Neki ljudi deluju kao da su prirodno simpatični. Bilo da je reč o kolegi, klijentu, konobaru ili komšiji, ljudi koje drugi rado prihvataju uvek pokazuju iskreno interesovanje i radoznalost za one oko sebe. Ne koriste velike gestove niti bombastične izjave, već male, svakodnevne navike koje signalizuju toplinu, pažnju i poštovanje.

Lorejn Li, psihološkinja za "MakeIt" kaže da je dopadljivost i simpatičnost jako važana u velikom broju poslova.

"Ljudi žele da rade sa onima koje zaista vole. Ali to ne znači da treba biti lažan ili neiskren, niti da je to urođena osobina. Simpatičnost je veština, i svako može da je nauči. Evo pet navika koje krase veoma dopadljive ljude", piše Lorejn Li u autorskom tekstu.

Posao
Ne koriste velike gestove niti bombastične izjave, već male, svakodnevne navike koje signalizuju toplinu, pažnju i poštovanje. Foto: Shutterstock

Pamte sitnice

Oni se sete projekta o kojem ste pričali prošle nedelje i pitaju kako napreduje. Pamte koju kafu uvek naručujete. Znaju da vam dete igra fudbal i pitaju kako je prošla utakmica. Sve su to suptilni znaci da vas zaista slušaju dok govorite o svom životu. Pamćenje malih detalja najjednostavniji je način da pokažete da vam je stalo. Poruka je jasna: "Važan si mi dovoljno da sam te upamtio."

Probajte ovo: nakon sastanka ili opuštenog razgovora, zabeležite jednu sitnicu koju ste saznali o drugoj osobi. Sledeći put se setite da pitate za to, tako pokazujete brigu i pažnju.

Ne preuzimaju zasluge za tuđi uspeh

Njihova omiljena fraza može biti: "To je bila [ime osobe] sjajna ideja." Bez oklevanja ističu kolege, prijatelje i saradnike, posebno javno. Češće ćete od njih čuti "Marija je predložila…" nego "Ja sam odlučio…"

Posao
Ne preuzimaju zasluge za tuđi uspeh Foto: Shutterstock

Davanje zasluga gradi poverenje i lojalnost. Ljudi žele da rade sa onima koji umeju da podignu druge.

Probajte ovo: na sledećem sastanku ili u grupnom razgovoru, pohvalite nekoga za doprinos. Ne košta ništa, a ostavlja snažan utisak.

Odgovaraju svima

Nije važno da li je poruka stigla od direktora ili pripravnika, svako dobije odgovor. To ne znači da uvek kažu "da". Ali i kratak odgovor pokazuje poštovanje. Ljudi pamte kako ste ih tretirali, a ignorisanje nikada ne prija.

Probajte ovo: ne nestajte bez traga. Ako vam treba više vremena, napišite makar: "Hvala za ovo, javiću se do utorka." To gradi poverenje.

Priznaju kada greše

Posao
Priznaju kada greše Foto: Shutterstock

Od njih ćete čuti: "Moja greška" ili "U pravu si, nisam videla to."

Umesto da se prave da sve znaju, oni prihvataju sopstvene greške, i time daju primer drugima. Priznavanje krivice gradi više poverenja nego pokušaj da izgledate savršeno. Ranljivost vas čini bližim i uverljivijim.

Probajte ovo: sledeći put kad osetite potrebu da se branite, recite: "U pravu si, trebalo je da postupim drugačije." To otvara vrata iskrenom odnosu.

Odvajaju vreme i za "nevažne" razgovore

Kratki razgovori u hodniku. Sitna priča pre sastanka. Pitanje: "Šta ti je bio najlepši deo vikenda?"

Veoma dopadljivi ljudi ove interakcije smatraju značajnim, a ne sporednim. Oni su prisutni i u tim kratkim trenucima.

Ovi momenti možda deluju mali, ali vremenom se sabiraju. Oni vas čine humanijim i grade jače veze.

Probajte ovo: sledeći put kada osetite da žurite kroz razgovor, zastanite i postavite još jedno pitanje. Pažljivo poslušajte odgovor. Prisustvo u tom trenutku ostavlja dug trag.

Stil/Nova

03:31
"NE MOŽETE OČEKIVATI POZITIVNE REAKCIJE RADNIKA ZA POSAO KOJI JE TEŽAK" Bušatlija: Veliki je problem što za njih nema zaštite! Izvor: Kurir televizija