UDALA SE ZA 25 GODINA MLAĐEG ČOVEKA KOJI JE VOLEO MUŠKARCE: Puštala ga da sam ide na odmore, jer je prezirala DOSADU

Kako je živela modna dizajnerka Vivijan Vestvud, poznatija i kao "pank baka"

Galerije
Autor:
1 / 12 Foto: Wolfgang Kühn / United Archives / Profimedia

Poznata dizajnerka Vivijen Vestvud, da je živa, 8. aprila bi napunila 82 rođendan.

Krajem 2022. godine stigle su vesti da je Vivijen preminula u svojoj kući, a saopštenje je stiglo od njenog 25 godina mlađeg supruga Andreasa.

Vivijen je bila žena koja je živela "punim plućima" i na čaršijska ogovaranja nije obraćala pažnju. Pa joj tako nisu smetale priče da je njen suprug gej.

Rođena na severu Engleske od oca Gordona koji je bio radnik u fabrici municije i majke Dore, tkalje. Odustala je od fakulteta i nastavila da radi i živi po svome.

"Dobar sam predavač i oduvek sam bila naklonjena nemirnoj deci koju moje kolege opisuju kao buntovnike. Kada sam bila tinejdžerka, pratile su me priče da sam seksualni manijak, ali to definitivno nisam bila, tako da sam svesna koliko prvi utisak može da prevari."

Za razliku od kasnijeg perioda, tada je vodila neuobičajeno dosadan život. Radila je, nije mnogo izlazila i vreme je uglavnom provodila u samovanju. Godine 1961. upoznala je Dereka Vestvuda koji je postao i njen prvi suprug. Za svadbenu ceremoniju sama je kreirala svoju venčanicu, a tokom tri godine koliko su proveli u braku, rodio im se i sin Bendžamin.

"Moj sin kaže da njegov otac nije bio presrećan zbog slave koju sam donela njegovom prezimenu Vestvud. Odlučila sam da ga zadržim jer me je Malkom tako savetovao, rekao mi je da zvuči baš engleski," objasnila je kreatorka koja se od supruga rastala upravo zbog susreta sa Malkolmom Edvardsom koji je, kada je postao menadžer Seks Pistolsa, promenio prezime u Meklaren. Naime, mada je volela i supruga i dete, učmali život domaćice brzo joj je dosadio.

Preselila se kod brata koji je delio kuću sa studentima filmske režije i glume, a među njima je bio i čovek koji joj je promenio život. Sa Malkolmom je 1971. otvorila butik Let it Rock u Kings Roudu 430, koji je kasnije menjao imena u Sex, Too Fast To Live Too Young To Die, Seditionaries, a trenutno se zove World Ends i tu se i dalje može kupiti odeća s njenim potpisom.

Iste godine započela je i njihova zajednička dizajnerska era. Malkolm je veoma uticao na rad Vivijen Vestvud, a pod njegovim nadzorom upoznala je svet ulične mode koja je reflektovala bunt kao srž pank pokreta.

U prvoj polovini sedamdesetih Meklaren je postao menadžer pank benda Sex Pistolsi, čiji su članovi nosili njihove modele i promovisali novi modni pravac inspirisan bajkerima, prostitutkama i fetišizmom. On je podrazumevao nošenje psećih ogrlića, mnoštvo lanaca, zihernadli, delova vojničkih uniformi, rajsferšlusa, razreza.

Klasični pank pokret podrazumevao je agresivnost, šokantnost i socijalni bunt, a odeća Vivijen Vestvud pratila ga je u stopu. Puritanska javnost bila je zgađena njenim radom, a dizajnerka je uživala u tome da šokira.

Iz veze s Malkolmom rodila je i drugog sina Džoa.

"Dobro poznajem svoje sinove i uvek sam se trudila da radim stvari po nečijem primeru, tako da sam svesna kako i nisam stalno bila dobra majka u pogledu rutine porodičnog života. Na primer, mojim sinovima nije bilo dozvoljeno da uđu u sobu kada se probude i skaču po meni dok spavam. Mlađi sin Džo osnovao je lanac donjeg veša Agent Provocateur, a stariji Ben je porno fotograf, mada nije mnogo uspešan u tome," opisala je Vivijen.

Godine 1981. Vivijen Vestvud je prikazala svoju prvu kolekciju u Londonu, pod nazivom Pirates, koja je bila inspirisana Boj Džordžom i homoseksualnošću. Svima je bilo jasno da je zvezda rođena. Nakon dve godine, učestvovala je na pariskoj Nedelji mode i bila prvi britanski dizajner kome je to uspelo nakon Meri Kvant. Blistavo poslovno nebo najavljivalo je da se oluja sprema na polju privatnosti. Iste godine, ona i Meklaren stavili su tačku na svoj brak. Ostali su upamćeni kao par koji je najviše uticao na modu, kako u Britaniji, tako i u svetu.

Nakon razvoda, slikar Geri Nes postao je njen duhovni mentor i pomagao joj je u izboru tema koje je primenjivala u izradi svojih kolekcija. Početkom devedesetih, Vivijen se više okrenula visokoj modi, ali je počela da stvara i muške kolekcije. Osim toga, postala je poznata i kao dizajnerka cipela. Od 1990. godine i prikazivanja kolekcije Portrait, standardizovala je model. To su cipele koje imaju devet inča, što je 22,86 centimetara štikle i četiri inča, tačnije 10,16 centimetara, platformu.

Treći put se udala početkom devedesetih godina za svog studenta Andreasa Krontalera koji je četvrt veka mlađi od nje, a uz to je i biseksualac.

"On je najtalentovanija osoba u modi koju sam ikada upoznala i perfektno se uklapamo. Njemu je potrebna moja smirenost jer je veoma histeričan i ponekad biva opterećen sobom. Divan je kada pravi stvari, usmerio je našu produkciju i pretvorio je u nešto potpuno drugo," ispričala je kreatorka i otkrila da joj muževljevo seksualno neopredeljenje ne predstavlja problem.

"Nikada nisam zabrinuta oko toga šta je naumio i ostavljam ga na miru. Odlazi na odmore sam, a kada je odsutan, ja čitam i bavim se ženskim stvarima."

Iako mnogi smatraju da je serija "Seks i grad" kultna kada je reč o modnom izrazu, kreatorka ne deli mišljenje većine. U prvom delu istoimenog filma, Vivijen je kreirala venčanicu u kojoj je glavna junakinja Keri trebalo da se uda. Iako je bila pozvana da se pojavi u filmu, Vivijen je to odbila jer ne poštuje rad kostimografkinje Patriše Fild. Ona je sa londonske premijere filma izašla nakon 10 minuta komentarišući da su kostimi u filmu dosadni i bezlični. Međutim, njena venčanica slikana u filmu, smatra se jednom od najlepših haljina svih vremena u filmskoj industriji.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs