pogledajte

3 ključne razlike koje izdvajaju lidera od menadžera: Pravi vođa inspiriše ljude oko sebe!

Za jednu uspešnu organizaciju potrebno je imati niz ljudi koji igraju različite uloge, kako bi se stvari glatko odvijale. Neke od uloga lako je definisati, dok neke imaju zbunjujuće granice kao što je, na primer, razlika između menadžera i vođa.

Zanimljivosti 09.01.2021. - 17:59h Autor: Stil / Bizlife.rs
Foto: Profimedia

Možete istovremeno biti i menadžer i vođa, ali to što ste fenomenalan vođa nije garancija da ćete biti i dobar menadžer, i obrnuto. U čemu je razlika?

Ovo su tri ključne razlike između vođa i menadžera:

 

1. Vođa se bavi inovacijama a menadžer administracijom

 

To znači da je vođa taj koji dolazi s novim idejama i podstiče organizaciju na razmišljanje prema budućnosti. Vođa mora konstantno da bude na oprezu i razvija nove strategije i taktike. Mora biti upoznat s najnovijim trendovima, istraživanjima i veštinama.

 

S druge strane, menadžer održava ono što je već uspostavljeno. To je osoba koja održava kontrolu jer bi u suprotnom nastao nered u organizaciji. Menadžeri takođe uspostavljaju ciljeve i merila, te analiziraju, ocenjuju i tumače rezultate. Takođe moraju da znaju koja osoba Oni takođe moraju da znaju koja osoba je najbolja specifični zadatak.

2. Vođa inspiriše, a mendžer kontroliše

 

Vođa inspiriše ljude da daju sve od sebe i zna kako da uspostavi tempo za ostale u grupi. Vođstvo nije ono što vođa radi nego ono što ostali rade kao odgovor na njegovo vođstvo. Ako se neko odluči da vas prati vas jer ste ga inspirisali, to znači da ste stvorili poverenje unutar kompanije, a to je vrlo bitno za poslovanje koje se ubrzano menja i zahteva ljude koji će verovati u misiju kompanije.

 

Menadžeri nastoje da održe kontrolu nad ljudima tako da im pomažu da razviju sposobnosti i izvuku iz sebe najbolje talente. Kako bi to što bolje postigli, menadžeri moraju da poznaju ljude s kojima rade i razumeju njihove interese i strasti.

 

3. Vođe pitaju “šta” i “zašto”, a menadžeri “kako” i “kada”

 

Da bi bili u poziciji da pitate “šta” i “zašto” morate biti kadar da izazovete svoje nadređene i upitate ih zašto se preduzimaju određene akcije. Dakle, to znači da ćete pružiti otpor višem menadžmentu jer smatrate da je za dobrobit kompanije trebalo preduzeti neke druge mere. Ako kompanija doživljava neuspeh, zadatak vođe je dođe i kažei: Šta smo naučili iz ovoga?Kako možemo iskoristiti ovu informaciju da bismo razjasnili naše ciljeve ili se poboljšali?

Umesto toga, menadžeri zapravo ne razmišljaju o tome šta neuspeh znači. Njihov posao je da pitaju “kako” i “kada” i izvršavaju posao u skladu s tim. Oni prihvazaju staus quo i više nalikuju vojnicima. Znaju da su naredbe i planovi ključni te da je njihov posao da se orijentišu na trenutne ciljeve kompanije.

Uprkos svemu ove dve uloge imaju i sličnosti. Najbolji menadžeri takođe su vođe. Osoba može biti i jedno i drugo, ali potrebno je vremena kako bi se došlo do toga.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...