U jednoj prodavnici nameštaja u inostranstvu, radili su istraživanje koje je pokazalo da čak i najljubazniji prodavci nisu uspeli da ubede kupce da kupe nešto kada nisu upotrebljavali reč koja zvuči najuverljivije.
Moćna reč od tri slova
Ta reč je JER. Korišćenjem veznika od samo tri slova nudi se objašnjenje, što automatski privlači ljude i više vam veruju. U slučaju prodavaca to zvuči ovako: „Mogu li vam ponuditi ovu brošuru jer želimo da se informišete o našim novim proizvodima?“
Drugo istraživanje je pokazalo pod kojim bi uslovom ljudi koji u redu čekaju na korišćenje fotokopir aparata pustili nekoga preko reda. Kada je osoba koja je želela da koristi kopir mašinu pre reda pitala „Izvinite, imam pet stranica. Mogu li da iskopiram pre vas jer mi se žuri?“.
Važno je objašnjenje
Čak 94 posto ljudi odgovorilo je da bi je pustili pre reda. Naravno, u zavisnosti od rečenice mogu se koristiti varijante veznika i predloga (ne mora uvek da bude samo jer, nego i zato što, zbog toga), ali poenta je da osobi kojoj se obraćamo ponudimo objašnjenje zašto nešto želimo, zašto nam je potrebno, zašto je molimo… Čak i kada ljudi sumnjaju u istinitost razloga koji navedete, odnosno u vaše objašnjenje, reč "jer" izaziva prirodnu reakciju u korist osobe koja je postavila pitanje.
Stil/Najžena
Bonus video: