Marija Montesori, po čijem načinu učenja i vaspitanja se otvara sve više škola i vrtića, bila je veliki pedagog i još u prošlom veku pokušavala je da promeni brojne stavove o vaspitanju dece.
Marija Montesori je rođena 1870. godine i bila je prva žena u Italiji koja je upisala i završila studije medicine. Dugo je radila u bolnici kao asistent na odeljenju sa decom „van sistema”.
I sama je osmislila razna didaktička pomagala, pokazala da učenje ne počinje od nastavnika, već od učenika, i smatrala je da decu ne treba terati da uče, već im treba obezbediti podsticajno okruženje koje će ih pozvati na razmišljanje i razmišljanje. istraživanja.
Time bi se, smatrala je, zadovoljile dve važne dečije potrebe – podsticanje njihove prirodne radoznalosti i učenje kroz igru. Zato je glavna misao vodilja svih Montesori institucija koje su usvojile njen metod obrazovanja „Pustite decu da uče sama“.
Marija je dugo radila u bolnici kao asistent na odeljenju sa decom, prenosi Story.hr
1 . Deca upijaju i uče najviše iz onoga što ih okružuje
2 . Ako ste iskreni prema svom detetu, ono će naučiti šta je poštenje
3 . Ako se dete oseća bezbedno, učiće i verovati ljudima
4 . Ako dete često grdimo, ono će naučiti kako da osuđuje druge
5 . Ako dete često hvalimo, ono će naučiti da ceni druge
6 . Ako smo neprijateljski raspoloženi prema detetu, ono će naučiti da tuče i vređa druge
7 . Ako dete često ismejavaš, ono će postati stidljivo
8 . Ako detetu često govorimo da mora da se stidi svojih postupaka, ono će stalno osećati krivicu
9 . Ako svoje dete često ohrabrujete, ono će imati veliko samopouzdanje
10 . Ako dete ima stalnu podršku, biće nezavisno i samostalno
11 . Ako dete živi u prijateljskom okruženju, naučiće kako da pronađe ljubav
12 . Nikada ne govorite loše o svom detetu – čak ni kada ga nema, čak ni pred njim
13 . Umesto da kritikujete njegov karakter, koncentrišite se na ono dobro u njemu. Tako neće biti mesta za loše
14 . Budite uvek spremni da pomognete svom detetu, kao i da odete kada vidite da je sasvim dobro
15 . Pomozite detetu da rano upozna svet oko sebe, posebno ako je okruženo mirom i ljubavlju
16 . Poštujte dete i kada pogreši, ono će brže znati da ispravi grešku
17 . Uvek slušajte i odgovarajte na pitanja i zahteve vašeg deteta – tako će ono znati da ste tu za njega
18 . Pazite kako se ponašate pred detetom, jer ono upija naše ponašanje
19 . Poštujte dete koje se odmara, posmatra aktivnosti druge dece ili razmišlja o nečemu. Nemojte ih terati da se bave drugim aktivnostima. I deca treba da razmišljaju
20 . Da bismo zaista živeli, moramo naučiti da koristimo stvari i volimo ljude... Ne da volimo stvari a koristimo ljude
21 . U centru obrazovanja treba da bude sama osoba. Uvek treba imati na umu da se čovek ne razvija na fakultetu, njegov mentalni razvoj počinje čim se rodi i najjači je u prve tri godine života.
22 . Ne možemo naučiti dete kako da bude umetnik, ali mu možemo pomoći da razvije 'oko koje vidi', 'ruku koja sluša', 'dušu koja oseća'