Istražujući za knjigu o Gandiju, pisac Džad Adams otkrio je mnoštvo do sada neotkrivenih detalja iz života ovog neobičnog političara, koji su pokazali mnogo bizarniju stranu njegove seksualne istorije.
Ašvin Desaj i Gulam Vashed autori su kontroverzne knjige o Gandijevom životu i radu u Južnoj Africi. Istražujući njegov lik i delo, i sami su ostali iznenađeni onime što su tu našli. Njihovo istraživanje je trajalo punih sedam godina, a obuhvatilo je razdoblje Gandijevog boravka u Africi između 1893. i 1914. Gandi je u Afriku stigao kao mladi advokat sa samo dvadeset i četiri godine.
Autori knjige su otkrili da se iza složene ličnosti krije i ona koja je sklona seksualnim perverzijama. Iza pažljivo izgrađenog altruističkog imidža oduvek je postojao lik koji bi vam se malo dopao da ste ga upoznali bez maske koju je vešto stavio. Možda se pitate kako je Gandi, odjednom, postao perverzan i u čemu se ta perverznost krije. Odgovor ćemo vam dati odmah.
Gandi je napustio oca na samrtnoj postelji, kako bi imao seks
Bilo je to 1885. godine kada se Gandijev otac Karamčand ozbiljno razboleo. Prema biografiji iz 2010. godine, Gandi je ostavio oca koji je umirao i otišao kako bi praktikovao intimne odnose sa svojom novom nevestom Kasturbom. Dok je on bio sa svojom ženom, njegov otac je umro.
Odlučio se za celibat
Dobro je poznato da se Gandi odlučio za celibat, iako nije konsultovao svoju suprugu pre donošenja te odluke. Testirao je svoju volju za celibatom spavajući pored golih devojčica, među ostalim stvarima, čak i pored svojih unuka.
Govorio je da su žene same krive što ih siluju
U suštini, Gandi nije imao poštovanja prema ženama, posebno ne u kontekstu seksualnosti, i podržavao je stav da su same krive za seksualne napade. Po njegovom mišljenju, ako neko provocira delom svog tela, čak i nesvesno, snosi odgovornost za ono što mu se dogodi. To je ilustrovano slučajem sa dve devojke koje je maltretirao neki mladić, što je Gandi primetio. Umesto da osudi mladića, on je odlučio da ošiša devojke jer su, po njemu, dovele mladića u neprijatnu situaciju svojom zavodljivom kosom. Kasnije se time i hvalio. Ovakav stav o ženama kao izazivačima napada je i danas duboko ukorenjen u indijskom društvu.
On nije tvorac tog mišljenja, ali ga je uveliko plasirao i popularizovao. Ono što zabrinjava u Indiji, zemlji u kojoj su seksualni napadi izuzetno česti, što takvo mišljenje nije samo prisutno kod neobrazovanih već i u ostalim društvenim slojevima ili kastama.
Svakodnevno je klistirao sebe i svoje mlade saputnice
Gandi je često sebe klistirao i po dva puta dnevno. A od svojih mladih saputnica je očekivao isto.
Relativno nedavno su fakulteti na Severu Indije zabranili ženama da nose džins jer takva zapadna odeća je previše provokativna za muškarce u kampusu.
Ali ako ste mislili da je tu kraj, prevarili ste se, imao je on i luđih, zapravo pogubnijih stajališta. Tako je silovana žena u njegovim očima gubila vrednost ljudskog bića, a pravdao je i ubijanje ćerki od strane očeva, u svrhu spašavanja porodične časti. Vrh navedenog činilo je i iduće stajalište, koje kaže da su žene koje koriste kontracepciju kurve. Jednom rečju ovakvo razmišljanje mogli bi samo okarakterisati kao mizoginiju s perverznim obeležjem.
Krajem života verovatno pod pritiskom javnosti i društvenih promena, malo je revidirao svoje stavove, ali šteta je već bila počinjena. Prema svetskom forumu Indija se nalazi na dnu polne ravnopravnosti, za što Gandi snosi dobar deo odgovornosti.