zdrav predlog

Nedeljni jelovnik koji obara pritisak: Idealna ishrana za sve koji pate od hipertenzije!

Saznajte koji obroci su idealni za sve koji pate od povišenog krvnog pritiska 

Lepi & Zdravi 18.10.2020. - 11:37h Autor: Stil/ŽivimGloria.hr
Foto: Shutterstock

Hipertenzija je najznačajniji faktor rizika za niz kardiovaskularnih bolesti i stanja koja mogu imati smrtni ishod. 


Pored redovne terapije lekova,  zdrava i uravnotežena ishrana igra veliku ulogu.

 

Stoga, donosimo vam zdrave predloge ishrane koji će vam pomoći u borbi sa visokim pritiskom.

 

Ponedeljak: 


Doručak: Ovsene pahuljice s jogurtom i borovnicama ili nekim drugim bobičastim voćem
Užina: frape s malinama
Ručak: pečena ćuretina (bez kože), poprženi praziluk, paradajz, šargarepa, zelena salata
Užina: sveži sir sa kriškom integralnog hleba
Večera: rižoto sa povrćem (integralni pirinač, luk, paradajz, šargarepa, paprika, tikvica, narendani đumbir)

 

Regulišu krvni pritisak i čuvaju zdravlje srca: Ove namirnice su moćnije od bilo kog leka!

foto: Shutterstock

 

Utorak:


Doručak: krastavci preliveni jogurtom, kriška integralnog hleba
Užina: voće
Ručak: supa od paradajza, hobotnica na salati s krumpirom, mladim lukom i paprikom
Užina: kašasti sok od kivija, ananasa i limete
Večera: parče pite sa spanaćem i sirom, paradajz, niskomasni jogurt

 

Sreda:


Doručak: omlet sa sirom (1 jaje, 30 g polutvrdog sira, kašičica maslinovog ulja), kriška heljdinog hleba, niskomasno kiselo mleko

Užina: jabuka, 8 badema
Ručak: supa od tikvica, teletina pečena s povrćem (patlidžan, paprika, šargarepa, luk), salata od paradajza
Užina: voće
Večera: bolonjeze, zelena salata, kefir

 

Dokazano najlekovitija voćka: Leči sve, od dijabetesa do kardiovaskularnih oboljenja!

foto: Shutterstock

 

Četvrtak


Doručak: tvrdo kuvano jaje, jogurt, kriška integralnog hleba, banana
Užina: dve breskve
Ručak: varivo s mahunarkama (leblebija, sočivo, ječam, luk, šargarepa, krompir, celer, peršun, začini); salata od svežeg kupusa
Užina: kruška
Večera: dimljeni tofu sir, paprika, preliti isceđenim limunovim sokom i kašikom maslinovog ulja, kriška integralnog hleba, kefir

 

Petak:


Doručak: niskomasni jogurt, seckano voće (jagode), kašika mlevenih lanenih semenki i čia semenki
Užina: grožđe
Ručak: piletina na roštilju, kuvano zeleno povrće posuto kratko prženim bademima

Užina: kruška

Večera: pečena skuša, kriška crnog hleba, zelena salata, čaj

foto: Shutterstock

 

Subota:


Doručak: kriška heljdinog hleba, kašika mlečnog namaza ili dijetalne marmelade, jogurt s dve urme
Užina: sveže ceđeni sok od pomorandže
Ručak: bistra supa, pržena sardina, kuvani brokoli s krompirom, salata po želji
Užina: jabuke
Večera: sveži sir s vlašcem preliven jogurtom

 

Nedelja:


Doručak: raženi hleb,  mleko, 10 oraha
Užina: 5 suvih šljiva i sveže ceđeni sok od pomorandže
Ručak: pileći paprikaš s integralnom testeninom, mešana salata
Užina: jabuka

Večera: palamida pečena u foliji, salata od paradajza, maslina i luk


Kornet pogača: Najmekši punjeni hleb dostojan kraljevske trpeze! (RECEPT)

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs