Đorđo Armani je legendarni italijanski modni dizajner koji je stvorio jedan od najpoznatijih i najcenjenijih modnih brendova na svetu. Na pragu desete decenije živi puni plućima i trenutno uživa na Ibici sa prijateljima, a dane provodi ploveći svojom jahtom po moru, daleko od radoznalih ljudi sa prelepih plaža poznatog španskog ostrva.
Iako je 11. jula napunio 89. godina, čuveni Italijan pokazuje da su u njegovom slučaju one samo broj, te da i dalje ima snage i volje za sve ono što ga ispunjava i čini srećnim i zadovoljnim.
Svoju kompaniju, Armani, osnovao je 1975, a 2001. je priznat za najuspešnijeg kreatora Italije. Iako je odrastao u skromnim uslovima, njegova strast prema modi bila je snažna i veoma rano se razvila.
Đorđo Armani je rođen u industrijskom gradu Pjačenca u severnoj Italiji, gde je odrastao sa bratom i sestrom. Potom su se Armanijevi preselili u Milano 1949. godine. Đorđo je išao u medicinsku školu dve godine, ali ju je napustio 1957. kako bi radio kao prodavac [1]za La Rinascente (La Rinascente) robnu kuću, gde je radio sedam godina. Pored toga je radio i kao modni dizajner za Hitman, i kompaniju muške odeće Nino Čeruti (Nino Cerruti).[3] Godine 1970. postaje frilenser-kreator kako bi skupio dovoljno iskustva za osnivanje sopstvene kompanije sa partnerom Serđom Galeotijem.
Njihov cilj bio je kreirati odeću koja će biti elegantna, udobna i luksuzna, ali pristupačna široj publici. Njegov minimalistički stil, kombinovan sa vrhunskim tkaninama i pažljivim krojenjem, osvojio je srca mnogih.
Kroz osamdesete i devedesete godine, Armani je postao sinonim za luksuz i eleganciju. Njegove kreacije su postale omiljene među slavnim ličnostima i holivudskim zvezdama, koje su često nosile njegove haljine na crvenom tepihu i specijalnim događajima.
Danas, Đorđo Armani je više od samo dizajnera. Postao je ikona i globalni brend, čija paleta proizvoda obuhvata odeću, parfeme, nakit, kozmetiku, luksuzne satove i nameštaj. Njegov "Armani" logo prepoznaje se širom sveta i simbol je prestiža i besprekornog stila.
Na pragu 90. godine, Armani nastavlja da vodi svoj brend, ostavljajući neizbrisiv trag u svetu mode. Njegova upornost, talenat i vizija učinili su ga ikonom i inspiracijom mnogima. Njegova filozofija "manje je više" i danas ostaje osnovni princip mnogih dizajnera, čime je zauvek izmenio modni svet.
Uvek je smatrao da sledeće 3 navike čine ženu starijom
"Biti elegantan ne znači biti upadljiv, to znači biti zapamćen", stalno ističe.
1. Neadekvatna nega lica i tela može učiniti da žena izgleda starije nego što zaista jeste
Na primer, suva koža može učiniti da lice i ruke izgledaju više bora. Da biste to izbegli, potrebno je da posvetite dovoljno vremena i pažnje nezi kože.
2. Način oblačenja
Ako žena nosi zastarelu odeću, to može ostaviti utisak da se ne može prilagoditi modernoj stvarnosti. Nasuprot tome, ako se oblači kao tinejdžerka u svojih 50-60 godina, to nagoveštava da odbija da prizna svoje prave godine.
Da bi to izbegle, žene treba da paze na modne trendove i biraju odeću koja odgovara njihovom uzrastu, stilu i figuri. Važno je zapamtiti da moda nije samo odeća, već i dodaci, cipele i frizure, ali što je najvažnije, to je i unutrašnji osećaj.
- Kažu mi da izgledam 20 godina mlađe. Često me pitaju koja je moja tajna. Veliki deo zasluga igra genetika, to je nasledno. Moja majka je umrla u 90. godini i tada je izgledala kao da ima 65. Nadam se da će i u mom slučaju biti tako. Takođe se radi i o samokontroli: nemojte ostati budni prekasno, ne pijte previše, ne pušite. Morate razumeti sebe i baviti se sopstvenim unutrašnjim ja - kaže Armani.
3. Nedostatak fizičke aktivnosti je još jedna navika koja od zrele žene može napraviti staricu
To može dovesti do lošeg zdravlja i kondicije. Nažalost često se aludira da žena ide u teretanu samo zbog muške pažnje. To je toliko pogrešno, žena ima pravo da brine o sebi, vodite računa o svojoj voljenoj.
Ivanu Stanković potpuno transformisao
Jedna od naših najuspešnijih manekenki Ivana Stanković uvek ističe da je na njenu karijeru presudni uticaj imao upravo italijanski modni kreator.
- Armani, definitivno! On je od mene napravio to što jesam kao model. Svi su me znali kao zaštitno lice njegovog brend – a, a on ne uzima bilo koga. Takođe, izdvojila bih Donu Karan i Kelvin Klajna, jer kada se pogleda ko je sve radio za njih, veoma je teško ući u taj krug, a meni je uspevalo dve, tri godine da sarađujem sa njima. To je prestiž za svakog modela i dosta znači.
Otkrila je i kako je postala njegova muza.
- Već nekoliko puta sam dolazila na razgovore za saradnju, uvek su bili zainteresovani, ali nikako da me angažuju, jer “nešto mi je falilo”. Nisu znali šta je to. U agenciji su mi pre toga predlagali da se ošišam na kratko, nikako nisam želela da prihvatim to. Trenutak kada mi je Đorđe Armani sklonio kosu sa lica i rekao: “To je to! Hajde da se ošišaš!”, shvatila sam da nema nazad – moram! I upravo kada sam se ošišala, on je u meni video “to nešto”. Dečački izgled uz ženske crte lica, ženstvenost, neobična lepota i talenat za poziranje – to je bio fenomenalan spoj koji me je pretvorio u njegovu muzu - zaključila je Ivana.