Treći ponedeljak u prvom mesecu godine

Iza "tužnog ponedeljka" krije se marketinški trik

Praznici su se završili i svi su se uglavnom vratili poslu, računi su ispražnjeni...

Vesti
16:32h Autor:
Iza "tužnog ponedeljka" krije se marketinški trik
Foto: Shutterstock

Današnji dan, ponedeljak 20. januar, prema naučno neutemeljenim teorijama smatra se najdepresivnijim danom u godini - takozvani "tužni ponedeljak" (blue monday) svake godine pada na treći ponedeljak u prvom mesecu godine.

Ovu teoriju je uspostavio pre 14 godina psiholog Klif Arnal, koji je argumentovao sa nekoliko stvari - vremenske prilike su redovno loše iako su dani duži, praznici su se završili i svi su se uglavnom vratili poslu, računi su ispražnjeni, a većina je već shvatila i da neće uspeti da ispuni svoje novogodišnje odluke. Uz to, leto se čini jako dalekim.

Sve skupa, kažu psiholozi, rezultira tugom i niskim nivoom motivacije.

Međutim, ove tvrdnje nemaju nikakvo naučno utemeljenje, dok je "tužni ponedeljak" zapravo obični marketinški trik, budući da trgovci na današnji dan obično daju i popuste na proizvode koji bi trebalo da poprave raspoloženje.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs