Obratite pažnju

8/16 PLAN DIJETE: Šta se jede i kako za najbolji efekat obnove tela! (JELOVNIK)

Dijeta 8/16 je najpopularnija dijeta na svetu i to s razlogom

Nega
14:52h Autor:
Foto: Shutterstock

Dijetu 8/16 nazivaju osmočasovna dijeta, a bazirana je na pravilima koje propagiraju verski praznici kao što su Ramazan, gde se vernicima savetuje da ne jedu od izlaska do zalaska sunca.

 

Osim što podstiče gubitak kilograma i masnoća, ova dijeta je savšena i za mentalno zdravlje.

 

Velika zagovornica ove dijete je Dženifer Aniston koja kaže da nikad ne dručkuje upravo zato što poštuje povremeni post ili dijetu 8/16.

 

Šta je dijeta 8/16?

 

Dijeta 8/16 s je veoma jednostavna dijeta koja se zasniva na sledeća dva principa:

  • Jedete normalno 8 h tokom dana.
  • Ništa ne jedete 16 h, samo je dozvoljeno da pijete vodu, kafu, čaj i nezaslađene napitke.

 

Ova dijeta sagoreva masnoće, obnavlja ćelije, podstiče brži rad mozga.

 

Kako funkcioniše dijeta 8/16?

 

Ako jedete 8h, drugih 16 sati ne jedete ništa. Najbolja stvar je što ne morate da se ograničite na kalorije - sve dok se hranite zdravo u tih 8h.

 

Stručnjaci kažu da ovakav režim ishrane, našim telima daje priliku da obrade hranljive sastojke iz namirnica. I najvažija  stvari: jedino sa ovom dijetom nikad niste gladni!

 

Kad smem da jedem, ako sam na dijeti 8/16?

 

Najveći deo dijete 8/16 u stvari prespavate.  Kad ustanete, ne smete odmah da doručkujete, ali smete da popijete vodu, čaj, kafu, limunadu ali bez šećera. Sami birate 8 sati kad ćete jesti. To može biti od 11h do 18h ili od 12h do 19h.

 

Većina ljudi prvi obroj jede u 12h, a zatim i ruča oko 17h. Međuobrok je takođe dozvoljen.

 

Šta smem da jedem dok sam na ovoj dijeti?

 

Ova dijeta ne sugeriše da svu moguću hranu strpate u sebe tokom tih 8 sati. Nema preterivanja ni u gladovanju ni u prejedanju. Stručnjaci predlažu da svaki dan imate uravnoteženu ishranu, da konzuirate nemasno meso, jaja, mlečne proizvode, povrće, orahe i mahunarke. Ako ste u mogućnosti, smanjite unos šećera.

 

Predlog, jelovnik dok si na dijeti 8/16:

 

Cele žitarice: One poput pirinča, ovas, ječam, kvinoje...

Proteini: Meso(junetina i piletina), riba, jaja, orašasti plodovi i semenje...

Voće: Jabuke, banane, bobice, pomorandže i kruške ....

Povrće: Brokoli i lisnato zelenilo (blitva, zelena salata, spanać, kelj) posebno su dobri za unos dovoljno vlakana. Zdrave masti: maslinovo ulje, kokosovo ulje, avokado.

 

Koliko kilograma možete izgubiti na dijeti 16: 8?

 

Prosečan gubitak kilograma tokom ove dijete je od 7 do 11 kilograma u periodu od 10 nedelja, uz zdravu ishranu i vežbanje.  Ovi podaci su prema pregledu 40 različitih studija objavljenih u Molekularnoj i ćelijskoj endokrinologiji, koje su otkrile da bi u proseku neko ko teži nešto više od 90 kg izgubio 10% svoje ukupne telesne težine u periodu od deset nedelja, piše goodto.com.

 

(Stil.kurir.rs)

 

 

 

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...