje i bolju probavu. Uprkos ovim savetima koji vrede za sve, posebno oprezni moraju biti srčani bolesnici, osobe sa hroničnim oboljenjima, starije osobe i mala deca. Svi oni bi trebalo da se posavetuju sa doktorom o dodatnim merama opreza pre samog dolaska sezone gripa krajem decembra i početkom januara. I stres je jedan od snažnijih činioca koji utiču na padanje imuniteta. Stres je povezan s užurbanim životnim stilom, nepravilnom ishranom, nedostatkom fizičke aktivnosti, ali i problemima emocionalne prirode. Izbegavanje negativnog učinka stresa moguće je uz kretanje i vežbanje, praktikovanje opuštajućeg hobija, kvalitetan odmor, provođenje vremena u prijatnom društvu.

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.