Australijski stručnjak za studije otkrila je svoj bezopasni trik za pamćenje bilo čega gotovo trenutno - a mnogi su prokomentarisali da funkcioniše.
Dr Sara Rav, doktor medicine i specijalista za životni stil, ima više od 1,9 miliona pratilaca na TikTok-u, gde deli savete za učenje i produktivnost. Nakon što je opisala proces u četiri koraka, za pamćenje informacija postala je veoma poznata, prenosi Dejli mejl.
"Zapamti bilo šta istog trenutka sa ovim trikom. Zastrašujuće je koliko dobro funkcioniše", najavila je Sara na svom videu koji je ubrzo postao viralan - pregledan je više od 2 miliona puta.
- Rav je istakla da je prvi korak pročitati materijal u svojoj glasi, a potom ga ponovo pročitati, ali naglas!
- Potom zatvorite oči i izgovorite informaciju naglas po sećanju. Poslednji i četvrti korak je da zapišite po sećanju šta ste naučili.
Ljudi su u komentarima tvrdili da su isprobali datu tehniku i da stvarno daje rezultate, ali da je s druge strane prilično nezgodna za upotrebu kada je reč o obimnom gradivu.
"Ja to obično radim...i dozvolite mi da vam kažem... radi", odgovorila je jedna osoba. "Radim to stalno i položio sam sve ispite", primetio je drugi korisnik.
Fejnmanova tehnika učenja u četiri koraka za obimno gradivo
Sara je, pak, u jednom drugom snimku objasnila da obožava takozvanu Fejnmanovu tehniku učenja u situacijama kada je potrebno odjednom usvojiti mnogo novih informacija.
Metod učenja u četiri koraka kreirao je američki fizičar i dobitnik Nobelove nagrade Ričard Fejnman. Podrazumeva učenje sadržaja, a potom pokušavanje da predajete naučeno nekome ko uopšte nije upoznat sa temom kao što je dete.
"To će vas primorati da pojednostavite sadržaj, koristite analogije i primere kako biste drugoj strani sve bolje objasnili, a ovo je posebno korisno za razumevanje oblasti koje čak ni sami u potpunosti ne razumete. Takođe će vas podstaći da zapamtite sve informacije, jer kada predajete, govorite stvari naglasa, koristeći i govor telo i potpuno se angažujući da prenesete svoju poruku", objašnjava ova Australijanka.
Posle "predavanja" neupućenoj strani, trebalo bi da ponovo pređete oblasti u kojima ste zapeli, kao i da razvijete bolje načine da ih objasnite. Četrvti korak podrazumeva da ponovo pokušavate sa predavanjima sve dok ono ne bude savršeno.