Obratite pažnju

6 signala da vašom kućom gospodari negativnost i tenzija: Ovako ćete spasiti sebe i ukućane od stresa i bolesti!

Ako ovo izbacite iz života, dobićete zdravlje, blagostanje i dugoročnu sreću

Porodica 16.08.2018. - 12:10h Autor: Zelena učionica
Foto: Profimedia

Kao roditelju, stres vam sigurno nije nepoznat pojam, već normalan deo života. Drugim rečima, ko nije prošao kroz trening nerava zvani odlazak na spavanje ili imao u kući malog izbirljivca koji odbija gotovo sve što mu se stavi na tanjir - taj i ne zna šta je stres.

 

Ipak, ono što možda ne znate, jeste kako vaša frustracija i nervoza utiču na decu i njihov nivo stresa. I dok trepnete, može se desiti da vaša, nekad staložena i mirna kuća bude ispunjena vikom, nervozom i plačem do zacenjivanja.


Ne postoji način da se potpuno oslobodite stresa, ali apsolutno je moguće umanjiti ga. Eksperti su pronašli šest ključnih znakova da je stres iznad prihvatljive granice i savetuju kako da problem rešite.

 

1. Niko ne spava kako treba

 

Kada vam je nivo stresa neprekidno povišen, spavanje je jedna od prvih stvari na koju se to odrazi. Dodatno, nedostatak sna vas može učiniti još nervoznijim, džangrizavim i, naravno, doneti još više stresa. Ako se pronalazite u ovome, pokušajte da promenite pravilo - svake večeri stavite decu u krevet pola sata ranije nego inače, a vi takođe lezite pola sata ranije nego obično.

 

Bolovi su posledica negativnih emocija: Svaka donosi bolest određenom organu!

foto: Shutterstock

2. Vičete jedni na druge više nego inače

 

Nije neka mudrost zar ne? Što više osećamo stres, više vičemo i svađamo se sa ukućanima. Spuštanje glasa pomaže, kao i to da pokušate da posvetite vreme jedni drugima. Jednostavno lezite, zagrlite se i dišite. Značiće i deci i vama.

3. Imate manje zajedničkih obroka

 

Tužna istina: Kada ste vi ili vaš partner pod stresom i nervozni, vrlo je verovatno da će starija deca pokušati da izbegnu zajedničke večeri kako ne bi naleteli na vaš ispad besa.

 

Da biste večeru ponovo učinili prijatnom za sve, predložite da svaki član porodice napiše na papirić po jednu lepu stvar o nekom drugom članu i to ubaci u teglu na sredini stola. Tokom obroka izvlačite papiriće i čitajte na glas. Može da pomogne da se deca više raduju večeri i odličan je način da se pohvale za neke dobre stvari koje su uradili.

 

4. Vaše dete se povlači u sebe

 

Tokom perioda povišenog stresa, neka deca se jednostavno isključe iz spoljnog sveta. Starija deca se, recimo, mogu češće zatvarati u svoju sobu, a mlađi mogu prestati da traže da idu kod drugara ili da im drugari dolaze.

 

Bez kiča, šarenila i gomile prašine: Uklopite figurice i suvenire u enterijer da izgleda stilski i prefinjeno! (FOTO)

foto: Shutterstock

Rešenje je u razgovoru. Pričajte što više sa svojom decom. I ako osećate da ste pod stresom, to im i recite. I kažite da ćete sada prošetati u prirodi da pokušate da upijete pozitivnu energiju. Neka vide da pokušavate da rešite taj problem i da ne Proverite da li vam je hitno potreban duhovni detoks: izbacite iz duše potisnutu negativnu energiju bežite od toga.

 

5. Svi ste bolešljivi

 

Bez obzira na uzrast, hronični stres uzima danak. Mlađa deca mogu se žaliti na bol u stomaku i noćne more, a tinejdžeri na glavobolje. Odrasli uglavnom stres osećaju u vratu, ramenima i leđima. A svi zajedno uglavnom imaju problem sa snom.

 

Zato nije čudno što, kad je cela porodica pod stresom,imuni sistem to odmah pokaže. Osim ranijeg odlaska u krevet, počnite da praktikujete i što redovnije pranje ruku, vežbe i zdravu ishranu. I, možda će vam to zvučati očigledno, ali pokušajte da se klonite izvora stresa.

 

Dobar način za to može biti da se redovno okupljate oko zajedničkih aktivnosti, bilo to gledanje nekog filma, igranje društvene igre ili odlazak u šetnju.

 

Kuća Sandre Bulok je nešto stvarno posebno: Romantičan enterijer, dvorište da ti pamet stane! (FOTO)

foto: Shutterstock

6. Uvek jurite negde

 

I deca i vi. Jurnjava s jedne vanškolske aktivnosti na drugu odličan je način da povećate nivo stresa, stvorite tenziju, glavobolje, bolove u stomaku i gomilu drugih ne tako prijatnih pratećih efekata. Ako osetite da ste preterali, pritisnite pauzu.

 

Recimo da jurite na trening s detetom, kasnite, a ne možete da pronađete ranac, stanite. Udahnite deset puta duboko. Bolje je da malo zakasnite ali odete smireni, nego da stignete na vreme uz tenziju i nervozu.

 

A dugoročna strategija?

 

Shvatite ozbiljno zadatak uspostavljanja ravnoteže u svom domu. Ne preterujte. I deci i vama je potreban odmor s vremena na vreme.

 

Letovanje leči bolje od tableta: Morska voda rešava ovih 10 problema!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.