Neverovatno

Svakih 10 godina naše telo zadesi 24 neizbežne promene: Evo o čemu se radi!

Bez obzira koliko se mlado osećamo, svaki dan moramo da vodimo računa šta radimo svome telu

Lifestyle 24.02.2019. - 22:06h Autor: Stil/ V. Milenković
Foto: Profimedia

Naše telo svakodnevno doživljava promene. Mi ih primetimo samo nekoliko godina ili čak decenija kasnije. Često se osećamo mlađe nego što zaista jesmo: ništa nas ne boli i se izgleda uredu.

 

Ali promene se dešavaju čak i ako ih sada ne osećamo. Evo o čemu se radi:

 

Od 20e do 30e godine

 

  • Kosti prestaju da rastu
  • Smanjuje se proizvodnja kolagena
  • Pojavljuju se umnjaci

 

Savet: Iako možda nemate problema sa težinom u dvadesetim, naviknite se da dobro pazite šta jedete. Telo će upamtiti svu brzu hranu koju ste "ubacili" u sebe, zato je sada vreme da "pametno" jedete.

 

Od 30e do 40e godine

 

  • Pogoršava se tonus mišića
  • Mišićno tkivo se menja sa masnoćom
  • Smanjuje se nivo kolagena i elastina kože.

 

Savet: U ovom periodu je neophodno da vežbate čak i ako niste sportski tip. Vreme je da pomognete vašim mišićima da održe tonus.

 

Od 40e do 50e godine

 

Naučnici smatraju da ljudski organizam doseže svoj vrhunac u 38oj godini, a nakon toga počinje  stvarno starenje. Tada se dešava:

 

  • Smanjuje se broj nervnih ćelija
  • Nakupljaju se masti u organizmu
  • Pogoršava se vid
  • Povećava se krhkost kostiju i zglobova,
  • Dolazi do gubitka estrogena, a krvni pritisak raste kod žena.

 

Savet: U ovom periodu od velike važnosti je fizička aktivnost. Srcu će omogućiti normalan rad i sprečiti propadanje mišića. Rizik od kardiovaskularnih bolesti se znatno povećava stoga je neophodno da pratite vaš krvni pritisak.

 

Od 50e do 60e godine

 

  • Moždane ćelije i one druge  postaju trajno oštećene
  • Povećava se rizik od gastritičkih problema
  • Memorija se pogoršava

 

Savet: U ovom periodu mozak najviše trpi. Koncentracija opada, pa je neophodno da jedete namirnice koje pomažu mozgu i da redovno konzumirate lekove. Čitanje knjiga je obavezno.

 

Od 60e do 70e godine

 

  • Nervi ne rade dobro. Čulo ukusa slabi, kao i čulo mirisa.
  • Glas se menja
  • Funkcija srca opada
  • Kosti postaju tanje, tako da ljudi mogu čak i da se smanje.

 

Savet: Veoma je važno pratiti rad srca, voditi računa o ishrani i redovno ići na medicinske preglede. Šetnja je obavezna i to svaki dan.

 

Od 70e pa na dalje

 

  • Smanjenje mišićne mase
  • Smanjenje masti u telu
  • Smanjenje brzine regeneracije tela
  • Usporavaju se sve funkcije u telu (disanje, varenje i td.)
  • Pogoršava se kratkotrajna memorija (dobro se sećamo stvari od pre desetak godina, ali se loše sećamo onog što se desilo pre dva dana.)

 

Savet: Promene tela se ne mogu zaustaviti ali se mogu usporiti. Stoga je važno da se vodi računa o fizičkoj i mentalnoj kondiciji.

 

Oni ljudi koji su vodili računa o sebi i vežbali ceo život, bez problema trče maraton i u osamdesetim godinama.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...