Emocionalna inteligencija određuje naše ponašanje, naše reakcije i odnose sa ljudima.
Možete li dobro da razumete ljude i saosećate s njima? Možete li dobro razumeti svoja osećanja? I možete li se dobro snaći s jednim i drugim, odnosno sa svojim i tuđim osećajima? Sve to govori o izraženoj emocionalnoj inteligenciji.
Iako je u društvenom životu poslednjih godina takozvana EQ dosta važnija, naučnici su otkrili da ćemo u poslovnom svetu ipak profitirati od emocionalne inteligencije.
Manje govore o sebi
Emocionalno inteligentni ljudi ne upotrebljavaju reč "Ja". Reč je o formulaciji „(Ja) smatram“, „(Ja) volim“, „(Ja) radim“ – koje emocionalno izbegavaju u poslovnoj konverzaciji.
Godinama su nas učili da šaljemo „ja-poruke“, ne napadamo ljude i da im pomognemo tako što ćemo im dati uvid u sopstvena osećanja i iskustva.
Natprosečna emocionalna inteligencija: Imaju je samo ljudi sa ovih 7 osobina!
Mogu da slušaju sa više empatije
Takođe, stručnjaci su zaključili da je takozvano „empatično slušanje“ često pogrešno protumačeno.
Mnogi ljudi za vreme razgovora o problemima odgovaraju sa savetima koji dolaze iz njihove perspektive posmatranja problematike. Međutim, to je pogrešno jer kod sagovornika često izaziva negativne osećanja. Tako nesvesno govorimo kako mi znamo bolje šta je dobro za nekoga.
Umesto toga, trebalo bi da se više usredsredimo na drugu osobu i ne smemo naša iskustva da stavljamo u centar razgovora.
„Ti“ umesto „Ja“
U mnogim teškim situacijama naš sagovornik uopšte ne želi da sluša savete. Ne želi da zna kako bismo se mi nosilI s problemom. Jednostavno želi da izbaci sve iz sebe, da ih neko posluša, želi da oseti da ih neko razume…
Emocionalno inteligentne osobe imaju više saosećanja prema drugima. Upravo zato se reč „Ja“ ređe nalazi u njihovom rečniku. Kad bismo naučili da se uvek pitamo šta bi nama samima u razgovoru pomoglo, mogli bismo slušati ljude da više empatije.
Pametan čovek lako može da bude emotivna nula: Šta je zapravo emocionalna inteligencija!