7 ključnih koraka

Vratite biološki sat unazad: Naučnici otkrili kako!

Neki od najdugovečnijih naroda, osim dobre ishrane, kvalitetan i dug život duguju zajednici
Lifestyle 18.11.2015. - 11:58h Autor: novi.ba
Foto: Shutterstock

Priznali i razmišljali o tome ili ne - svima bi voleli da imaju dug i zdrav život. Međutim isto tako, nije svima jasno kako je za željeni kvalitet nužno mnogo odricanja, samodiscipline i kontrole.

 

Ali, naučnici se slažu da moguće vratiti biološki sat unazad, ali je nužno već danas prestati s ovim neželjenim navikama!

 

1. Prestanite da jedete nekvalitetnu hranu
Hrana prepuna natrijumaa, zasićenih masti i šećera, kao i sa manjkom vlakana, rezultirala je globalnom epidemijom bolesti kao što su rak, dijabetes, hipertenzija i kardiovaskularne bolesti. Jedite što je moguće zdraviju i manje obrađenu hranu: mnoštvo voća i povrća, hranu bogatu vlaknima, koja je dokazano vezana za dugovečnost.

 

2. Prestanite da pušite
Svi pušači, bivši i sadašnji znaju koliko je teško prestati s ovom lošom navikom, ali jedan od glavnih motiva svakako može doprineti vašoj odluci. Neka istraživanja dokazala su da vas pušenje može koštati i više od deset godina života! Drugim rečima, pušenje je jedan od najčešćih uzroka bolesti i smrti u svetu, koje se mogu sprečiti. Utiče na pluća, srce, krvni pritisak, stanje kože i brojne segmente koji nepoželjno utiču na kvalitet života i zdravlje.

 

Kineski biološki sat: Saznajte koji organ vam ne radi dobro!

 

 

3. Što manje sedenja
Ukoliko smatrate da nemate vremena baviti se vežbanjem, kako neki sugerišu 30 minuta dnevno, razmislite o sledećem. Velika studija objavljena 2011. godine u uglednom naučnom magazinu The Lancet, pokazala je da samo 15 minuta umerene fizičke aktivnosti može znatno da utiče na zdravlje i dugovečnost. Tačnije, može vam život produžiti za tri godine, dok osobe koje se bave nekim oblikom vežbanja od toga mogu imati koristi čak četiri godine.

 

4. Prestanite sa zameranjem
Ljutnja može biti veliki emocionalni teret, koji se potom odražava i na vaše zdravlje, jer povećava nivo kortizola, hormona stresa koji ima niz negativnih učinaka na srce, metabolizam i imunitet, a prema brojnim istraživanjima, povezan je i sa velikom stopom smrtnosti.

 

5. Budite društveni
Neki od najdugovečnijih naroda, osim dobre ishrane, kvalitetan i dug život duguju zajednici. Dobri i kvalitetni odnosi od velike su važnosti u brojnim segmentima čovekovog života, pa posledično utiču i na njegovo zdravlje. Sa druge strane, manjak ili loši odnosi, mogu vam naštetiti u pogledu raspoloženja, samopouzdanja, ali i zdravlja.

 

U 95. godini otišao u penziju, puca od zdravlja i energije: Doktor (100) otkrio recept za dug život!

 

 

6. San na prvom mestu
Istraživanje je pokazalo da manje od 6 i više od 9 sati sna može biti pogubno za vaše zdravlje, pa i život. Naime, kvalitetan san pomaže u smanjenju stresa, depresije i srčanih bolesti. Ukoliko ga ukidate sebi i redovito preskačete optimalan broj sati - osetićete posledice ne samo na nivou koncentracije i energije, nego i na zdravlju, odnosno - dugovečnosti.

 

7. Zaboravite na stres
Koliko god o njemu pisali, i dalje je teško ovladati veštinom njegovog savladavanja i kontrolisanja. Suvišno je nabrajati sve štetne posledice stresa, jer se on najčešće odražava na individualnom nivou, svakom čoveku pojedinačno i na njegovoj slaboj tački: neko će usled prevelikog stresa doživeti napad astme, kod nekog će doći do poremećaja metabolizma, kod nekoga do povećanja pritiska ili srčanih problema.

 

20 stvari koje vas čine srećnim, a ne koštaju ništa: Bogatstvo vrednije od novca!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...