Kada se svet ubrzano menjao oni su presporo reagovali: Na površinu je isplivala prljava tajna Viktorijinih anđela

San svake žene je da izgleda kao one ili da li je?

Moda
Kada se svet ubrzano menjao oni su presporo reagovali: Na površinu je isplivala prljava tajna Viktorijinih anđela
Foto: Reuters / Charles Platiau

Svi koji su rasli 90-ih i ranih 2000-ih imaju jasnu sliku u glavi kako treba da izgleda jedan od Viktorijinih anđela. Brend donjeg veša Viktorija sikret, prošao je kroz pravi roler koster uspeha, iako su možda neki to zaboravili.

Osnovao ga je Roj Rejmond 70-ih godina prošlog veka koji je želeo da napravi donji veš koji će nositi žene, ali za muškarce. Želeo je da muškarci budu slobodni da kupuju ovaj veš za svoje žene.

Međutim nekoliko godina kasnije, prodao je svoj butik Lesliju Veksneru, čoveku koji je promenio sve.

Viktorijini Anđeli
foto: Fonet

On je želeo da njegovi kupci budu žene i one su mu bile ciljana meta. Boje, tekstura i stil u sebi su imale dašak glamura i želeo je da njegov veš odaje dozu evropskog luksuza.

Sav taj senzualni i romantični uticaj napravio je ovaj brend veoma popularnim. 1995. organizovana je njihova prva modna revija i bila je potpuni hit. Ovo je bila era top modela i sve vezano za njihov nastup je potsećalo po malo na burlesku. Tako su nastali anđeli!

Ove žene su bile savršene, ili su barem ostavljale takav utisak, što je brend i želeo da postigne. Direktor njihovog marketinka jednom prilikom je izjavio:

"Žene moraju da pomisle, želim ovako da izgledam, želim da imam takv duh, samopouzdanje i snagu"

Ali ni jedan uspeh ne traje večno. Prljava tajna Viktorijinih anđela je isplivala na površinu. Polako su krenule optužbe prema brendu za objektivizaciju žena, što tera decu da drže djete, a odrasle žene padaju u depresiju. Rađene su čak i studije koje su pokazale da Viktorijini anđeli promovišu nerealan izgled ženskog tela i postavljaju nerealne standarde lepote.

Viktorijini Anđeli
foto: EPA / Sherwin

Čak su i sami anđeli patili, Adrijana Lima je tada izjavila da ne pije vodu 12 sati pre revije da bi izgledala mršavije i imala ravan stomak. Aleksandra Ambrozijo je praktikovala djetu od 3 meseca pre revije kada je unosila samo 1200 kalorija dnevno.

I pored svega toga, brend nije želeo da odstupi od svoje politike i promeni je.

Kada je Karli Klos odlučila da napusti Viktorijine anđele izjavila je: Nisam se osećala kao da je ovo imidž koji želim da predstavljam i koji šalje poruku mladim ženama širom sveta koju ja želim da pošaljem o tome šta znači ženska lepota.

Odbili su da prime u svoju ekipu transrodnu osobu i slepo su se držali ideje o savršenom telu.

Ipak 2018. stvari su se konačno promenile.

Model koji je bolovao od bolesti vitilogo, što je nedostatak pigmentacije na delovima kože, po imenu Vini Harlou pojavila se na reviji kao jedan od anđela.

Vini Harlou
foto: Jason Mendez / INSTAR Images / Profimedia

Kasnije su u svoj tim primili i Valentinu Sampaijo koja je brazilski transrodni model. Takođe su ponudili ugovor i tamnoputom transrodnom modelu i blogerki Emiri D Spein.

2019. Lorena Duran je postala prvi krupniji model koji je radio za ovaj brend.

Viktorijini anđeli su nekada predstavljali čisto savršenstvo i izgledali kao žive barbike, a sada daju prostora ženama prepoznatljivim po svojim dostignućima, a ne samo savršenim telima.

Neke od novih lica koja predstavljaju brend Viktorija sikret su Megan Rapino, Paloma Elseser, Prijanka Čopra, Adut Aket i Amanda de Kadenet.

Viktorija Sikret
foto: SOPA Images Limited / Alamy / Alamy / Profimedia

Pored toga i butici im se menjaju, umesto jarko crvene biraju mirnije i jednostavnije tonove, lutke su im različitih veličina i oblika, takođe proslavljau i majke što ranije nije bio slučaj, a sada imaju kolekciju i za trudnice i dojilje.

Glavni direktor brenda Martin Vaters zaključio je da kada se svet ubrzano menjao oni su presporo reagovali.

Bonus video:

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs