Put ka uspehu

Dnevnik poslovne žene: Snaga je imenica ženskog roda!

Sanda Savić – direktorka korporativnih poslova i komunikacija Hemofarma
Lifestyle
21:00h Autor:
Dnevnik poslovne žene: Snaga je imenica ženskog roda!
Foto: Promo

Sanda Savić je majka dve kćerke, tinejdžerke i studenta sa brucoškim stažom. Ona je i žena sa preko 20 godina iskustva u medijima, a od pre dve godine na čelu korporativnog sektora najveće farmaceutske kuće u regionu - Hemofarma.

Žena sa hobijem i vremenom i za kuhinju i za teretanu. Čini se nemogućim, ali ona uspeva. Trka se sa vremenom da podmiri sve društvene uloge, uskače iz jedne u drugu. To je i obrazac većine uspešnih žena u Srbiji. A malo je reći da im na tom putu svašta stoji - počev od komšijskih vrata, preko radnog okruženja do raznih predrasuda prema ostvarenim ženama.

Srbija je pre nekoliko godina stidljivo počela da gleda preko plota nekih evropskih zemalja u kojima su žene lideri. Rodna ravnopravnost, a posebno na liderskim pozicijama kod nas je i dalje u povoju. Zato su ovakvi primeri važni – da pokažu, poduče, ohrabre.

“Osobe koje pretenduju da budu lideri i liderke, trebalo bi da imaju niz osobina koje na prvi pogled deluju kontradiktorno. Trebalo bi istovremeno da budu hrabri i odlučni, ali i da imaju empatiju i razumevanje za ljude. Da budu obrazovani, ali i sposobni da komuniciraju sa onima nižeg obrazovanja od njihovog. Da budu i energični i brzi ali i strpljivi. Da imaju sposobnost da motivišu tim, čak i u trenucima kada za tim nema nikakve „nagrade“. Da su sposobni da anticipiraju stvari čak i kada nemaju dovoljno činjenica. Da kada izgube bitku u novu udju sa dodatnom energijom. Da znaju da gube i da su sposobni da preuzmu odgovornost”, kaže za naš portal Sanda.

Njen radni dan kreće i pre 7, čitanjem jutarnje štampe, sastancima, proveravanjem stotinu mejlova, pregovaranjem, lobiranjem, rešavanjem problema, borbom sa rokovima, administracijom, različitim potrebama. Često se taj tempo nastavi do 7 uveče. Ipak kaže da je važno znati kada treba zastati i shvatiti šta je u stvari prioritet – pravljenje kokica za gledanje filma sa ćerkom i njenom drugaricom, odlazak na koncert ili jutarnja šetnja subotom. Odlasci na kraće odmore su svakako najbolji reset i otklon od svakodnevice i radne rutine.

Ipak, srećna što je angažovanje na poslu prevazišlo klasičnu formu obaveza i zaduženja.

“Značajan izvor dobre energije jeste što radim u kompaniji koja je snažno orijentisana na održiv razvoj, koja radi i diše sa društvom u kome je i koja je svesna svih problema oko nje. Zbog toga ulaže velike napore da društvo učini boljim. Ponosna sam što je Hemofarm nosilac važne nacionalne kampanje Ministarstva zdravlja “Produži život” o doniranju organa. Kao majka i ćerka osećala sam moralnu obavezu da budem potpisnik donorske kartice. Kao žena na čelu korporativnih poslova Hemofarma, kao farmaceutske kuće koja brine o zdravlju nacije već 55 godina, odgovornost je bila dvostruka”.

Hemofarm Fondacija načinila je veliki korak ka promociji donacije organa pruživši jaku podršku ekranizaciji filma o prvoj transplantaciji koštane srži u svetu koja je izvedena na srpskim naučnicima pedesetih godina prošlog veka. O svemu tome imaćete priliku da čujete u danima koji dolaze.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs