Bilo je divno proći Beogradom na vodi i videti nagrađivanu modnu dizajnerku Suzanu Perić, kako nas nasmejano dočekuje. Pozitivne energije nije bilo u manjku, jer zrači harizmom koja kroz pozitivnost, dopire do ljudi u širokom radijusu.

Svom uspehu često se raduje, ali i svoje neuspehe zna da prigrli, jer iz njih kako tvrdi, može dosta da se nauči, čak i najvažnije lekcije.

Od Kine do Napulja, od Milana do Pariza, uhvatiti je kada prezentuje kolekcije po svetu je teško, ali dostižno. A kada je jednom uhvatite, svašta novo i zanimljivo možete čuti i ne može vam biti dosadno. Njena kolekcija inspirisana plavim safirom, očarala je ljude u Kini, otvarajući tako put srpskoj modi da prodre na azijsko tržište.

suzanaperic4.jpg
Suzana Perić Foto: ATA Images

"To su te pastelne boje od plavog safira, one odlaze kasnije u tulila boju, uvek imamo neku poveznicu sa trendom, i tako i bude inspiracija."

1. Nedavno ste imali prezentaciju u Kini i Napulju. Šta Vas je navelo da imate reviju u Kini, iako ta zemlja ne pripada velikoj modnoj četvorci?

Jednostavno, ja sarađujem u sklopu "Serbia Fashion Week-a", organizacije kojoj pripadam 15 godina. Od samog početka zajednički pravimo taj proboj. Kao pojedinac ne možeš se probiti  u globalnom svetu mode, ali možeš da se probiješ, ako imaš svoju matičnu kuću.

U Kini se otvorila velika mogućnost, i sada je to jako popularno. Ne samo zato što Srbija ima jako dobre veze sa Kinom, nego zato što je popularno imati prezentaciju, revjiu i sajam na nekom mestu, i onda kao ponudu od "Serbia Fashion Week-a", dobila sam da se zajedno sa Evropskim komitetom mode predstavimo.

Zajedno sa “Serbia Fashion Week” ja sam to prihvatila i to je stvarno jedan veliki izazov bio, s obzirom na to da Kina nije modno tršište.

Prvo, velika stvar je što obožavaju Srbiju. Sa druge strane, imali smo dobru prezentaciju, reviju sa Pariske nedelje mode malo smo prilagodili i prezentovali tu, a sa druge strane, sajam je bio jako dobro organizovan, i naši neki privrednici iz Srbije su tu, sticajem okolnosti, bili sa svojim nekim produktima. Takođe, velika mogućnost osvajanja globalnog tršišta.

Screenshot 2025-06-25 132527.jpg
Revija u Kini Foto: Printskrin@ Misa Ciric, Diaspora group/YouTube

Kod njih nije samo to, kako smo mi misli, masovna proizvodnja, osrednji i jeftni brendovi, nego je isto tako velika potražnja za luksuznim brendovima i pogotovo cene ako si ti napravio ogroman uspeh u Evropi.

2. Koliko ste ponosni na to što ste Vi predstavljali Srbiju?

Jako sam ponosna, išla sam sa svojom ćerkom koja studira prvu godinu dizajna, i jako puno nam je pomogla.
Bilo je jako naporno, zato što je trebalo da iz Šangaja odemo za Ningbo, gde se to održavalo, i to je dosta novo tršište, dosta novi ljudi.

Screenshot 2025-06-25 132437.png
Revija u Kini Foto: Printskrin@ Misa Ciric, Diaspora group/YouTube

Ponosna sam što je apsolutno sve proteklo i više nego od mojih očekivanja, pogotovo što sam predstavljala "Serbia Fashion Week" i pomogla da u njihovo ime potpišemo memorandume sa modnim univerzitetima u Kini, koji su napravili sada ugovore sa Univerzitetom Mihajlo Pupin u Zrenjaninu, tako da i to je jedna velika spona, a nama modni fakulteti stvarno trebaju.

3. Šta Vam je bila inspiracija iza te kolekcije?

Screenshot 2025-06-25 132426.png
Revija u Kini Foto: Printskrin@ Misa Ciric, Diaspora group/YouTube

Ove godine inspiracija je bio magični safir, a to jeste zato što mi radimo za sezonu unapred, dve sezone unapred prezentujemo kolekcije, a u safiru se nalazi sve te boje koje su sad aktuelne. To su te pastelne boje od plavog safira, one odlaze kasnije u tulila boju, uvek imamo neku poveznicu sa trendom, i tako i bude inspiracija. Ne može inspiracija da bude kao da govorimo o umetnosti, da to bude lovorov list. Ne može, zato što mora da se prilagodi autorskom pečatu i brendu.

4. Šta je ono što se ljudima u Kini najviše dopalo?

Screenshot 2025-06-25 132457.png
Revija u Kini Foto: Printskrin@ Misa Ciric, Diaspora group/YouTube

Dopala im se serioznost, prvo na koji “Serbia Fashion Week” prezentuje svoje kreatore. Što se tiče kolekcije, nisu mogli da veruju da to nije pozicionirano. Sad to zvuči arogantno, ali da to nije isto sa svim luksuznim brendovima po načinu izrade, načinu prezentacije, istoriji, serioznosti kojoj mi pristupamo u dizajnu, poslu, priči koja iza toga stoji, i na način koji mi vidimo modu, ne samo kao masovnu proizvodnju.

5. Po čemu se razlikuje stil dama iz Azije, nasrpam Evropljanki?

Suzana.jpg
Suzana Perić Foto: Privatna Arhiva

One imaju dosta te nacionalne nošnje, što ja ne smatram da je okej. Dosta su povezani tim nekim nacionalnim motivima u stilu oblačenja. I imaju, rekla bih, dosta čistiji stil. Ako je moda da to bude avangardnije malo. Avangardno je i dosta prolagođeno modernizaciji. Nose često različte boje kose. Meni su neke izgledale kao one devojke koje crtamo putem veštačke inteligencije. Dosta imaju avangardni i futuristički način odevanja, što u Evropi nije baš tako. Mi smo još uvek u damskom stilu i ženstvenom i sofisticiranom. Kod njih je to malo drugačije.

"Ženstvenost mi je, ne mislim ja sad njanjavost, mislim ženstvenost u bilo kojem smislu, neko ko jako puno radi na sebi, ne zarad egoizma, nego zbog toga da bude dobar drugome."

6. A kada ste spomenuli veštačku inteligenciju, kako Vi vidite to inkorporiranje u dizajnu?

Fenomenalno, ja sam jako srećna što se to pojavilo. Ne može svako. Morate da znate šta tačno tražite i kako tražite. I to sve je jako dobro. Ja se tehnologije uopšte ne bojim, smatram da što više dolazi, treba da dođe. Primenjujem je od prvog momenta, učim sve te neke nove stvari, i mnogo radim na tome. To je toliko informacija na jednom mestu koje mi pomognu da moja vizija, moja mašta, moja kreativnost dobije autentičan pečat, da uradim brže nego što bih ranje po Guglu, po knjigama.

suzanaperic5.jpg
Suzana Perić Foto: ATA Images

7. Koju poznatu stranu ličnost posebno cenite i voleli biste da ponese Vaše kreacije?

Obožavam Hajdi Klum, nekako smo zajedno stasavale, generacijski, i ostala je jako interesantna. Volim Amal Kluni, zato što ja volim pametne žene. I ne smatram da je moda isključivo samo za stoprocentnu lepotu. Meni moda dobija izražajnosti, kada se ličnost i moda spoje. Volim nju, volim Anđelinu Džoli, volim Demi Mur, zato ja volim svoje žene.

profimedia-0998781591.jpg
Hajdi Klum Foto: IPA / SplashNews.com / Splash / Profimedia

No, Hajdi Klum mogu da istaknem kao nekoga koga bih volela da bude zaštitno lice moje kolekcije. Klaudija Šifer i Hajdi Klum, to su dve osobe koje su ostale osobe, a ja jako cenim ličnost.

8. Koja je dama koja nosi kreacije Suzane Perić? Kako biste je opisali?

Ona je prevoshodno žena. Ja ne volim kada žensko izgubi tu svoju bazičnu stranu. Ženstvenost mi je, ne mislim ja sad njanjavost, mislim ženstvenost u bilo kojem smislu, neko ko jako puno radi na sebi, ne zarad egoizma, nego zbog toga da bude dobar drugome. Ako ne radiš na sebi dovoljno i ne napraduješ, ti nisi dobar ni najbližima.

suzana-peric.jpg
Suzana Perić editorijal Foto: Andreja Damnjanović

Znači neko ko se ne plaši novih stvari. Žena koja je apsolutno smela u smislu da po cenu i čak nekad gubitka, izabere haljinu koju ona želi da izabere i iznese na pravi način. Koja nema potrebu isticanja ženskih atributa samo kroz tu haljinu, nego kroz stav kako će je izneti i koja bira svesnost.

I žena koja ima tradiciju. Jer nekad obična bela košulja koja ima jedan novi detalj sa našim potpisom znači puno više nego haljina koja ima sto Svarovski komada.

9. Da li možemo da očekujemo i kolekciju Suzana Perić Home, kad već nižete uspehe za uspehom?

suzanaperic2.jpg
Foto: ATA Images

Ono što ima naš potpis mora da traje. I mora da ima i cenu i mora da traje. To je jako teško i to je moja filosofija.
Home linija je nešto što želim, što mi je najveća strast, ali za to treba ozbiljna organizacija i nadam se da će biti.

U nastavku pogledajte video-izveštaj sa revije Suzane Perić u Kini:

00:35
Revija Suzane Perić u Parizu Izvor: Michel Dupre