Astronomi tvrde

Tri puta veća od Zemlje: Otkrivena deveta planeta Sunčevog sistema?

Vesti 22.01.2016. - 12:34h
Foto: Ilustracija / Shutterstock

Dvojica astronoma sa Kalifonijskog instituta za tehnologiju tvrde da su otkrili novu planetu unutar Sunčevog sistema, koju su privremeno nazvali "Deveta planeta" (Planet Nine), piše Washington post.

Reč je o zaleđenom gigantu, tri puta većem i deset puta težem od Zemlje, koji se "krije" na samom rubu Sunčevog sistema.

Astronomi Majkl Braun i Konstantin Batigin, čija je studija objavljena u časopisu "Astronomical Journal", navode da još nisu direktno posmatrali ovu udaljenu planetu, ali da imaju dovoljno dokaza o njenom postojanju.

Da "Deveta planeta" zaista postoji zaključili su na osnovu "kretanja nedavno otkrivenih patuljastih planeta i manjih svemirskih objekata van Sunčevog sistema", kako su naveli.

Poravnanje pet planeta: Poranite i uživajte u retkom spektaklu na nebu!

"Ta mala svemirska tela imaju orbite na koje po svemu sudeći utiče gravitacija skrivene planete", navodi se u studiji dvojice astronoma koji veruju da je nekada davno planeta odgurnuta duboko u svemir pod dejstvom gravitacionih sila Jupitera i Saturna.

Astronomi smatraju da je gotovo nemoguće direktno posmatrati ovu planetu koja je 20 puta udaljenija od Neptuna i deset hiljada puta manje svetla od Plutona.

"Od antičkog doba do danas, čovek je otkrio svega dve planete, a ovo bi bila treća", kazao je Braun, navodeći da veliki delovi našeg Sunčevog sistema još uvek nisu istraženi.

Razmena sadržaja