Zdravlje je na prvom mestu

Savet ginekologa: Evo zašto morate da unosite vitamin K!

Važno je da vaša ishrana bude balansirana kako biste u organizam unosili dovoljnu količinu vitamina

Lepi & Zdravi 06.02.2019. - 11:19h Autor: ordinacija.vecernji.hr, Stil
Foto: Shutterstock

Vitamin K nije toliko "izvikan" poput, naprimer, vitamina C, ali zato nije manje važan - naprotiv! O njemu nam bukvalno zavisi život jer u slučaju ozleda omogućuje normalno zgrušavanje krvi.

 

Poznat je kao koagulacijski vitamin, pa je zato i nazvan vitaminom K. Postoji nekoliko oblika vitamina K, zavisno od izvora. Vitamin K1 nalazi se u biljnim namirnicama, naročito u zelenom lisnatom povrću.

 

Vitamin K2 sadrže namirnice životinjskog podrekla. Manje količine vitamina K2 naš organizam i sam proizvodi pomoću bakterija u crevima. Vitamin K3 dobija se sintetički.

 

Istraživanja su pokazala da je biljni K1 najdelotvorniji oblik vitamina K u zaštiti od osteoporoze i preloma, jer omogućava taloženje kalcijuma u kostima, a ujedno sprečava stvaranje osteoklasta (ćelija koje razgrađuju kosti).

 

Osim zbog obilja vitamina K, zeleno lisnato povrće preporučuje se zato što sadrži i druge minerale koji izgrađuju kosti: kalcijum, magnezijum, bor, fosfor...

 

3 napitka koja čuvaju zdravlje žene: Ovi lekovi iz prirode regulišu hormonski disbalans! (RECEPT)

 

Magnezijum - znate li kako njime nahraniti kosti, mišiće, srce, nerve

 

Vitamin K, koji je topljiv u mastima, u organizmu deluje i kao antioksidans koji masti - glavne sastojke ćelijskih membrana u organizmu - štiti od oštećenja.

 

Vitaminom K naročito su bogati kelj, blitva, raštika, prokelj, brokoli, zelena salata, kupus, karfiol, mahune i grašak. U znatnim količinama sadrže ga i soja, špargle, paradajz, celer i šargarepa.

 

Dobar izvor vitamina K je mleko odnosno mlečni proizvodi, a ima ga i u jajima (naročito žumanjke) te u mesu.

 

Zbog raznovrsnih izvora vitamina K obično ga dobijamo dovoljno, ali manjak se može pojaviti zbog slabe apsorpcije masti u organizmu; zbog uzimanja antibiotika koji uništavaju crevnu floru ili zbog dugotrajnog uzimanja lekova koji smanjuju zgrušavanje krvi; zbog bolesti pankreasa, jetre i žuči te zbog celijakije.

 

Simptomi nedostatka vitamina K mogu biti krvarenje iz nosa, duga krvarenja pri ozledama i rane koje sporo zaceljuju te jaka krvarenja tokom menstruacije. 

 

Ginekolozi savetuju ženama veći unos vitamina K kako bi sprečile obilne menstruacije koje opet dovedu do anemije koja se teško i dugo leči. 

 

Sve bolesti počinju od otrova u crevima: Prvi simptomi da vam je telo puno toksina!

 

O važnosti vitamina K govori i činjenica da se on daje novorođenčetu odmah po rođenju kako bi se sprečila hemoragijska bolest (poremećaj zgrušavanja krvi usled nedostatka ovog vitamina) koja se javlja u prvih 12 nedelja života.

 

Najvažnije je da suplemente sa ovim vitaminom ne uzimate na svoju ruku, već isključivo uz savet lekara.

 

Ako želite da se osigurate i u organizam unosite više ovog vitamina, najbolje bi bilo da konzumirate jaja, jagode i pileću džigericu koja obiluje vitaminom K.

 

Cimet kao lek za celo telo: Prirodna pomoć kod ovih 16 problema!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs