Tokom svih ovih godina, sinonim za kvalitet, luksuz, sofisticiranost, lepotu i moć krasi ime Đorđa Armanija. Legendarni dizajner proslavlja 50 godina od osnivanja svog prvog butika, a to je velika prekretnica kada je modni brend u pitanju.
Đorđo Armani svoj brend je osnovao u Milanu davne 1975. godine. Još tada je i dalje Italija bila zemlja poznata po špagetama, ali je Đorđo Armani zajedno sa još istaknutim dizajnerima poput Valentina Garavanija i Đanija Versačea, uspeo je da učini Italiju zemljom mode, a grad Milano modnom prestonicom.
Od samog nastanka brend je uticao na transformaciju modnih trendova i postao je globalni simbol stila koji nije nametljiv, i koji se zasniva na reinterpretaciji klasičnog.
Kako najbolje proslaviti 50 godina nekog brenda od toga da svoj rad istaknete i ponovo predstavite svima? Đorđo Armani odlučio se da 50 godina svoje modne kuće obeleži tako što će predstaviti svoju arhivu u fizičkom i digitalnom formatu. Punu prezentaciju imaće tokom Nedelje mode u Milanu 24. septembra, kada će ujedno i predstaviti svoju kolekciju za proleće/leto 2026.
"Armani/Archivio" predstavlja arhivu od hiljadu ženskih i muških komada koje je kreirao sam Đorđo Armani tokom svoje dugogodišnje karijere, a koja je prvo predstavljena digitalno. Lansiranje ove arhive, nateralo ga je da okupi zvezde sa kojima bi zajedno proslavio, a to je najbolje uklopio tako što je proslavu organizovao tokom Venecijanskog filmskog festivala, mestu gde su najveće zvezde sveta trenutno.
Nakon Venecije, komadi će biti prikazani u buticima u vidu prezentacije širom sveta, kao deo njegove kampanje i proslave 50 godina postojanja brenda.
Odlučivši se da zameni crveni tepih večerom u korist Globalnog humanitarnog tematskog fonda UNICEF, zvezde su na ovom događaju svojim kreacijama na nekoliko sati zasenile i sam Venecijanski filmski festival.
Put globalne slave Đorđa Armanija započet je saradnjom sa holivudskim zvezdama, a zvezde su naravno bile tu da ispoštuju dizajnera, u koga se kunu kada je izbor za dobitnu kombinaciju na crvenom tepihu u pitanju. Đorđova muza Kejt Blančet, bila je među prvim zvanicama koja nije propustila da ne dođe. Od ostalih poznatih ličnosti istakli su se Rouzi Hantington Vajtli, Džema Čen, Kejtlin Dever i mnogi drugi.
Ova večera može se nazvati uvertirom pred pravu proslavu koja će se dogoditi na Nedelji mode u Milanu.
Kako je nastala i kako se razvijala modna kuća Đorđo Armani?
Đorđo Armani veruje u udobnost i snagu jednostavnosti, što mu je oduvek omogućilo da ima lojalne klijente, jer bi znali da to što kupe kod njega, mogu da nos sada i zauvek.
Rođen u Pjačenci 1934. godine, Đorđo Armani je pre svog globalnog carstva radio kao izlagač u robnoj kući, a onda je postao frilens dizajner i dizajner za modne kuće poput Nina Čerutija. Ključni momenat u karijeri Armanija dogodio se te 1975. godine kada je zajedno sa svojim životnim i poslovnim partnerom Serđom Galeotijem, osnovao modnu kuću u Milanu koja će nositi ime Đorđo Armani.
Za to vreme, može se reći da je njegova filosofija bila revolucionarna, bez jarkih boja i ekstravagancije koja je krasila sedamdesete godine. Armani je tada ponudio čistije linije, neutralne tonove i jednostavnost. Pravi opozit burnim sedamdesetim godinama.
Prepoznatljivost je stekao najpre u muškoj modi, kada je dekonstruisao klasičan muški sako, učinivši ga mekšim i udobnijim. Odatle je krenula njegova revolucija ka ženskoj modi, kada je tokom osamdesetih ostao upamćen po moćnim odelima sa naramenicama. Tada je takav stajling bio uniforma za ambiciozne žene koje u korporativnom svetu u kom dominiraju muškarci, pokušavaju da se istaknu.
Nije bilo potrebno dugo da Armanijev stil pređe granice Italije i istakne se globolno. Angažovanjem u filmu "Američki žigolo", Holivud je postao očaran Armanijem i od tada je on njihov dizajner za siguran dobitak na crvenom tepihu. Njegove kreacije ostale su simbol luksuza koji dugo traje.