Osnivač japanskog auto giganta Tojote, Sakiči Tojoda, u svakodnevnom životu je koristio pravilo "petorke". Ovo pravilo mu je pomoglo da nađe odgovore na sva pitanja i rešenje za mnoge probleme.
Ovo je pravilo:
5 ZAŠTO strategija:
Na primer, želite da kupite zlatni prsten. Postavite prvo sebi pitanje: Žašto želim da imam ovaj prsten?
Ovo je vaše prvo zašto.
Odgovorite sebi: Zato što želim da mi svi prijatelji zavide.
Zašto broj 2.: "Zašto želim da mi svi prijatelji zavide?"
Odgovor: Zato što želim da budem bolji od njih.
Zašto broj 3.: "Zašto želim da budem bolji od njih?"
Odgovor: "Zato što sam nesiguran u sebe."
Zašto broj 4.:"Zašto sam nesiguran u sebe?"
Odogovr: "Zato što se ne razvijam, ne napredujem, ja sam obična osoba."
Zašto broj 5.: "Zašto se ne razvijaš?"
Odgovor: "Jer se bojim poteškoća i ne mogu da napustim zonu komfora."
I kakve veze ima prsten s tim?
Sakiči Tojoda nas uči da je odgovor na peto "zašto" skriven glavni razlog, koji je teško otkriti na prvi pogled. A vaš odgovor na peto "zašto" vam otvara sadašnjost.
Ovo je vrlo efikasna metoda koja otkriva zapravo ono što se bojite da priznate sebi i što zaista želite.