Obratite pažnju

Sve štetnosti preskakanja doručka: Kraći život, gojenje, narušeni imuni sistem

Doručkuj sam, ručak podeli sa prijateljem, večeru ostavi neprijatelju je stara izreka koja se i dan danas pokazuje istinitom
Nutricija 24.05.2014. - 12:45h
Foto: Thinkstock

Da li vam se dogodi da tokom jutra na trenutak ostanete bez energije, pa vam se čini da je sve oko vas usporeno, dok se vi borite s tim da oči zadržite otvorenim? Najčudnije od svega jeste to što ste se verovatno dovoljno naspavali, pa nikako ne pronalazite uzrok svog umora. Ovo možda niste znali, ali ako ste preskočili doručak, verovatno ste sami sebe osudili na to da vam ceo dan bude jedan veliki promašaj.

 

"Doručkuj sam, ručak podeli sa prijateljem, večeru ostavi neprijatelju" je stara izreka koja se i dan danas pokazuje istinitom. Često preskačemo doručak kako bismo, na primer, uhvatili autobus, stigli na vreme na posao ili jednostavno skratili unos kalorija u organizam. Neki čak tvrde da im je jako teško da jedu tako rano ujutro, ali zapamtite jednu stvar - doručak vam nije neprijatelj. Upravo suprotno.

 

OVDE saznajte kojih 6 namirnica treba da izbegavate za doručak.

 

Preskakanjem doručka ne samo da u potpunosti ignorišete potrebe vašeg tela, već mu na ovaj način uskraćujete mnoge koristi. Konzumiranje hrane kasnije u toku dana gotovo da uništava sve šanse da će vaše telo na pravilan način da sagori sve nepotrebne masnoće, neprestano se dovodite u rizik oboljenja od gojaznosti, srčanih bolesti, vršite napad na mozak i smanjujete inteligenciju. Zaista, toliko je ozbiljno, zato se ne dajte zavaravati.

 

Kako biste mogli da uživate u svim pogodnostima koje vam doručak nudi, a imajte na umu da to uključuje lepu kožu i bolji imuni sistem, ne smete da progutate kupljenje žitarice pomešane sa mlekom i misliti da ste se tako rešili ovog "zadatka". Kako biste pravilno započeli dan, vaš doručak mora da se sastoji od kompletnog obroka koji uključuje žitarice, proteine i vlakna.

 

5 predloga za zdrav doručak pročitajte OVDE.

 

Jačanje mozga

 

Ako vam na radnom mestu pogled sve više beži u "prazno", možete da se zapitate zašto ne možete da se fokusirate ni na jednu stvar. Činjenica da ste dan započeli s dva gutljaja kafe je mogući razlog. Nakon cele prospavane noći, u kojoj niste konzumirali hranu, vašem mozgu je preko potrebna glukoza koja služi kao pogonsko gorivo. Bez toga ćete imati poteškoća sa "varenjem" novih informacija, fizičkim razumevanjem i nećete biti u mogućnosti da upamtite mnogo podataka.

 

Dobijanje esencijalnih nutrijenata

 

Vaš jutarnji obrok trebalo bi da bude prepun nutrijentima koji su vašem telu potrebni kako bi moglo normalno da funkcioniše svakog dana. Tu prvenstveno mislimo na folnu kiselinu, gvožđe, vitamin B, vlakna i druge sastojke koje dobijamo kroz hranu, a koje telo uvek može da sačuva i polako da ih troši do sledećeg obroka. Ali, od izuzetne je važnosti da shvatite da početnu zalihu takvih sastojaka dobijamo upravo preko doručka.

 

Kojih 8 namirnica su dobre za raspoloženje saznajte OVDE.

 

Pomozite svom srcu

 

To što ćete da doručkujete svako jutro, učiniće vas više nego budnijima. Zdrav i potpun doručak zadužen je i za zdravo srce, tako što sprečava dijabetes i smanjuje krvni pritisak. Oni koji preskaču doručak obično imaju veći nivo holesterola, što je bitan faktor kada su u pitanju bolesti srca. Ljudi koji često konzumiraju doručak unose manje masti i više vlakana, što dovodi do smanjivanja prejedanja i konzumiranja nezdravih grickalica između obroka.

 

Obilni doručak umesto večere

 

Umesto da se pretrpavate teškim večerama, započnite dan obilnim doručkom, čime ćete sprečiti insulinske rezistencije, gojaznost i metaboličke sindrome. Sprovedeno istraživanje je proučavalo vrste hrane i vreme u kojem se one konzumiraju. Na primer, miševi koji su hranjeni hranom bogatom mastima nakon buđenja su imali normalan metabolički profil, dok su miševi koji su ujutru jeli više ugljenih hidrata, a uveče visokomasnu hranu, pokazali znatno povećanje težine i ostalih pokazatelja metaboličkog sindroma. Dakle, kada ujutro jedete hranu bogatu zdravim mastima, metabolizam radi efikasno i imate više energije, bez ikakvog rizika po zdravlje, a kada takvu hranu jedete kasno uvečeu pre spavanja, situacija je obrnuta.

 

Pravilan raspored obroka vam pomaže da izgubite kilograme. Više o tome pročitajte OVDE.

 

Zaboravite na poremećaj u ishrani

 

Iako je preskakanje doručka (nažalost) poprilično uobičajena stvar, reč je o jednoj vrsti poremećaja u ishrani, naročito ako uzmemo u obzir da većina doručak preskače zarad boljeg izgleda. Ali ono što verovatno nemaju na umu je da je doručak kao paljenje motora, nakon kojeg kalorije brže sagore, a i zdraviji ste. Zato, ako vam je imalo stalo do zdravlja i dobrog izgleda, preskočite sve, ali nikako doručak.

 

Poboljšanje imunog sistema

 

Kako biste se uspešno borili sa sezonskim prehladama i ostalim bolestima, pre svega treba da pojedete vaš doručak. Ovaj obrok podstiče gama-interferone u vašem telu, prirodne antiviruse koje direktno aktiviraju imunološke ćelije. Preskakanje doručka uzrokuje čak 17 odsto pada aktivnosti ovih ćelija.

 

Kozje mleko jača imuni sistem, a OVDE saznajte više o tome.

 

Poboljšanje tena

 

Jaja, popularna namirnica i omiljeni doručak, rade mnogo više od toga nego što vas samo čine sitima. Bez obzira na sve, jaja su odlična za vašu kožu. Lutein, karotenoidni antioksidans koji se nalazi u jajima, pomaže da se očuva elastičnost kože i štiti ćelije kože od slobodnih radikala. Samo jedno jaje dnevno može da poveća nivo luteina u vašem telu za čak 26 odsto. Postoji mnogo drugih namirnica koje takođe obavljaju ovaj posao, na primeri zobena kaša, palačinke ili orah.

 

Ostanite mršavi

 

Samo konzumiranje doručka neće vam pomoći da se magično rešite viška kilograma, ali može da pomogne vašem emocionalnom odnosu s hranom (što zapravo neprestano utiče na vašu težinu). Dugotrajna dijeta i post mogu da povećaju reagovanje vašeg tela na insulin, što na kraju krajeva povećava skupljanje masnoće i gojenje. Doručak sprečava prejedanje i isprazne pokušaje da otklonimo glad konzumiranjem brzinskih kalorijskih bombi poput krofni ili grickalica.

 

Preskakanje obroka je jedan od glavnih razolga zašto vam dijete ne uspevaju, više o tome saznajte OVDE.

 

Stabilizujte nivo energije

 

Ravnoteža ugljenih hidrata, proteina i vlakana je ključ za zdrav doručak, a konzumiranje hrane s ovim komponentama povećava nivo vaše energije. Doručak obnavlja zalihe glikogena, što mišiće opskrbljuje neposrednom energijom. Takođe, doručak pokriva čak 25 odsto svakodnevne potrošnje ljudske energije, što dovodi do produktivnijih i ispunjenijih dana.

 

Živite duže

 

Jabuka dnevno će možda da vas drži dalje od bolnica i lekarskih ordinacija, ali zdrav doručak će da se pobrine za vaše zdravlje. Istraživanja su pokazala da su ljudi koji su živeli preko 100 godina redovno i svakodnevno konzumirali obilni i zdrav doručak, a takvi ljudi će manje verovatno da razviju kobne navike poput pušenja i prekomernog opijanja. Zahvaljujući svim pogodnostima doručka, ovaj obrok će vas čuvati od bolesti.

 

Više o 4 pravila ishrane da doživite stotu pročitajte OVDE.

 


 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...