Ruskinja Nastja Ševčenko bila je jedna od prvih internet senzacija, veliku popularnost je stekla sa svega 15 godina, a njen zaštitni znak bile su čuvene plave šiške. Od Nastjinog lika omladina je pravila avatare koje su stavljali na fotografije, a ona je svoju slavu iskoristila na pamet način. Napravila je bila svoj blog i počela da zarađuje.
Kako se šale na internetu, u jesen ne želite ništa više od toga da sedite satima kod prozora, gledate kišu, pijete toplu kafu i razmišljate o savršenom momku. Naravno, sada vam sve to zvuči smešno, ali početkom 2010. takve aktivnosti u slobodno vreme bile su veoma popularne među devojkama. Provoditi vreme maštajući o nedostupnim momcima, nositi majice sa britanskim ili američkim zastavama, piti kafe, čitati Paula Koelja i sanjati o putovanju u Pariz ili Njujork u to vreme bilo je moderno, pa je čak značilo i pripadnost određenoj subkulturi - “vanilije.”
Upravo Nastja je slučajno postala njihova personifikacija. Plava kosa, ravne šiške i lepi izrazi lica - bilo je trenutaka kada su njene prave fotografije bile na avatarima skoro svake druge devojke na društvenim mrežama.
Teško je reći zašto je Nastja postala toliko popularna - očigledno je izgledala kao ono o čemu su mnoge devojke tada sanjale. Rođena je 17. marta 1996. godine u Saratovu. Diplomirala je na Saratovskom humanitarnom i ekonomskom liceju. Kada joj je došla popularnost na mreži, Nastja je bila tinejdžera, a imala je i svoju grupu obožavalaca, koja i danas postoji.
U početku je neočekivana slava uznemirila tada petnaestogodišnjakinju, ali Nastja je brzo shvatila kako da ima koristi od date situacije. Organizovala je sastanke fanova, uzimala novac za svoje fotografije ili reklamiranje drugih korisnika na svojoj stranici, a takođe je vodila strimove.
„Zapravo, imala sam sreće što sam se devojkama dopala i počele su da stavljaju moje fotografije na svoje avatare. I tako je popularnost rasla - rekla je Nastja, koja je 2018. ostvarila svoj san kao glavna „vanilija“ - posetila je Njujork!
Kako su se trendovi menjali, tako je počeka i da opada njena popularnost. Potom je prešla na Instagram, ali nije želela da "vrati staru slavu", tek povremeno je snimala nostalgične video snimke sa slikama i šminkom iz ere „vanilije“.
Nastja sada potpuno drugačije izgleda, te je mnogi ni ne prepoznaju. Stari imidž otišao je u zaborav, postala je devojka isklesane građe, ima pune usne i dugu kosu. Iz plavuše je prešla u brinete, a više ne nosi ni šiške. Mada, u poslednje vreme opet se vratila svetlijoj nijanski kose.
Jedno vreme živela je u Moskvi, potom se preselila u Dubai, a onda je ljubav dovela u Srbiju. Ni jednog trenutka se nije dvoumila kada je preseljenje u pitanju, mada nije znala kako će se snaći u novoj sredini.
Međutim, ni u snovima nije slutila da će joj život u našoj prestonici biti lepši nego u Rusiji.
Udala se za Beograđanina, a kruni njihove ljubavi je dvogodišnji sin kojem se u potpunosti posvetila.
Trenutno je na Instagramu prati oko 140 hiljada ljudi. Po slikama koje objavljuje na svom profilu vodi život na visokoj nozi, ima svoj modni brend i gotovo svakog mesece otputuje ne neku novu lokaciju.
Subkultura "vanilija" odnosi se na stil života ili društvenu grupu koja preferira tradicionalne, konzervativne i "klasične" vrednosti u odnosu na alternativne, avanturističke ili ekstremne oblike izražavanja. U ovom kontekstu, "vanilija" označava pojedince koji se drže jednostavnijih izbora u svakodnevnim stvarima – od načina oblačenja do životnih aktivnosti i zabave. Za razliku od subkultura koje naglašavaju bunt ili nekonvencionalnost, subkultura vanilije priklanja se društvenim normama, umerenosti i predvidljivosti.
Na primer, u modnom svetu, stil "vanilija" može uključivati neutralne boje, jednostavne krojeve i klasičnu garderobu, dok u društvenim normama to može značiti fokus na stabilne odnose, sigurnu karijeru i umeren stil života. „Vanilije“ su bile romantične devojke, vrlo jednostavne i bez velikih nedostižnih želja.