Za bezbolan korak

Rešite se bola u zglobovima

Preterana gojaznost, slabi mišići, nepravilno držanje tela i nedovoljno kretanja pogoršavaju problem
Medicina 23.12.2013. - 19:07h
Što veću težinu zglobovi moraju da nose, brže će propadati, Foto: Thinkstock

Osteoartritis ili bolest zglobova, pri kojem dolazi do oštećenja ili stanjivanja i gubitka zglobne hrskavice, stanje je u kojim su zglobovi toliko bolni da ne možete da ustanete ili da se krećete. U zavisnosti od faktora rizika, ova bolest može pogoditi bilo koga, iako se najčešće javlja sa znakovima starenja.

 

Kod žena se javlja najčešće posle pedesete godine života, a kod muškaraca iznad 45. Takođe, jačina i mesto bola su različiti. Kod žena će se bolovi najčešće razviti u laktu, kolenima i gležnjevima, a kod muškaraca u šaci, kukovima i leđima.

 

Ali samo zbog toga što je ovo stanje često ne znači da je neizbežno, da ga ne možete sprečiti ili učiniti nešto kako biste ga kontrolisali.

 

Starenje

 

Ovo je prvi faktor za nastanak osteoartritisa jer se, kako starimo, hrskavica stanjuje, a pojavljuje se i erozija. I ranije povrede ubrzavaju ovu pojavu.

 

Gubitak mišićne mase

 

Kako osobe stare, prirodno gube mišićnu masu, pa ako ne vežbate kako biste je očuvali, umesto mišića zglobovi će na sebe preuzimati težinu svakodnevnog života, što vodi ka njihovom oštećenju.

 

Gojaznost

 

Što veću težinu zglobovi moraju da nose, to će brže propadati. To se posebno odnosi na kolena. Problem je u tome što hrskavicu koja je izgubljena ne možete vratiti, možete samo na vreme sprečiti dalje izlizavanje i smanjiti bol ukoliko on već postoji.

 

Za početak se vratite na zdravu težinu. Ovo je prva stvar koju morate uraditi da biste očuvali zglobove. Naučnici kažu da smanjenje težine za samo pet kg može smanjiti bolni artritis za oko 50 odsto kod mnogih žena.

 

Nedovoljna fizička aktivnost

 

Kombinujte aerobne vežbe s dizanjem tegova, pilatesom, istezanjem i vežbama opuštanja. Nemojte preterivati s vežbama jer to povećava bol. Potražite i vežbe koje će ciljano ojačati mišiće oko bolnih zglobova. Manje kretanja znači više ukočenosti u zglobovima, pa ustanite i prošetajte. Dok sedite za računarom, često menjajte poze i ustanite i protegnite se na svakih pola sata.

 

Ishrana

 

I od pravilnog izbora hrane ćete imati koristi. Omega-3 masne kiseline, koje nalazimo u ribi, povoljno utiču na osteoartritis. Vitamin D takođe će pomoći da zaštitite svoje zglobove.

 

Nepravilno držanje tela

 

Pogrbljenost nije dobra za vaše zglobove. Dobro držanje olakšava posao i mišićima i zglobovima.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...